Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.414.694.311.99
Średnio4.624.754.472.05
Najdrożej4.794.814.712.19

Jaguar XF 3.0 TDV6 R-Sport - Drapieżny też z dieslem

8 mar 17 11:18

Odpycha się siłą 700 Nm z tylnych łap, posłusznie słucha poleceń i zwinnie pomyka, a jego zmysłowa sylwetka nigdy się nie zestarzeje. Mimo to Jaguar XF 3.0 TDV6 ideałem nie jest.

Udostępnij
0
Skomentuj

Płacąc prawie 410 000 zł za limuzynę klasy wyższej, można mieć ogromne oczekiwania. Jaguar XF z 300-konnym dieslem niektóre spełnia z nawiązką, ale miejscami też gorzko rozczarowuje.

Jaguar XF - nadwozie

W wersji wyposażeniowej R-Sport XF jest okraszony dyskretnymi sportowymi dodatkami, które nie psują harmonijnej linii – „sportowość” nie bije po oczach, miejscami wręcz życzylibyśmy sobie odrobinę jej więcej. Fotele na przykład mogłyby mieć mocniejsze wyprofilowanie i lepiej trzymać ciało. W testowanym egzemplarzu bardziej denerwowało jednak podparcie lędźwi, które po kwadransie traciło wybrane ustawienie. W minimalistycznym kokpicie miejscami można mieć zastrzeżenia do jakości tworzyw i montażu, natomiast pozycja za kierownicą jest świetna. Ergonomiczną wpadką są zbyt daleko do przodu wysunięte przełączniki szyb – trzeba do nich niewygodnie sięgać.

Jaguar XF - silnik

Podwójnie doładowane V6 to złote serce XF-a. Potężne 700 Nm momentu obrotowego sprawia subiektywnie większe wrażenie, niż wskazuje na to zmierzony przez nas 6,6-sekundowy sprint do „setki”. Ośmiostopniowy „automat” nawet w trybie dynamicznym nie pozwala sobie na szarpnięcia i przytomnie reaguje na kick-down. Wynik testowego spalania 7 l/100 km uznajemy za dobry.

Jaguar XF - prowadzenie

Jeśli silnik jest złotem, to prowadzenie uznajemy za diament. Na zakrętach czuć, że XF-a stroili ludzie podkupieni BMW, potrafiący świetnie wyważyć układ kierowniczy. 1,9-tonowa limuzyna dobrze trzyma się drogi, jest bardzo stabilna nawet podczas gwałtownych manewrów. Warto dokupić adaptacyjne zawieszenie za 6120 zł – bardziej miękki tryb poprawia komfort amortyzacji, ale ogólna charakterystyka i tak pozostaje sztywna.

Jaguar XF - koszty

XF z 3-litrowym dieslem należy do najdroższych propozycji w swojej klasie, bo jego ceny zaczynają się od 346 700 zł. Mercedesa E 350 d można kupić za 267 800 zł. Jaguar bije jednak na głowę niemieckich konkurentów swoją 5-letnią gwarancją.

Jaguar XF - to nam się podoba

Dopracowane prowadzenie, pozycja za kierownicą, ponadczasowy styl, potężny i oszczędny silnik.

Jaguar XF - to nam się nie podoba

W wielu miejscach mało szlachetne wykończenie, ergonomiczne wpadki, bardzo wysoka cena.

Jaguar XF - naszym zdaniem

XF lubi wymagające kręte odcinki dróg, 3-litrowy diesel też ma sportową żyłkę. Ale wobec ceny przekraczającej 400 000 zł nic nie wybacza niedoróbek w ergonomii i przede wszystkim w materiałach wykończeniowych. W środku nie czuć prestiżu Jaguara.

Jaguar XF - dane techniczne

Silnik: typ/cylindr/zawory diesel biturbo/V6/24
Pojemność 2993 cm3
Moc maksymlana 300 KM/4000 obr./min
Maksymalny moment obrrotowy 700 Nm/2000 obr./min
Napęd/skrzynia biegów tylny/aut. 8b
Długość/szerokść/wysokość 4954/1987/1457 mm
Rozstaw osi 2960 mm
Pojemność bagażnika 505 l
Masa własna/ładowność 1901 kg/449 kg
Przyspieszenie 0-100 km/h 6,6 s
Średnie spalanie testowe 7,0 l/100 km
Cena testowanego egzemplarza 409 510 zł
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 2/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. nowe elektryczne Mercedesy; wszystkie SUV-y na polskim rynku - poradnik kupującego; porównanie dużych kombi marek premium; test Skody Karoq; Citroen Grand C4 Picasso - podsumowanie testu długodystansowego; smartfon jako narzędzie do kontrolowania auta; wideorejestratory policyjne; polecane silniki Peugeota; używany Nissan Qashqai II.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~benchi Użytkownik anonimowy
~benchi :
No photo ~benchi Użytkownik anonimowy
Dlaczego redakcja nie napisała, że auto ok ale passat jest lepszy. To w waszym stylu.
9 mar 17 15:53 | ocena: 86%
Liczba głosów:7
86%
14%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Quattros Użytkownik anonimowy
~Quattros :
No photo ~Quattros Użytkownik anonimowy
Do Xjfan. Owszem Jaguar ma benzynowe jednostki napędowe i głównie takie wybierają klijenci tej marki a Diesle to nie problem Polaków tylko ale dużej części Europy i tylko Europy, cała reszta świata nie kupuje Diesle w tak ogromnej ilości co stary kontynent, ludzie nie są tak zmanipulowani i nie daja się tak łatwo manipulować na innych kontynentach tego świata.
9 mar 17 15:28 | ocena: 50%
Liczba głosów:4
50%
50%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Quattros Użytkownik anonimowy
~Quattros :
No photo ~Quattros Użytkownik anonimowy
Wszystko prawie perfekt ale ten Ropniak pod maska w takim samochodzie to jednak mały niesmak nawet w Europie bo na innych rynkach jest to nie do przyjęcia. Resztę świata na innych kontynentach jest zdziwiona ze europejczycy kupują tak z uporem maniaka Diesle. Wiem nowoczesne Diesle są szybkie, cichsze itd niż dawne takie jednostki ale...
8 mar 17 13:05 | ocena: 50%
Liczba głosów:4
50%
50%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Xjfan Użytkownik anonimowy
~Xjfan :
No photo ~Xjfan Użytkownik anonimowy
Quattros... Jaguar ma w ofercie benzynę, nie widzę problemu jak ci się nie podoba to kupujesz benzynową jednostkę... A diesel to jest tylko problemem Polaków, którzy ciągną złom po niemcu z astronomicznymi przebiegami... ...i uzytkuja po mieście, a później dpfa się wycina.
9 mar 17 11:35 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Motofun Użytkownik anonimowy
~Motofun
No photo ~Motofun Użytkownik anonimowy
do ~Motofn:
No photo ~Motofn Użytkownik anonimowy
2 paź 17 21:30 użytkownik ~Motofn napisał
Jeżeli sam płacisz za paliwo, to jest dla Ciebie ważne! Gwarantowane, niższe spalanie każdego paliwa o 8-12% na przebieg 80-140 tys. km. Tarcie „pożera” moc! Poprzez zmniejszenie tarcia o 88% jak na samym tylko oleju w silniku, turbinie, skrzyni biegów, d
Włodarze Pekinu już po roku docenili wyniki badań po zastosowaniu technologi S X 6 0 0 0 w komunikacji miejskiej. Natomiast żenujące, jest to że „gro polskich fachowców” od 2010 roku każdymi możliwymi rynsztokowymi, Judaszowym sposobami opluwa te nowości! Chiny w 2016 roku swoim rozporządzeniem wprowadziło S X 6 0 0 0 do pilotażowego przeprowadzenia badania w służbach miejskich, firmie autobusowej – 30 autobusów jak i w TAXI! Stwierdzono bowiem, średnio mniejszą emisję spalin o 15%, CO2 o 17%. Mniejsze zużycie paliwa o 8% i oleju >50%. Wyniki trafiły już do odpowiedniego ministra w Rządzie Chin! Czy to nie najwyższy czas pomyśleć też o naszych Polskich miastach z „gęstym” powietrzem?
3 paź 17 18:02 | ocena: 100%
Liczba głosów:4
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Motofn Użytkownik anonimowy
~Motofn :
No photo ~Motofn Użytkownik anonimowy
Jeżeli sam płacisz za paliwo, to jest dla Ciebie ważne! Gwarantowane, niższe spalanie każdego paliwa o 8-12% na przebieg 80-140 tys. km. Tarcie „pożera” moc! Poprzez zmniejszenie tarcia o 88% jak na samym tylko oleju w silniku, turbinie, skrzyni biegów, dyferencjale jest wyraźnie odczuwalny przyrost mocy jak i 2-4 razy wydłużamy trwałość tych podzespołów. Redukuje branie oleju o 50-90%. Jest to możliwe dzięki technologi s x 6 0 0 0.p l dzięki której tworzy się polimerowa powłoka o najniższym współczynniku tarcia. W zimie do rozruchu potrzeba 20% mniej prądu. Silnik zdecydowanie lżej wchodzi na obroty a tym samym samochód, motocykl lepiej przyśpiesza i jest cichszy. Toyota -Japonia (link: toyota.jp/after_service/car_care/yohin/engine_room/index.html) zaleca S X 6 0 0 0 wymagającym klientom a Mazda oferowała do czasu nawiązania współpracy z Fordem! Efektywność silnika potwierdziła się zwycięstwem Mazdy 787B w 1991 r. właśnie z problematycznym silnikiem Wankla w wyścigu Le Mans 24. W Opiniach są telefony użytkowników, porozmawiaj, sam sprawdź. Nie daj się zmanipulować lobby olejowemu czy paliwowemu, wcześniej producentom samochodów, gdyż skuteczność tych środków szkodzi im interesom a oni Tobie. Sprawdź nas zanim ślepo im zaufasz!
2 paź 17 21:30 | ocena: 100%
Liczba głosów:7
100%
0%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Dave Użytkownik anonimowy
~Dave
No photo ~Dave Użytkownik anonimowy
do ~gunitshakur1990:
No photo ~gunitshakur1990 Użytkownik anonimowy
9 mar 17 09:03 użytkownik ~gunitshakur1990 napisał
Zastanawiam sie czy oby nie wkradł sie jakiś błąd. 700nm i przyspieszenie na poziomie 6.6sekundy ? To sa parametry na poziomie superauta mimo swojej wagi sprint do setki powinien zajmować mu co najmniej o 1.5s mniej
To tylko syntetyczne dane. Nm dizla ma się i tak nijak do Nm benzyny i przełożenia na rzeczywiste przyśpieszenie.
21 mar 17 12:54 | ocena: 100%
Liczba głosów:4
0%
100%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Dave Użytkownik anonimowy
~Dave
No photo ~Dave Użytkownik anonimowy
do ~benchi:
No photo ~benchi Użytkownik anonimowy
9 mar 17 15:53 użytkownik ~benchi napisał
Dlaczego redakcja nie napisała, że auto ok ale passat jest lepszy. To w waszym stylu.
Czepiasz się koleżko i jeszcze sam sobie dajesz łapę w górę lol
21 mar 17 12:52
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~gunitshakur1990 Użytkownik anonimowy
~gunitshakur1990 :
No photo ~gunitshakur1990 Użytkownik anonimowy
Zastanawiam sie czy oby nie wkradł sie jakiś błąd. 700nm i przyspieszenie na poziomie 6.6sekundy ? To sa parametry na poziomie superauta mimo swojej wagi sprint do setki powinien zajmować mu co najmniej o 1.5s mniej
9 mar 17 09:03 | ocena: 83%
Liczba głosów:6
17%
83%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej

Jaguar XF 3.0 TDV6 R-Sport - Drapieżny też z dieslem (slajd 1 z 10)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego