Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.354.494.281.99
Średnio4.674.804.562.15
Najdrożej4.895.084.792.29

Mazda CX-5 2.0 Sky-G 4x4 - umiarkowana modernizacja

7 lip, 14:00
Udostępnij
0
Skomentuj

Nowe CX-5 ma takie same silniki i wymiary nadwozia, jak poprzednik. Różnice widać w stylistyce karoserii i kokpitu oraz w detalach wykończenia. I w cenie – auto zdrożało o 8000 zł. Czy przy okazji stało się lepsze?

Mazda jak zwykle podąża własną drogą i umiarkowanie zmodernizowała CX-5, zamiast je rewolucjonizować i wprowadzać zmiany, o które nikt nie prosił. Choć producent twierdzi, że auto powstało na nowej platformie, to jednak, testując je, mieliśmy wrażenie, jakby to był obszerny lifting. Wystarczy rzucić okiem na dane techniczne, żeby zrozumieć, że inżynierowie Mazdy, przystępując do prac nad nowym modelem, postanowili nie wyważać otwartych drzwi. Wymiary nadwozia i kabiny różnią się między generacjami dosłownie o kilka mało znaczących milimetrów, a paleta jednostek napędowych pozostała bez zmian.

Za to design karoserii nabrał nieco ostrości: „zmrużone” reflektory mają w topowej wersji SkyPassion matrycowe LED-y. Pozwalają one jechać na światłach drogowych bez oślepiania innych kierowców. Snop światła jest automatycznie wyciemniany tam, gdzie znajdują się inne pojazdy. Tyle że to rozwiązanie miał też poprzednik, a różnica w cenie między schodzącą generacją CX-5 a nową wynosi 8000 zł w przypadku testowanego 2.0 Sky-G z napędem 4x4 i wyposażeniem SkyPassion.

Co w takim razie dostajemy ekstra? Wiele drobiazgów: skaner znaków drogowych, podgrzewaną kierownicę i tylne siedzenia oraz dwa porty USB i dodatkowy nawiew tamże, a także elektrycznie sterowaną klapę bagażnika. Pojawił się też wyświetlacz przezierny, ale – co ciekawe – jego rodzaj zależy od wersji silnikowej: w testowanej projekcja jest na wysuwanej szybce z pleksi (której nie da się schować). Natomiast w 2.2 Sky-D i 2.5 Sky-G informacje są wyświetlane bezpośrednio na szybie czołowej.

System multimedialny pozostał bez zmian i wciąż korzysta z 7-calowego ekranu, który można obsługiwać dotykowo na postoju, natomiast podczas jazdy – tylko za pomocą dobrze znanego i wygodnego pokrętła. Szkoda, że przy okazji nowego, naprawdę udanego projektu kokpitu nie pokuszono się o zwiększenie przekątnej ekranu. Poprawiono za to jakość materiałów i detale wykończenia deski rozdzielczej, ale zapomniano już o możliwości regulacji podłokietnika. Fotele nigdy nie były mocną stroną CX-5 i wciąż można narzekać: symboliczne podparcie lędźwiowe, nieprzyjemnie twarda niby-skórzana tapicerka, trochę za krótkie siedziska.

Mazda CX-5 - wciąż zwinnie jeździ

Nowe CX-5 jeździ jak poprzednik: komfortowo, zwinnie, poręcznie i póki nie kręcimy silnika zbyt wysoko – także oszczędnie. Na naszej pętli pomiarowej CX-5 zadowoliło się średnio tylko 7,6 l/100 km. Przy cięższej nodze i przeważającej jeździe miejskiej trzeba się jednak liczyć ze spalaniem w okolicach 10 l/100 km, a towarzyszyć będzie temu nieprzyjemne buczenie. Ze względu na krótkie przełożenie skrzyni Mazda robi się też głośna na autostradzie, natomiast wyprzedzanie na jednopasmówce oznacza intensywną pracę lewarkiem. To prawda, że jest przyjemnie krótki i pozwala precyzyjnie wybierać biegi, ale pomiary obnażają słabą elastyczność wolnossącego silnika – maksymalny moment obrotowy wynosi zaledwie 208 Nm, a auto waży według naszej wagi 1594 kg. Co ciekawe, w dowodzie rejestracyjnym widnieje wartość 1555 kg, a w katalogu 1420 kg – to spora rozbieżność.

Podobnie jak w porównaniu SUV-ów dwa numery temu, CX-5 słabo wypada w hamowaniu 100-0 km/h: 39,2 m na suchym asfalcie to wynik niegodny nowoczesnego SUV-a tej klasy.

Mazda CX-5 - to nam się podoba

Zwinne prowadzenie, zadowalający komfort jazdy, stosunkowo oszczędny silnik, w obu rzędach siedzeń przestronna kabina i łatwe wsiadanie.

Mazda CX-5 - to nam się nie podoba

Słabe hamulce, silnik buczy przy obciążeniu, kiepska elastyczność, tapicerka z nieprzyjemnie twardymi wstawkami z plastiku, pakietowane wyposażenie.

Mazda CX-5 - nasza ocena

Bez rewolucji – i dobrze! Wszystkie zmiany względem poprzednika zostały przeprowadzone z głową – nie na siłę. Nowe CX-5 ponownie zapowiada się na trwały i niezawodny samochód, choć wcale nie tak wiele w nim nowego. Na szczęście wciąż dobrze się je prowadzi, ma przestronną kabinę, a silnik potrafi być oszczędny. Ale hamulce, wyciszenie motoru czy fotele powinny być lepiej dopracowane.

Silnik: typ/cylindry/zawory benz./R4/16
Pojemnośc skokowa 1998 cm3
Moc maksymalna 160 KM/6000 obr./min.
Maks. moment. obrotowy 208 Nm/4000 obr./min.
Skrzynia biegów/napęd manualna 6b/4x4
Prędkość maksymlana 198 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,9 s
Elastyczność 60-100 km/h 10,4/13,4 s (na 4./5. biegu)
Elastyczność 80-120 km/h 16,6/20,7 s (na 5./6. biegu)
Hałas w kabinie przy 50/100/130 km/h 56 dB/64 dB/70 dB
Hamowanie ze 100 km/h 39,2 m (zimne)/39,2 m (gorące)
Średnie spalanie testowe 7,6 l/100 km
Pojemność bagażnika 506-1620 l
Długość/szerokość, wysokość 4550/1840/1680 mm
Rozstaw osi 2700 mm
Opony testowanego egz. 225/55 R 19
Masa własna/ładowność 1594 kg/486 kg
Średnica zawracania 11,7/12,7 m (w lewo/w prawo)
Cena podst. testowanej wersji 145 900 zł
Gwarancja mechaniczna/perforacyjna 3 lata/12 lat
Przeglądy okresowe co 15 tys. km lub rok
Cena testowanego auta 154 200 zł
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 45/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. elektryczna ofensywa BMW; Citroen C4 Cactus po liftingu; porównanie kompaktowych kombi z dieslami; test Kii Stinger; wielki test żarówek; porady jak uzywać świateł; Mazda 6 z drugiej ręki; używane minivany za 35-40 tys. zł.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (40)

No photo
No photo ~driven22 Użytkownik anonimowy
~driven22 :
No photo ~driven22 Użytkownik anonimowy
2.0 4x4 z automatem to istna tragedia przy wyprzedzaniu. Wyje na maksymalnych obrotach nie zmieniając biegu, bardzo nędzne przyspieszenie. Silnik przy przyspieszaniu wyje a nie nabiera prędkości. Światła led przednie całe już wymieniane, ciągłe awarie asystenta martwego pola - właściwie przez dwa lata średnio co 2 miesiące serwisie na kolejne pierdoły. Serwis Mazdy tragedia- olej przelany, oszukano przy wymianie filtra kabinowego i powietrza (policzone na fakturze a po ich wyjęciu okazało sie że brudne). Skóra nie jest skóra tylko tanią skayą, siedziska za krótkie, tyłek po nim lata na zakrętach. NIe opowiadajcie więc bajek że dobre silniki bo bez turbo - chyba tylko dla tych co nimi nie jeździli. Ciągłe usterki elektroniki.
8 lip 14:57 | ocena: 50%
Liczba głosów:26
50%
50%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Edward Użytkownik anonimowy
~Edward
No photo ~Edward Użytkownik anonimowy
do ~Rysio:
No photo ~Rysio Użytkownik anonimowy
8 lip 09:51 użytkownik ~Rysio napisał
Cala prawda. 3 razy Podchodzilem do zakupu tej mazdy. Wyciszenie slabiutkie, fotele to kompletna porazka, jak krzeselka na imieninach.
w nowej jest znacznie ciszej nawet lepiej niż u konkurencji. Przejedź sie nową i dopiero pisz.
8 lip 11:44 | ocena: 94%
Liczba głosów:17
94%
6%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Tomek Użytkownik anonimowy
~Tomek :
No photo ~Tomek Użytkownik anonimowy
Auto dostępne od miesiąca, a tu taki hejt. Kto chce mieć moc wybiera 2.5 benzynę 192 km, lub diesle z większym momentem obrotowym. Większość komentarzy na poziomie gimnazjum, ale jak ktoś chce się ścigać to polecam stare BMW, lub audi.
8 lip 17:36 | ocena: 68%
Liczba głosów:28
68%
32%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~czesio Użytkownik anonimowy
~czesio
No photo ~czesio Użytkownik anonimowy
do ~driven22:
No photo ~driven22 Użytkownik anonimowy
8 lip 14:57 użytkownik ~driven22 napisał
2.0 4x4 z automatem to istna tragedia przy wyprzedzaniu. Wyje na maksymalnych obrotach nie zmieniając biegu, bardzo nędzne przyspieszenie. Silnik przy przyspieszaniu wyje a nie nabiera prędkości. Światła led przednie całe już wymieniane, ciągłe awarie asy
Jakoś nie przypominam sobie tragedii podczas wyprzedzania. Kickdown i jedzie. Wyje? Nie - wchodzi na wysokie obroty, zmienia biegi szybko przy 6000 obr./min. Spalanie 8,6 l/100 km.
8 lip 16:13 | ocena: 73%
Liczba głosów:11
73%
27%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~znafca_motoryzacji Użytkownik anonimowy
~znafca_motoryzacji
No photo ~znafca_motoryzacji Użytkownik anonimowy
do ~Edward:
No photo ~Edward Użytkownik anonimowy
8 lip 11:44 użytkownik ~Edward napisał
w nowej jest znacznie ciszej nawet lepiej niż u konkurencji. Przejedź sie nową i dopiero pisz.
Ale on nie kupował, bo dopiero w salonie się zorientował, że trzeba dać ponad 100000 zł, a nie ponad 10000 zł. Po prostu o jedno zero mu się przestawiło. No to wtedy fotele jak krzesełka, głośno, nie takie plastiki itp......
8 lip 13:28 | ocena: 67%
Liczba głosów:15
67%
33%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~as Użytkownik anonimowy
~as :
No photo ~as Użytkownik anonimowy
to juz tak dobrze zarabiamy ze auta za 150 czy 200tysi sa pokazywane codziennie jako auta dla polskiego ludu...widze nie tylko politycy oderwali sie od zeczywistosci ale i redaktorzy motoryzacyjni...
8 lip 13:07 | ocena: 65%
Liczba głosów:17
65%
35%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Holdzwagen Użytkownik anonimowy
~Holdzwagen :
No photo ~Holdzwagen Użytkownik anonimowy
Widac ze tu komentuja sami ludzie co jezdza tylko szrotami niemieckimi vw
9 lip 00:35 | ocena: 55%
Liczba głosów:11
55%
45%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Rysio Użytkownik anonimowy
~Rysio :
No photo ~Rysio Użytkownik anonimowy
Cala prawda. 3 razy Podchodzilem do zakupu tej mazdy. Wyciszenie slabiutkie, fotele to kompletna porazka, jak krzeselka na imieninach.
8 lip 09:51 | ocena: 56%
Liczba głosów:27
44%
56%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Boom Użytkownik anonimowy
~Boom :
No photo ~Boom Użytkownik anonimowy
Czyli ciężki, wolny i drogi?
8 lip 15:35 | ocena: 57%
Liczba głosów:14
57%
43%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~sakhal Użytkownik anonimowy
~sakhal
No photo ~sakhal Użytkownik anonimowy
do ~Cox:
No photo ~Cox Użytkownik anonimowy
8 lip 15:28 użytkownik ~Cox napisał
Cena 154 tyś zł za takie autko w skrzyni ręcznej to lekka przesada.W tej cenie kupujesz mocniejszego oraz lepiej wyposażonego Peugota 3008 1,6 THP Allure z bardzo dobrą i szybką skrzynią automatyczną.Największy problem Mazdy w dzisiejszych czasach to jedn
Te silniki maja takie zanizone parametry specjalnie, zeby spelnic najnowsze wymagania co do emisji spalin i obnizyc spalanie. I udalo im sie, sam mam Mazde3 2.0 przesiadlem sie z Megane 1.6 i spalanie mniejsze albo najwyzej takie samo. A przyjemnosc z jazdy duzo wieksza.
8 lip 19:49 | ocena: 100%
Liczba głosów:5
100%
0%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

Mazda CX-5 2.0 Sky-G 4x4

Dzięki „zmrużonym” reflektorom i „trójwymiarowemu” grillowi przód Mazdy nabrał agresywniejszego wyrazu, ale też bardziej eleganckich proporcji. Matrycowe reflektory LED występują tylko w topowej wersji. Grube słupki A ograniczają widoczność.

Mazda CX-5 2.0 Sky-G 4x4 - umiarkowana modernizacja (slajd 1 z 17)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego