CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.234.494.091.72
Średnio4.464.714.281.97
Najdrożej4.794.994.762.29

Jaguar XF 3.0 TDV6 R-Sport - Drapieżny też z dieslem

8 mar, 11:18
Udostępnij
0
Skomentuj

Odpycha się siłą 700 Nm z tylnych łap, posłusznie słucha poleceń i zwinnie pomyka, a jego zmysłowa sylwetka nigdy się nie zestarzeje. Mimo to Jaguar XF 3.0 TDV6 ideałem nie jest.

Płacąc prawie 410 000 zł za limuzynę klasy wyższej, można mieć ogromne oczekiwania. Jaguar XF z 300-konnym dieslem niektóre spełnia z nawiązką, ale miejscami też gorzko rozczarowuje.

Jaguar XF - nadwozie

W wersji wyposażeniowej R-Sport XF jest okraszony dyskretnymi sportowymi dodatkami, które nie psują harmonijnej linii – „sportowość” nie bije po oczach, miejscami wręcz życzylibyśmy sobie odrobinę jej więcej. Fotele na przykład mogłyby mieć mocniejsze wyprofilowanie i lepiej trzymać ciało. W testowanym egzemplarzu bardziej denerwowało jednak podparcie lędźwi, które po kwadransie traciło wybrane ustawienie. W minimalistycznym kokpicie miejscami można mieć zastrzeżenia do jakości tworzyw i montażu, natomiast pozycja za kierownicą jest świetna. Ergonomiczną wpadką są zbyt daleko do przodu wysunięte przełączniki szyb – trzeba do nich niewygodnie sięgać.

Jaguar XF - silnik

Podwójnie doładowane V6 to złote serce XF-a. Potężne 700 Nm momentu obrotowego sprawia subiektywnie większe wrażenie, niż wskazuje na to zmierzony przez nas 6,6-sekundowy sprint do „setki”. Ośmiostopniowy „automat” nawet w trybie dynamicznym nie pozwala sobie na szarpnięcia i przytomnie reaguje na kick-down. Wynik testowego spalania 7 l/100 km uznajemy za dobry.

Jaguar XF - prowadzenie

Jeśli silnik jest złotem, to prowadzenie uznajemy za diament. Na zakrętach czuć, że XF-a stroili ludzie podkupieni BMW, potrafiący świetnie wyważyć układ kierowniczy. 1,9-tonowa limuzyna dobrze trzyma się drogi, jest bardzo stabilna nawet podczas gwałtownych manewrów. Warto dokupić adaptacyjne zawieszenie za 6120 zł – bardziej miękki tryb poprawia komfort amortyzacji, ale ogólna charakterystyka i tak pozostaje sztywna.

Jaguar XF - koszty

XF z 3-litrowym dieslem należy do najdroższych propozycji w swojej klasie, bo jego ceny zaczynają się od 346 700 zł. Mercedesa E 350 d można kupić za 267 800 zł. Jaguar bije jednak na głowę niemieckich konkurentów swoją 5-letnią gwarancją.

Jaguar XF - to nam się podoba

Dopracowane prowadzenie, pozycja za kierownicą, ponadczasowy styl, potężny i oszczędny silnik.

Jaguar XF - to nam się nie podoba

W wielu miejscach mało szlachetne wykończenie, ergonomiczne wpadki, bardzo wysoka cena.

Jaguar XF - naszym zdaniem

XF lubi wymagające kręte odcinki dróg, 3-litrowy diesel też ma sportową żyłkę. Ale wobec ceny przekraczającej 400 000 zł nic nie wybacza niedoróbek w ergonomii i przede wszystkim w materiałach wykończeniowych. W środku nie czuć prestiżu Jaguara.

Jaguar XF - dane techniczne

Silnik: typ/cylindr/zawory diesel biturbo/V6/24
Pojemność 2993 cm3
Moc maksymlana 300 KM/4000 obr./min
Maksymalny moment obrrotowy 700 Nm/2000 obr./min
Napęd/skrzynia biegów tylny/aut. 8b
Długość/szerokść/wysokość 4954/1987/1457 mm
Rozstaw osi 2960 mm
Pojemność bagażnika 505 l
Masa własna/ładowność 1901 kg/449 kg
Przyspieszenie 0-100 km/h 6,6 s
Średnie spalanie testowe 7,0 l/100 km
Cena testowanego egzemplarza 409 510 zł
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 14/2017 już w sprzedaży, a w nim: przyszłe modele BMW serii 3 i 4; pierwsze jazdy Kią Picanto, VW Golfem R i Fordem Kugą; porównanie limuzyn klasy wyższej; testy Porsche Macan Turbo i Citroena C-Elysee po liftingu; wiosenne czyszczenie samochodu; kupujemy auto używane - jak czytać ogłoszenia?; raport - nauka odpowiedzialnej jazdy; Skoda Octavia III z drugiej ręki; dodatek Motocykle i skutery.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze

No photo
No photo ~benchi Użytkownik anonimowy
~benchi :
No photo ~benchi Użytkownik anonimowy
Dlaczego redakcja nie napisała, że auto ok ale passat jest lepszy. To w waszym stylu.
9 mar 15:53 | ocena: 100%
Liczba głosów:6
100%
0%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Quattros Użytkownik anonimowy
~Quattros :
No photo ~Quattros Użytkownik anonimowy
Do Xjfan. Owszem Jaguar ma benzynowe jednostki napędowe i głównie takie wybierają klijenci tej marki a Diesle to nie problem Polaków tylko ale dużej części Europy i tylko Europy, cała reszta świata nie kupuje Diesle w tak ogromnej ilości co stary kontynent, ludzie nie są tak zmanipulowani i nie daja się tak łatwo manipulować na innych kontynentach tego świata.
9 mar 15:28 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
67%
33%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Quattros Użytkownik anonimowy
~Quattros :
No photo ~Quattros Użytkownik anonimowy
Wszystko prawie perfekt ale ten Ropniak pod maska w takim samochodzie to jednak mały niesmak nawet w Europie bo na innych rynkach jest to nie do przyjęcia. Resztę świata na innych kontynentach jest zdziwiona ze europejczycy kupują tak z uporem maniaka Diesle. Wiem nowoczesne Diesle są szybkie, cichsze itd niż dawne takie jednostki ale...
8 mar 13:05 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
67%
33%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Xjfan Użytkownik anonimowy
~Xjfan :
No photo ~Xjfan Użytkownik anonimowy
Quattros... Jaguar ma w ofercie benzynę, nie widzę problemu jak ci się nie podoba to kupujesz benzynową jednostkę... A diesel to jest tylko problemem Polaków, którzy ciągną złom po niemcu z astronomicznymi przebiegami... ...i uzytkuja po mieście, a później dpfa się wycina.
9 mar 11:35 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~gunitshakur1990 Użytkownik anonimowy
~gunitshakur1990 :
No photo ~gunitshakur1990 Użytkownik anonimowy
Zastanawiam sie czy oby nie wkradł sie jakiś błąd. 700nm i przyspieszenie na poziomie 6.6sekundy ? To sa parametry na poziomie superauta mimo swojej wagi sprint do setki powinien zajmować mu co najmniej o 1.5s mniej
9 mar 09:03 | ocena: 75%
Liczba głosów:4
25%
75%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Dave Użytkownik anonimowy
~Dave
No photo ~Dave Użytkownik anonimowy
do ~gunitshakur1990:
No photo ~gunitshakur1990 Użytkownik anonimowy
9 mar 09:03 użytkownik ~gunitshakur1990 napisał
Zastanawiam sie czy oby nie wkradł sie jakiś błąd. 700nm i przyspieszenie na poziomie 6.6sekundy ? To sa parametry na poziomie superauta mimo swojej wagi sprint do setki powinien zajmować mu co najmniej o 1.5s mniej
To tylko syntetyczne dane. Nm dizla ma się i tak nijak do Nm benzyny i przełożenia na rzeczywiste przyśpieszenie.
21 mar 12:54
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Dave Użytkownik anonimowy
~Dave
No photo ~Dave Użytkownik anonimowy
do ~benchi:
No photo ~benchi Użytkownik anonimowy
9 mar 15:53 użytkownik ~benchi napisał
Dlaczego redakcja nie napisała, że auto ok ale passat jest lepszy. To w waszym stylu.
Czepiasz się koleżko i jeszcze sam sobie dajesz łapę w górę lol
21 mar 12:52
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Jaguar XF 3.0 TDV6 R-Sport

Wersja R-Sport ma delikatnie ostrzejszy kształt zderzaków, nakładki progowe i mały spoiler na tylnej klapie.

Jaguar XF 3.0 TDV6 R-Sport - Drapieżny też z dieslem (slajd 1 z 10)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Reklamy
Koniec bloku reklamowego