Mercedes-Benz klasy GLC (X253/C253) to średniej wielkości SUV produkowany przez niemiecki koncern. Auto pojawiło się w 2015 roku jako następca modelu GLK. Zmianę nazwy wymusiła nowa polityka nazewnictwa Mercedesa. Rok później pojawiła się także odmiana GLC Coupe.
Oba pojazdy są związane zarówno stylistycznie, a przede wszystkim technicznie z klasą C. SUV Mercedesa prezentuje się bardzo korzystnie - łączy eleganckie i subtelne linie z zadziornymi i nadającymi charakteru przetłoczeniami. Wnętrze jest bardzo przestronne i pomieści 5 osób. Jedynie w wersji Coupe, opadająca linia dachu zabiera nieco miejsca nad głową w II rzędzie siedzeń.
W standardzie znalazł się napęd na 4 koła 4Matic oraz automatyczna skrzynia biegów, która w zależności od wersji miała 7 lub 9 biegów. Pod maską można spotkać silniki benzynowe 4-cylindrowe z turbo - 2.0/211 KM (250), 2.0/245 KM (300), a do 2018 roku występowała także hybryda 350 e. 211-konny benzyniak współpracował z jednostką elektryczną. Łączna moc układu wynosiła 320 KM. Pojazd mógł przejechać 34 km korzystając wyłącznie z napędu elektrycznego. Rzecz jasna 350 e była cięższa od zwykłego GLC, a przez konieczność zamontowania akumulatorów, bagażnik zmniejszył swoją pojemność z 550 do 395 litrów.
Wśród wysokoprężnych odmian, dostępne są silniki 2.1 biturbo o mocy 170 (220 d) lub 204 (250 d) KM. Do 2018 roku dostępna była także odmiana z 258-konnym silnikiem 3-litrowym V6 (350 d). Topowe odmiany Mercedes-AMG występują w wersjach 43 4Matic (3.0 V6 Biturbo/367 KM), 63 4Matic+ (4.0 V8 Biturbo/476 KM) oraz 63 4Matic+ S (4.0 V8 Biturbo/510 KM). Konkurentami Mercedesa-Benz GLC są m.in. BMW X3, Volvo XC60 oraz Audi Q5.