Najważniejsze zmiany objęły napęd. Tworzy go 12-cylindrowy silnik widlasty o pojemności skokowej 6262 cm3, który produkuje 800 KM przy 9000 obr./min i osiąga maksymalny moment obrotowy 700 Nm przy 6750 obr./min oraz silnik elektryczny o mocy 163 KM. Do dyspozycji jest jeszcze jeden pomocniczy silnik elektryczny, który napędza różne systemy pokładowe i nie zabiera energii jednostce napędowej.

Nowe LaFerrari od 0 do 100 km/h rozpędza się poniżej 3 sekund i osiąga predkość maksymalną ponad 350 km/h. Będzie to bezpośredni konkurent McLarena, który ma silnik o mocy 916 KM i osiąga prędkość maksymalną 350 km/h.

Włoski producent zamierza dostarczyć na rynek 499 egz. nowego modelu, a jego brytyjski konkurent tylko 124 modelu P1.

LaFerrari ma długość 4702 mm, szerokość 1992 mm io wysokość 1116 mm. Aż 59 proc. masy ulokowano nad tylną osią, co specjaliści uznali za idealne rozwiązanie. Masa własna pojazdu to 1255 kg, z czego 140 kg przypada na hybrydowy system HY-KERS. W odróżnieniu od McLarena włoskie auto ma możliwość jazdy tylko z wykorzystaniem energii elektrycznej.