CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.244.354.031.75
Średnio4.494.684.251.99
Najdrożej4.804.994.762.24

Skoda Octavia – po liftingu jeszcze atrakcyjniejsza

20 kwi, 10:20
Udostępnij
0
Skomentuj

Zmodernizowana Octavia jest już dostępna w polskich salonach. By poczuć różnicę, porównaliśmy ją z odchodzącą wersją modelu.

Trzecia generacja Škody Octavii jest oferowana od 2012 roku. Od tego czasu bestseller z Czech zdążył się już nieco opatrzyć. Widać to szczególnie, gdy postawimy go obok nowej wersji. Ta wyróżnia się świeższym „spojrzeniem”, co jest zasługą szerszej osłony chłodnicy i podzielonych reflektorów.

Modernizacja oznacza nie tylko odmłodzony wygląd, ale przede wszystkim nowocześniejsze rozwiązania techniczne. Teraz w Octavii wszystkie światła, również główne reflektory, mogą być wykonane w pełnej technologii LED, która zapewnia autu efektowny wygląd i poprawia bezpieczeństwo - skuteczniej oświetlając drogę.

W dzisiejszych czasach nie wyobrażamy sobie nowoczesnego samochodu bez rozbudowanych multimediów. Pod tym kątem o nowej Octavii można mówić w samych superlatywach. Pojemnościowy ekran, elegancko wkomponowany w deskę rozdzielczą, reaguje już na lekki dotyk. W najwyższej wersji z nawigacją Columbus wyświetlacz ma przekątną aż 9,2 cala. Auto można wyposażyć w szybki dostęp do Internetu LTE z opcją hotspot WLAN. Skoda Connect oferuje wiele funkcji online (np. dostęp do informacji o korkach w czasie rzeczywistym, prognozy pogody czy listy stacji paliw posortowanej według wysokości cen).

Z samochodem można łatwo i szybko zintegrować smartfona (platforma SmartLink+ wykorzystuje standardy Apple CarPlay, Android Auto, MirrorLinkTM i SmartGate). To wygodne i bezpieczne rozwiązanie w czasie jazdy. Nie trzeba się przy tym martwić o stan baterii – korzystając ze schowka z możliwością indukcyjnego ładowania. Za pośrednictwem telefonu można uzyskać także zdalny dostęp do auta (służy do tego aplikacja Škoda Connect). Jeszcze do niedawna o takich udogodnieniach w Octavii można było tylko pomarzyć.

We wnętrzu nie brakuje pomysłowych i przydatnych rozwiązań, takich jak: porty USB i gniazdo 230V z tyłu, podgrzewana kierownica i personalizowane kluczyki. Do jednych z nich zaliczamy również uchwyt montowany w miejscu na kubek, w którym umieścimy w kluczyk i telefon. Na tym nie koniec. Na życzenie kabinę po zmroku mogą nastrojowo oświetlać dyskretne listwy zamontowane w drzwiach.

Powyższe nowości są ważne i przydatne, jednak Octavia jest ceniona przede wszystkim za rekordową przestronność w swojej klasie. Pod tym względem nic się nie zmieniło. Wnętrze pojazdu jest bardzo obszerne. Żaden z pasażerów nie powinien narzekać na brak miejsca. Bagażnik o pojemności 590 litrów wystarczy nawet na rodzinne wakacje (610 l w kombi). Pakowanie ułatwia pokrywa otwierająca się razem z szybą (zaleta nadwozia typu liftback).

Skoda Octavia FL Skoda Octavia FL Foto: Auto Świat

Gama jednostek napędowych jest bardzo rozbudowana – składa się z aż dziewięciu jednostek. Do wyboru są silniki benzynowe, zasilane gazem ziemnym CNG i wysokoprężne o mocy od 86 do 184 KM (niedługo do oferty dołączy usportowiony wariant RS). Jeszcze przed modernizacją gamę uzupełniono o trzycylindrowy silnik 1.0 TSI o mocy 115 KM. Pod maską prezentowanego egzemplarza znalazł się oszczędny i dynamiczny silnik Diesla 2.0 TDI o mocy 150 KM.

Większość silników może współpracować z sześcio- lub nową siedmiostopniową dwusprzęgłową skrzynią DSG. Obie zmieniają przełożenia w szybkim tempie. Najmocniejsze wersje benzynowe i wysokoprężne można wyposażyć w napęd na cztery koła. Od niedawna w Octavii oferowany jest system DCC z adaptacyjnymi amortyzatorami o zmiennej sile tłumienia, które mogą pracować w trzech trybach: normalnym, sportowym lub komfortowym.

Podczas modernizacji powiększyła się również lista systemów bezpieczeństwa. Nowościami w Octavii są m.in. system awaryjnego hamowania w ruchu miejskim z funkcją rozpoznawania pieszych, wykrywanie pojazdów w martwej strefie czy wspomaganie wyjazdu tyłem z miejsca parkingowego.

Modernizacja Skody Octavii to nie tylko nowe przednie lampy. Wyposażono ją w wiele innych przydatnych rozwiązań, dzięki którym powinnna zadowolić również bardzo wymagających klientów. Poza tym Octavia pozostaje wierna swoim założeniom - to bardzo funkcjonalny i przyjemny w prowadzeniu samochód.

Poleć
Udostępnij
0
gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 14/2017 już w sprzedaży, a w nim: przyszłe modele BMW serii 3 i 4; pierwsze jazdy Kią Picanto, VW Golfem R i Fordem Kugą; porównanie limuzyn klasy wyższej; testy Porsche Macan Turbo i Citroena C-Elysee po liftingu; wiosenne czyszczenie samochodu; kupujemy auto używane - jak czytać ogłoszenia?; raport - nauka odpowiedzialnej jazdy; Skoda Octavia III z drugiej ręki; dodatek Motocykle i skutery.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (89)

No photo
No photo ~driven22 Użytkownik anonimowy
~driven22 :
No photo ~driven22 Użytkownik anonimowy
W poniedziałkowym AŚ test Octavii 1.4 TSI z DSG. Ilość gwiazdek prawie maksymalna tylko skrzynia automatyczna zgrzyta, (tylko....!!) Jak w nowiutkim aucie automat się rozsypał to chyba Octavia powinna dostać max 1 na 5 gwiazdek ? Czytam AŚ od 1995 roku i chyba już odpuszczę - testy są tak fatalne i mają tyle błędów, że aż ciężko się czyta -po prostu dla mnie straciło to wszystko jakąkolwiek wiarygodność. W poprzednim AŚ błąd na błędzie (test Astry itd)
20 kwi 14:53 | ocena: 96%
Liczba głosów:56
96%
4%
| odpowiedzi: 4
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Wypalony zawór Użytkownik anonimowy
~Wypalony zawór :
No photo ~Wypalony zawór Użytkownik anonimowy
Mam Skoda Rapid 1.2 2014 trzy cylindry na gazie 81 tyś, własnie wymieniam gniazda zaworowe ,bo się powypalały !!! Super auto !!! A Landi renzo też raczej szerokim łukiem bo takich jaj to jeszcze z gazem nie miałem !! Tak ,że tylko nie na gazie ,nie więcej niż 10 tyś rocznie i najlepiej w pobliżu serwisu bo drobnych awarii i poprawek po serwisie jest co niemiara. Życzę szerokiej drogi i miłej zabawy, bo ja raczej zabieram zabawki i do innej piaskownicy, Skoda nie na moje nerwy.
20 kwi 15:21 | ocena: 85%
Liczba głosów:40
85%
15%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Mam golfa 7 variant Użytkownik anonimowy
~Mam golfa 7 variant :
No photo ~Mam golfa 7 variant Użytkownik anonimowy
Przod skopany podobnie jak przod FL poprzedniej wersji II. Lampy przekombinowane. Reszta to kosmeryka a dodatki o ktorych tak trabia to wszystko jest za spora doplata. Pewnie dalej uchwyty w suficie klapią z halasem, nawet vw ma spowalniacze, czy listwy led na drzwiach w standardzie wersji HL. Pewnie nadal jest belka z tylu, golf juz od 1.4 ma wielowahacz. Wiele by pisac. Madry umoe policzyc i wybrac.
20 kwi 15:39 | ocena: 92%
Liczba głosów:26
92%
8%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~bziczum Użytkownik anonimowy
~bziczum :
No photo ~bziczum Użytkownik anonimowy
Jechałem Octavią III 2.0 TDI. Po jakości zastosowanych w niej materiałów czuć, że to auto budżetowe (dolna część konsoli i tunel środkowy z tandetnego plastiku, wewnętrzne klamki drzwi plastikowe, niewygodne podłokietniki w drzwiach, boczki tylnej kanapy, to również twardy plastik, słabe wyciszenie auta, system start-stop trzeba wyłączać za każdym razem kiedy na nowo odpalamy auto). Wkurzało mnie, że podczas przełączania biegów, wciąż trącałem łokciem rękę pasażera podpartego o środkowy podłokietnik. Na plus – dość dynamiczny silnik.
20 kwi 14:47 | ocena: 76%
Liczba głosów:41
76%
24%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Alex Użytkownik anonimowy
~Alex :
No photo ~Alex Użytkownik anonimowy
Ludzi kupują Skody zupełnie nieświadomi pewnych sporych ułomności tych aut a mianowicie. Skoda nie do końca ma te same solniki co Audi czy Volkswagen, do Skody trafia gorszy sort tych silników efekt....proszę bardzo, u nas w firmie jeździ około 10 nowych Octavii, każda pobiera olej, bo to nawet jest wyraźnie zapisane w instrukcji obsługi. RS 186 KM bierze go około 1l na 10 tys km i serwis twierdzi, że jest to bardzo udany egzemplarz!!. Golf z tym samym silnikiem także bierze ale uwaga, od przeglądu do przeglądu około 1l.
Auto owszem najprzestronniejsze w klasie C ale niestety już nie najlepiej prowadzące się i niestety głośne w środku. W porównaniu np do Focusa, Octavia jest nawet bardzo głośna a w konfrontacji ze swoim bratem bliźniakiem Golfem jest jeszcze gorzej.
W tańszych wersjach (z małymi silnikiem) mamy z tyłu montowaną belkę skrętną!!! ktoś powie a co w tym złego a ja odpowiem a to, że komfort jest znacznie lepszy i przyczepność na mokrej czy nierównej nawierzchni, szczególnie w zakrętach znacznie niższa.
Czy zatem Octavia to auto złe? nie, ale z pewnością w segmencie C są lepsze...mogą mieć mniejsze bagażniki, mniej przestrzeni, ale są lepiej wykończone, mają lepsze silniki i są pewniejsze w prowadzeniu. Zastanów się, co jest dla Ciebie ważniejsze przestrzeń czy może święty spokój między przeglądami, większy bagażnik, czy może cisza przy pokonywaniu setek kilometrów....
Denerwuje mnie trochę idealizowanie tego auta, bo do ideału jest mu daleko, auto, jakich wiele, jak każde ma swoje plusy i minusy, każdy musi zdecydować sam, na czym mu zależy. Mnie osobiście zależy, aby samochód dawał radość z jady, dlatego Skoda nie jest dla mnie, bo inne marki akurat frajdy z jazdy dają znacznie więcej.
20 kwi 18:11 | ocena: 74%
Liczba głosów:31
74%
26%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Moor Użytkownik anonimowy
~Moor :
No photo ~Moor Użytkownik anonimowy
Porównywanie najlepszej wersji wyposażeniowej obecnej poliftingowej z jakąś cienką wersją wyposażeniową przedlifta, poziom przedszkolny. Albo alufelgi w przedlifcie 16" a w polifcie pewnie 18", test dla debili, żeby widzieli jak ta nowa się super prezentuje i lecieli kupić.
20 kwi 15:34 | ocena: 97%
Liczba głosów:38
97%
3%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Bubuś Użytkownik anonimowy
~Bubuś :
No photo ~Bubuś Użytkownik anonimowy
Autko samo w sobie fajne ale ceny ustalał jakiś chory gość. Dziś byłem w salonie i octavia z dieslem, 4x4 i dsg była wystawiona za 162 tyś, To jest jakieś chore. Nawet wypasionego RS-a kupię znacznie taniej o niezłym superbie czy innych markach nie wspominając. Komuś zryło banię konkretnie.
20 kwi 20:16 | ocena: 95%
Liczba głosów:20
95%
5%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Sebastien Loeb Użytkownik anonimowy
~Sebastien Loeb
No photo ~Sebastien Loeb Użytkownik anonimowy
do ~driven22:
No photo ~driven22 Użytkownik anonimowy
20 kwi 14:53 użytkownik ~driven22 napisał
W poniedziałkowym AŚ test Octavii 1.4 TSI z DSG. Ilość gwiazdek prawie maksymalna tylko skrzynia automatyczna zgrzyta, (tylko....!!) Jak w nowiutkim aucie automat się rozsypał to chyba Octavia powinna dostać max 1 na 5 gwiazdek ? Czytam AŚ od 1995 roku i
Jeżdziłem przez parę dni Skodą Octavią-toż tragedia w biały dzień. Silniczek nie dawał rady wyprzedzić TIR-a jadącego 85 km/h, warczał jak opętany. Natomiast osiągnięcie prędkości 150 km/h było bardzo problematyczne. Szkoda życia, zdrowia i nerwów na taką kosiarkowo-trumienkową zawalidrogę palącą jak smok. Wolę Renault Laguna II Diesel 1.9 120 KM-komfort i prowadzenie lepsze niż w BMW 3 Diesel 184 KM.
20 kwi 18:11 | ocena: 74%
Liczba głosów:23
74%
26%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Adamz1985 Użytkownik anonimowy
~Adamz1985 :
No photo ~Adamz1985 Użytkownik anonimowy
Test powstał przy współpracy marki skoda- chyba nie trzeba czytać reszty artykułu, reklama.nic więcej. Kupiłem Octavię 2 i powiem wam ,że to chyba ostatnia skoda jaką kupiłem. To auto mnie przeraża swoją niską jakością. Vag stracił w moich oczach.
20 kwi 20:25 | ocena: 84%
Liczba głosów:19
84%
16%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Seba Użytkownik anonimowy
~Seba :
No photo ~Seba Użytkownik anonimowy
ale to jurz nie to samo co Woldzwagen. Woldzwagen jest naj lepszy jak masz Woldzwagena i przyjerzdzasz pod kosciul w niedziele to jesteś kims a ci co wysiadają ze skody to tylko skodziarze. Wujek Mirek muwil ze do skody trafia tdi drugiej kategorii i zamiast 140 koni ma 138 i szyb ciej się psuje. Wiec Woldzwagen nie ma sobie ruwnych zwłaszcza Golf czwurka i pasek B5
20 kwi 15:55 | ocena: 64%
Liczba głosów:33
64%
36%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Świat

Skoda Octavia FL

Trzecia generacja Škody Octavii jest oferowana od 2012 roku. Od tego czasu bestseller z Czech zdążył się już nieco opatrzyć. Widać to szczególnie, gdy postawimy go obok nowej wersji.

Skoda Octavia – po liftingu jeszcze atrakcyjniejsza (slajd 1 z 21)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego