Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat

14. Nissan

Typowe usterki (33 pkt)

Praktycznie nie słychać o problemach z dieslami 1.5 dCi, pochodzącymi z Renault. Bardzo dobrze są oceniane japońskie silniki benzynowe. Dominują drobne awarie, wynikające głównie z eksploatacji. Sporo zgłoszeń dotyczy np. zawieszeń, które wydają nieprzyjemne dźwięki, ale trudno to uznać za poważny problem. Nie najlepiej wypada jedynie wykończenie wnętrza. Słyszeliśmy o łatwych do zarysowania szybach w mniejszych modelach. Wśród droższych defektów mechanicy wymieniają awarie synchronizatorów skrzyń biegów, np. w Micrze. Poważniejsze zastrzeżenia są zgłaszane głównie do Navary (problemy z silnikami, korozja itp.), ale i w innych modelach w mniejszym stopniu może pojawić się rdza.

Akcje naprawcze (1 pkt)

W 2016 r. ponad 14,4 tys. Nissanów sprzedanych przez polską sieć dilerską zostało wezwanych w związku z akcją dotyczącą poduszek firmy Takata. Aż ponad 2,5 tys. Nissanów (Maxima, Qashqai, Pulsar, Juke i X-Trail) miało także w zeszłym roku problemy z elektronicznymi czujnikami. Poza tym w 2016 r. było pięć innych akcji serwisowych o dużo mniejszym zasięgu, o których informował UOKiK.

Raport TÜV (3 pkt)

Wśród 2- i 3-latków najwyższe, 61. miejsce, zajął Juke, Note uplasował się na 75. pozycji, a Qashqai – na 84. Najgorzej wypadła Micra, którą sklasyfikowano dopiero na odległym, 114. miejscu.

Testy 100 tys. km (7 pkt)

Żaden z modeli japońskiego producenta nie trafił do nas na test w ostatnim roku. Wcześniej testowaliśmy Qasqhaia i nie miał on poważnych problemów.

Ocena ASO (3 pkt)

Nissan w teście autoryzowanych stacji obsługi zajął dość odległe, 15. miejsce.

Gwarancja (5 pkt)

Mechaniczna: 3 lata lub 100 tys. km, perforacyjna: 12 lat.

Naszym zdaniem:

Ten rok dla Nissana był w miarę udany. Co prawda, marka przeciętnie wypadła w rankingach – zarówno niemieckim, dotyczącym badań technicznych, jak też w teście ASO, przeprowadzonym w polskich warunkach – ale nie odnotowano powtarzających się nowych awarii. Niestety, w ostatnim czasie nie testowaliśmy żadnego Nissana na długim dystansie. W 2016 r. było też bardzo dużo akcji serwisowych, częściowo związanych z firmą Takata, produkującą poduszki powietrzne. Pozytywnym sygnałem jest jednak to, że rozwiązano już wiele ze starych problemów, np. tych związanych z silnikami wysokoprężnymi czy niską jakością podwozia.

Raport Jakości 2017 (slajd 1 z 25)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego