CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej3.484.353.961.69
Średnio4.394.604.231.84
Najdrożej4.694.894.592.09

Opel Insignia Grand Sport 1.5 Turbo - dobrze jeździ i więcej potrafi

18 lip, 16:25
Udostępnij
0
Skomentuj

Nowy Opel Insignia prezentuje się znakomicie, ale co najważniejsze – oferuje więcej miejsca dla podróżnych siedzących z tyłu oraz lepsze prowadzenie. W pierwszym teście sprawdziliśmy wariant ze 165-konnym benzyniakiem

Doskonale pamiętamy debiut Opla Insignii w 2008 roku. Następca Vectry zachwycał wówczas masywną i jednocześnie opływową sylwetką, sposobem prowadzenia, ale i wysoką jakością wykończenia. W kuluarach mówiło się, że Opel tym modelem chce przyciągnąć do siebie klientów marek premium. Auto w pierwszych latach sprzedaży cieszyło się dużym zainteresowaniem. Z czasem jednak, gdy konkurencja zaczęła wprowadzać na rynek nowe modele, pojawiły się zarzuty, że wnętrze Insignii jest ciasne, kokpit został przeładowany przyciskami, a samochód prowadzi się ociężale.

Opel Insignia - większa, ale czy lepsza

Opel wziął sobie te uwagi do serca i projektując model drugiej generacji, pozbawił go większości wad, za które krytykowano poprzednika. Rozstaw osi wydłużono o 92 mm (do 2829 mm), skrócono zwisy, a rozstawy kół poszerzono o 11 mm. Na skutek zmian przybyło miejsca w środku, a największy przyrost przestrzeni odczuwają siedzący na tylnej kanapie. Ponieważ nadwozie Opla Insignii drugiej generacji ma obniżoną aż o 29 mm linię dachu, konieczne było obniżenie mocowania siedzisk. I właśnie ten zabieg wpłynął na ograniczenie wygody podróżowania na tylnej kanapie. Pasażer o wzroście 185 cm ma przestrzeń na kolana i nad głową, ale jego uda nie są odpowiednio podparte. Już po godzinnej jeździe będzie odczuwał dyskomfort podróży.

Wróćmy jednak za kierownicę. Choć lubimy fotele AGR, te seryjne też potrafią zapewnić odpowiednią wygodę i podparcie boczne. Prowadzący bez trudu poradzi sobie z obsługą poszczególnych funkcji auta, chociaż przyznajemy, że nie rozumiemy dublowania pewnych funkcji klimatyzacji, którą obsługuje się zarówno przyciskami, jak i za pośrednictwem ekranu, a także braku zdefiniowanego klawisza do jej włączania. W trasie zauważyliśmy, że mimo wyłączonej klimatyzacji i funkcji Auto w Insignii z nawiewów leciało raz ciepłe, a raz zimne powietrze.

Z pakowaniem dużej ilości bagażu nie powinniście mieć problemów. Bagażnik ma 490 l oraz regularne kształty. Zaskoczyło nas jednak to, że kufer nowego modelu jest o 40 l mniejszy w stosunku do hatchbacka pierwszej generacji.

Opel Insignia - zwinniejsza w prowadzeniu

Mimo większego nadwozia Opel Insignia został odchudzony, co przyniosło same korzyści. Po pierwsze: wyraźnie czuć, że auto nie jest już ociężałe, prowadzi się je poręczniej i bardziej precyzyjnie, choć w stosunku do poprzednika zwiększyła się o ponad 0,5 m średnica zawracania. Po drugie: z mniejszej masy wynika też niższe spalanie. Testowy egzemplarz, wyposażony w nowego 1,5-litrowego benzyniaka o mocy 165 KM, zużył średnio 7,2 l/100 km.

Jednostka przypadła nam do gustu także z powodu dobrych osiągów, a zwłaszcza elastyczności. Jedyne, co nas denerwowało, to działanie systemu start-stop, który podczas próby szybkiego ruszania nie nadążał z uruchamianiem silnika i konieczne było ponowne wciśnięcie sprzęgła.

Nowy Opel Insignia nie zawodzi za to w kwestiach komfortu i bezpieczeństwa. W testowanej wersji Elite miała multimedia z funkcjami Android Auto i CarPlay oraz unowocześniony system Opel OnStar. Na jej pokładzie były także ulepszone matrycowe reflektory LED oraz asystenci kierowcy, pozwalający na półautonomiczną jazdę.

Opel Insignia - to nam się podoba

Przestronne wnętrze, systemy podnoszące bezpieczeństwo, dobre prowadzenie, dynamiczny i oszczędny silnik, funkcje systemu OnStar.

Opel Insignia - to nam się nie podoba

Brak przycisku włączającego klimatyzację (tylko przez ekran), a także seryjnej wycieraczki, zbyt wolno działający start-stop, jasna tapicerka.

Opel Insignia - nasza opinia

Opel Insignia ma wiele atutów, żeby ponownie wrócić do czołówki sprzedaży aut klasy średniej. Jej nadwozie ma ładną stylistykę, w dodatku oferuje więcej miejsca. Samochód świetnie się prowadzi, a w wersji ze 165-konnym benzyniakiem jest dynamiczny i oszczędny. Matrycowe reflektory LED oraz osobisty asystent Opel OnStar zapewniają mu wyjątkowość w tej klasie.

Silnik: typ/cylindry/zawory t.benz./R4/16
Pojemnośc skokowa 1490 cm3
Moc maksymalna 165 KM/5600 obr./min.
Maks. moment. obrotowy 250 Nm/2000-4500 obr./min.
Skrzynia biegów/napęd manualna 6b/przedni
Prędkość maksymlana 222 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,9 s
Elastyczność 60-100 km/h 7,1 s (4. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h 10,2/12,5 s (5./6. bieg)
Hałas w kabinie przy 50/100/130 km/h 56 dB/65 dB/69 dB
Hamowanie ze 100 km/h 36,5 m (zimne)/36,7 m (gorące)
Średnie spalanie testowe 7,2 l/100 km
Średnie spalanie producenta 6,0 l/100 km
Pojemność bagażnika 490-1450 l
Długość/szerokość, wysokość 4897/1863/1455 mm
Rozstaw osi 2829 mm
Opony testowanego egz. 245/45 R 18
Masa własna/ładowność 1476 kg/539 kg
Średnica zawracania 12,2/12,3 m (w lewo/w prawo)
Cena podst. testowanej wersji Elite 117 900 zł
Gwarancja mechaniczna/perforacyjna 2 lata/12 lat
Przeglądy okresowe co 30 tys. km lub rok
Cena testowanego auta 132 840 zł
Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 33/2017 już w sprzedaży a w nim - Nowości Audi – Q6 i e-tron oraz nowe generacje A1, A3 i A4; McLaren 570S Spider – pierwsza jazda superkabrioletem; Dacia Dokker, Hyundai i40 kombi, Mercedes klasy E kombi, Renault Grend Scenic, Seat Ibiza, Skoda Kodiaq, VW Golf Variant i VW Tiguan – porównanie możliwości aut obciążonych wakacyjnym bagażem; Cisza w kabinie – wygłuszanie auta: jak, gdzie i ile kosztuje; Z drugiej ręki: Skoda Octavia I (1996-2010); Top 5: pikapy za 30-40 tys. zł. Zapraszamy do lektury
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (59)

No photo
No photo ~AccRlz Użytkownik anonimowy
~AccRlz
No photo ~AccRlz Użytkownik anonimowy
do ~gvhk:
No photo ~gvhk Użytkownik anonimowy
19 lip 08:39 użytkownik ~gvhk napisał
Znowu redaktor czepia się opla za przyciski. Nie podoba się jasna tapicerka, ale przecież przy kupnie auta możemy wybrać ciemną. bezsensowny zarzut.
Dokladnie, Opel zostal sprzedany Fiatowi wiec zaczelo sie wieszanie psow na tej marce przez redaktorzyny pracujace dla niemiaszkow. A tu prosze, cytat z artykulu ze strony glownej Onetu, artykulu o Skodzie Kodiaq za 180.000 zl:
'' Pierwsze wrażenie, co tu kryć, jest bardzo dobre. Pierwsze wrażenie, co tu kryć, jest bardzo dobre. Nasz testowy egzemplarz ma jasne, wszystko mające wnętrze wykończone skórą, .., ''.
i wszystko jasne hahaha
19 lip 14:05 | ocena: 92%
Liczba głosów:13
92%
8%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~:-| Użytkownik anonimowy
~:-| :
No photo ~:-| Użytkownik anonimowy
"...mimo wyłączonej klimatyzacji i funkcji Auto w Insignii z nawiewów leciało raz ciepłe, a raz zimne powietrze..."
GRATULUJĘ INTELIGENCJI: funkcja Auto oznacza, że klimatyzacja utrzymuje zadaną temperaturę, jak Pan Reaktor chce, aby ciągle zimne leciało, to niech zainwestuje w klimę manualną :)
19 lip 16:00 | ocena: 93%
Liczba głosów:15
93%
7%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Lubiący jasną tapicerkę Użytkownik anonimowy
~Lubiący jasną tapicerkę :
No photo ~Lubiący jasną tapicerkę Użytkownik anonimowy
Jasna tapicerka to wada? Trochę zabawne. Można też napisać, że wadą jest czarny lakier albo okrągłe koła. Nie idźmy tą drogą. Jak ktoś nie wozi cegieł i psa - to żadna wada.
19 lip 12:55 | ocena: 90%
Liczba głosów:31
90%
10%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~gvhk Użytkownik anonimowy
~gvhk :
No photo ~gvhk Użytkownik anonimowy
Znowu redaktor czepia się opla za przyciski. Nie podoba się jasna tapicerka, ale przecież przy kupnie auta możemy wybrać ciemną. bezsensowny zarzut.
19 lip 08:39 | ocena: 88%
Liczba głosów:32
88%
13%
| odpowiedzi: 4
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Boom Użytkownik anonimowy
~Boom
No photo ~Boom Użytkownik anonimowy
do ~Lubiący jasną tapicerkę:
No photo ~Lubiący jasną tapicerkę Użytkownik anonimowy
19 lip 12:55 użytkownik ~Lubiący jasną tapicerkę napisał
Jasna tapicerka to wada? Trochę zabawne. Można też napisać, że wadą jest czarny lakier albo okrągłe koła. Nie idźmy tą drogą. Jak ktoś nie wozi cegieł i psa - to żadna wada.
Ano wada. I wie to każdy kto kiedykolwiek posiadał auto z podobną konfiguracją. Jasne fotele po kilkudziesięciu tysiącach km wybrudzą się a zniszczenia będą bardziej widoczne. Możesz powiedzieć że wszystko można doczyścić. Otóż nie wszystko i nie wszędzie. Jasne dywaniki w samochodzie i jasna tapicerka na siedzeniach to koszmar, ale ładne wyglądają w aucie pokazowym i w katalogu.
19 lip 17:30 | ocena: 57%
Liczba głosów:7
57%
43%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Motofun Użytkownik anonimowy
~Motofun :
No photo ~Motofun Użytkownik anonimowy
Gwarantowane, niższe spalanie każdego paliwa o 8-12% na przebieg 80-140 tys. km. Tarcie „pożera” moc! Poprzez zmniejszenie tarcia o 88% jak na samym tylko oleju w silniku, turbinie, skrzyni biegów, dyferencjale jest wyraźnie odczuwalny przyrost mocy jak i 2-4 razy wydłużamy trwałość tych podzespołów. Redukuje się branie oleju o 50-90%. Jest to możliwe dzięki technologi s x 6 0 0 0.p l, dzięki której tworzy się polimerowa powłoka o najniższym współczynniku tarcia. W zimie do rozruchu potrzeba 20% mniej prądu. Silnik zdecydowanie lżej wchodzi na obroty a tym samym samochód, motocykl lepiej przyśpiesza i jest cichszy. Toyota -Japonia (link: toyota.jp/after_service/car_care/yohin/engine_room/index.html) zaleca sx6000wymagającym klientom a Mazda polecała do czasu nawiązania współpracy z Fordem! Efektywność silnika potwierdziła się zwycięstwem Mazdy 787B w 1991 r. właśnie z problematycznym silnikiem Wankla w wyścigu Le Mans 24. W Opiniach są telefony użytkowników, porozmawiaj, sam sprawdź. Nie daj się zmanipulować lobby olejowemu czy paliwowemu, producentom samochodów, gdyż skuteczność tych środków szkodzi im interesom a oni Tobie. Sprawdź nas zanim ślepo im zaufasz!
19 lip 14:27 | ocena: 59%
Liczba głosów:17
41%
59%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Sebix Użytkownik anonimowy
~Sebix :
No photo ~Sebix Użytkownik anonimowy
Kilka razy widziałem to auto na drodze i szczerze powiem, że wrażenia nie robi. Owszem ładne i zgrabne, ale cały czas mam wrażenie, że już to widziałem. Brakuje takiego efektu wow jak na nowy model. Też tak macie?
19 lip 07:24 | ocena: 67%
Liczba głosów:36
67%
33%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Kierowca Użytkownik anonimowy
~Kierowca
No photo ~Kierowca Użytkownik anonimowy
do ~Sebix:
No photo ~Sebix Użytkownik anonimowy
19 lip 07:24 użytkownik ~Sebix napisał
Kilka razy widziałem to auto na drodze i szczerze powiem, że wrażenia nie robi. Owszem ładne i zgrabne, ale cały czas mam wrażenie, że już to widziałem. Brakuje takiego efektu wow jak na nowy model. Też tak macie?
Człowieku popatrz na wieś wagę na 30 lat ten sam kształt tylko zmiana detali. Opel co 5 lat posiada nową sylwetkę i efekt waw. Chyba jesteś ślepy.
19 lip 10:02 | ocena: 75%
Liczba głosów:12
75%
25%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~jo Użytkownik anonimowy
~jo :
No photo ~jo Użytkownik anonimowy
GRAND SPORT 1,5 , to super skompletowana nazwa. Stara przynajmniej zasługiwała na popularność, nową wykończyli księgowi i plastikomani .Tragedia ,opel zszedł na psy.
19 lip 10:46 | ocena: 60%
Liczba głosów:10
60%
40%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~as Użytkownik anonimowy
~as :
No photo ~as Użytkownik anonimowy
Ale ten silnik 1,5 to jest na przednia oś a na tylnia jest drugi taki sam? bo redaktor tego nie powiedzial. Samochod sie powiekszyl, silnik sie zmniejszyl. Silnik od motocykla tu wlozyli.. Brak slow;p
19 lip 10:53 | ocena: 53%
Liczba głosów:17
53%
47%
| odpowiedzi: 4
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Opel Insignia Grand Sport 1.5 Turbo - dobrze jeździ i więcej potrafi

Nowy Opel Insignia prezentuje się znakomicie, ale co najważniejsze – oferuje więcej miejsca dla podróżnych siedzących z tyłu oraz lepsze prowadzenie. W pierwszym teście sprawdziliśmy wariant ze 165-konnym benzyniakiem.

Opel Insignia Grand Sport 1.5 Turbo - dobrze jeździ i więcej potrafi (slajd 1 z 20)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego