Land Rover Discovery 3.0 TD6 - Lord, który nie boi się błota

19 maja, 14:10
Udostępnij
0
Skomentuj

Już nie ma ramy ani seryjnego reduktora. Mimo to nadal wyróżnia się ponadprzeciętnymi właściwościami terenowymi i oferuje 7 pełnowymiarowych miejsc. Testujemy wersję First Edition z 258-konnym dieslem.

Na rynku nie brakuje dużych SUV--ów, które są dostępne w 7-miejscowych wersjach, np. Audi Q7 (od 312 700 zł), Volvo XC90 (258 100 zł) czy Toyota Land Cruiser (od 199 000 zł). I w zasadzie każdy z nich mógłby być rywalem debiutującego właśnie LR Discovery 5. generacji, ale tak do końca nie jest. Żadne z tych aut nie ma bowiem w trzecim rzędzie pełnowymiarowych foteli, czyli takich, które pozwoliłyby na dłuższą podróż dorosłej osobie o wzroście ponad 180 cm. Ta cecha wyróżniała Discovery już w poprzednich generacjach i mimo zmiany konstrukcji nadwozia z ramowej na samonośną w nowym modelu ją zachowano.

Rezygnacja z klasycznej ramy była podyktowana obniżeniem masy samochodu. Zastosowanie aluminiowego nadwozia typu monocoque, elementów wykonanych z magnezu i poszycia z lekkich kompozytów miało sprawić, że auto będzie lżejsze nawet o 0,5 t. Gdy wjechaliśmy nowym Discovery na wagę, okazało się waży ono prawie 2,5 t! I o ile podczas szybkiej jazdy na zakrętach kierowca nie odczuwa dużej masy, o tyle podczas hamowania – już tak. Nadwozie mocno nurkuje, a droga hamowania jest o wiele dłuższa niż w przypadku Q7 czy XC90.

W Discovery pojawiły się czterocylindrowe silniki 2.0. Dzięki nim można ominąć wysoką akcyzę i ceny pojazdu zaczynają się od 236 200 zł. Do SUV-a premium pasują jednak bardziej większe jednostki i nam spodobał się właśnie 6-cylindrowy turbodiesel o mocy 258 KM – kosztowny i niezbyt oszczędny, ale za to elastyczny i dobrze wyciszony. Doskonale dogaduje się z 8-stopniowym „automatem” ZF. Idealny do holowania przyczep, zwłaszcza że uciąg auta wynosi 3,5 t.

Land Rover Discovery 3.0 TD6 - mocny w terenie

Znakomita geometria nadwozia (prześwit 283 mm w wersji z pneumatycznym zawieszeniem), napęd 4x4 z reduktorem oraz 5 gotowych trybów jazdy układu Terrain Response 2 sprawiają, że niewiele SUV-ów może dotrzymać kroku Discovery na bezdrożach.

Land Rover Discovery 3.0 TD6 - to nam się podoba

Możliwości offroadowe, 7 pełnowymiarowych miejsc, dobra dynamika, znakomite nagłośnienie, nowoczesne multimedia i systemy bezpieczeństwa, 5 lat gwarancji.

Land Rover Discovery 3.0 TD6 - to nam się nie podoba

Wysoka cena, słaba widoczność do tyłu, mimo szerokiego zastosowania aluminium nadal wysoka masa (2,5 t), mały bagażnik podczas jazdy z kompletem pasażerów.

Land Rover Discovery 3.0 TD6 - nasza ocena

Discovery jest praktyczne, luksusowe, nieźle radzi sobie na asfalcie, w terenie nie ma na nie mocnych. Cechy te czynią je wyjątkowym. Pytanie tylko: kto SUV-em za 500 000 zł będzie taplał się w błocie?

Silnik: typ/cylindry/zawory t.diesel/V6/24
Pojemność skokowa 2993 cm3
Moc maksymalna 258 KM/3750 obr./min.
Maks. moment obrotowy 600 Nm/1750-2250 obr./min
Przyspieszenie 0-50/0-100 km/h 3,1 s/9,0 s
Elastyczność 60-100/80-120 km/h 4,8 s (aut.)/6,5 s (aut.)
Prędkość maksymalna 209 km/h
Hamowanie ze 100 km/h (z/g) 39,4 m/39,9 m
Hałas w kabinie przy 50/100/130 km/h 57 dB/63 dB/68 dB
Średnie spalanie testowe 11,1 l/100 km
Skrzynia biegów/napęd aut. 8b/4x4
Pojemność bagażnika 7/6/5/2 miejsca 258-698-1137-2406 l
Długość/szerokość/wysokość 4970/2073/1888 mm
Rozstaw osi 2923 mm
Masa rzeczywista/ładowność 2449 kg/721kg
Prześwit/głębokość brodzenia 283 mm/900 mm
Kąty natarcia/rampowy/zejścia 34,0/27,5/30,0 stopni
Gwarancja mech./perforacyjna 5 lata(150 tys. km)/6 lat
Przeglądy co 26 tys. km lub rok
Cena podst. testowanej wersji 445 900 zł
Cena egz. po doposażeniu 460 040 zł
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 42/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. zapowiedź nowego Mercedesa Klasy A; pierwsze jazdy Seatem Arona i Volkswagenem Tiguanem Allspace; porównanie kombi klasy średniej z dieslami; testy Kii Stonic i BMW 520d; elektromobilność w Polsce - czy to się opłaca?; metody kradzieży nowych aut; test BMW serii 2 Active Tourer na dystansie 100 tys. km; przegląd używanych kombi za 10 tys. zł; starcie New Stratos z Porsche 911 R.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (11)

No photo
No photo ~tojtoj Użytkownik anonimowy
~tojtoj :
No photo ~tojtoj Użytkownik anonimowy
Jednak osobiście wolę Toyotę Land Cruiser 150. Samochód może najtańszy w zestawie Audi, BMW, Mercedes, Volvo, Land Rover ale jednak najbardziej niezawodny, konstrukcja samochodu o właściwościach terenowych więc oparta na solidnej RAMIE co powoduje, że na bardzo nierównym podłożu nie ma obaw, że nie otworzysz drzwi, (nadwozie jest bardzo sztywne) co może przytrafić się każdemu z wymienionych wyżej pojazdów oprócz Landcruisera. Tamte pojazdy to bardziej SUV-y niż samochody o właściwościach terenowych.
22 maja 14:58 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~motofun Użytkownik anonimowy
~motofun :
No photo ~motofun Użytkownik anonimowy
Przedłuż trwałość silnika, skrzyni, dyferencjałów zadbaj o to co Ci jeszcze dobrze służy. Zmniejszając tarcie o 88% w silniku, turbinie, skrzyni biegów, dyferencjale w odniesieniu do samego tylko oleju wydłużamy 2 - 4 x ich trwałość i osiągamy przyrost 7 - 9% mocy, 6,5 - 8% momentu obrotowego (średn. wynik hamowni)! Tarcie „pożera” moc, generuje ciepło i niszczy podzespoły. Dzięki technologii s x 6 0 0 0. p l która generuje powłoczkę o najniższym współczynniku tarcia ciał stałych osiągnięto 8 - 12% niższe zużycie paliwa. W zimie do rozruchu potrzeba 20% mniej prądu. Silnik zdecydowanie lżej wchodzi na obroty, a tym samym samochód, motocykl lepiej przyśpiesza i jest cichszy. Redukuje branie oleju od 50 - 90%. Stosuje się tylko raz na 80 - 130 tys. km! W USA stosowany od 1989 roku, w Polsce od 2012 r. Toyota - Japonia (link:toyota.jp/after_service/car_care/yohin/engine_room/index.html) zaleca technologięSX6000 wymagającym klientom a Mazda zalecała do czasu nawiązania współpracy z Fordem. W 1991r. Mazda 787B właśnie z problematycznym silnikiem Wankla wygrała 24 godzinny wyścig Le Mans. Nie ma jakościowych odpowiedników. Nie wierz „wszystkowiedzącym”, w Opiniach są telefony użytkowników, porozmawiaj, sam sprawdź.
22 maja 14:07 | ocena: 60%
Liczba głosów:5
60%
40%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Lutek Użytkownik anonimowy
~Lutek :
No photo ~Lutek Użytkownik anonimowy
Kolego Alex_Andersson dyscoteki są tak samo awaryjne jak inne auta. Jeśli dbasz o Landa to wszystko jest oki. Mówię to z doświadczenia do tej pory miałem disco2 przebieg 500tyś disco 3 przebieg 350 tyś freelander 2 przebieg 380 tyś teraz mam disco4 - 170 tyś żona jeździ disco sport teraz 120 tyś.wszystkie auta kupowałem nowe poza disco2.Jak ktoś jest lamer i nie dba o auto to niech nie myśli,że będzie chodzić jak szwajcarski scyzoryk. I tyle w temacie
19 maja 18:39 | ocena: 50%
Liczba głosów:2
50%
50%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Alex_Andersson Użytkownik anonimowy
~Alex_Andersson :
No photo ~Alex_Andersson Użytkownik anonimowy
Drastycznie dramatyczna cena... Ciekaw jestem ile ta "dyskoteka" będzie kosztowała za 4 - 5 lat uwzględniając podła opinie o awaryjności tego modelu...
19 maja 16:54 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
67%
33%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~l Użytkownik anonimowy
~l
No photo ~l Użytkownik anonimowy
do ~tojtoj:
No photo ~tojtoj Użytkownik anonimowy
22 maja 14:58 użytkownik ~tojtoj napisał
Jednak osobiście wolę Toyotę Land Cruiser 150. Samochód może najtańszy w zestawie Audi, BMW, Mercedes, Volvo, Land Rover ale jednak najbardziej niezawodny, konstrukcja samochodu o właściwościach terenowych więc oparta na solidnej RAMIE co powoduje, że na
Dokladnie. Landcruiserem 150tka jezdzilem sporo w "dzikich" krajach. Jedyne co mozna zarzucic to, ze wersja 2,7 benzyna jest troche za slaba na jazde w gorach. Diesel bez problemu.
22 maja 15:22
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Axel. Użytkownik anonimowy
~Axel.
No photo ~Axel. Użytkownik anonimowy
do ~Kakaja:
No photo ~Kakaja Użytkownik anonimowy
20 maja 18:42 użytkownik ~Kakaja napisał
Poprzednio jezdzilem jedynieBMW e70, f15 i f16 (x6M50d) . Nie żałuje wymiany na 5 gen First edition! Zostanę z ta marka, może rangę rover będzie następny ( byle nie sport versja)
Jeśli przytrafi Ci się stłuczka masz 5-6 m-cy przerwą w jeździe. To jest pomyłka.
22 maja 14:11
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~adp Użytkownik anonimowy
~adp :
No photo ~adp Użytkownik anonimowy
Na maxa wypasiony grad cherokee na wyprzedaży rocznikowej kosztuje 260 tys. zł czyli 60 procent tej dyskoteki i jedyne czego mu brakuje w porównaniu to 3 rzędu siedzeń
22 maja 13:43 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Tyśiąc ;) Użytkownik anonimowy
~Tyśiąc ;)
No photo ~Tyśiąc ;) Użytkownik anonimowy
do ~Lutek:
No photo ~Lutek Użytkownik anonimowy
19 maja 18:39 użytkownik ~Lutek napisał
Kolego Alex_Andersson dyscoteki są tak samo awaryjne jak inne auta. Jeśli dbasz o Landa to wszystko jest oki. Mówię to z doświadczenia do tej pory miałem disco2 przebieg 500tyś disco 3 przebieg 350 tyś freelander 2 przebieg 380 tyś teraz mam disco4 - 170
Kolego Lutek, nie pisze się tyś, tylko tys. (z kropką).
22 maja 13:37
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~adp Użytkownik anonimowy
~adp
No photo ~adp Użytkownik anonimowy
do ~Lutek:
No photo ~Lutek Użytkownik anonimowy
19 maja 18:39 użytkownik ~Lutek napisał
Kolego Alex_Andersson dyscoteki są tak samo awaryjne jak inne auta. Jeśli dbasz o Landa to wszystko jest oki. Mówię to z doświadczenia do tej pory miałem disco2 przebieg 500tyś disco 3 przebieg 350 tyś freelander 2 przebieg 380 tyś teraz mam disco4 - 170
Obudź się, Disco sport jest w sprzedaży od niecałych 2 lat, jak piszesz jest to u ciebie 2 samochód w rodzinie i w max 2 lata ma przejechane 120 tys?
22 maja 13:27
Liczba głosów:0
0%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~logikus Użytkownik anonimowy
~logikus :
No photo ~logikus Użytkownik anonimowy
Fajne ceny, za takie cuś 450 tysiaków to nie zapłaci żaden anglik czy niemiec, polak może tak ale musiałby być porządnie pijany .
22 maja 13:07 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
0%
100%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Land Rover Discovery 3.0 TD6 First Edition

Debiut nowego Discovery uczczono wersją First Edition (2400 szt.). Testowe auto miało kolor Namib Orange, dach Narvik Black i felgi 21 cali.

Land Rover Discovery 3.0 TD6 - Lord, który nie boi się błota (slajd 1 z 14)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego