BMW M6 jest topową odmianą bawarskiego GT. I generacja powstała w 1983 roku, lecz wersja przewidziana na rynek europejski nosiła nazwę M635CSi. Modele przeznaczone na rynek amerykański i japoński nazwano M6, jednak konstrukcyjnie i mechanicznie były prawie identyczne. Prawie, ponieważ M6 miała słabszy silnik o mocy 260 KM, a także była cięższa przez bogatsze standardowe wyposażenie. Z zewnątrz auto nie różniło się prawie wcale od zwykłej serii 6. Topową wersję wyposażono w tylną lotkę oraz bardzo nieznacznie zmodyfikowane zderzaki.
Pod maską M635CSi znalazł się silnik pochodzący z kultowego modelu bawarskiej marki-M1. Była to 3,5-litrowa jednostka z 6 cylindrami w układzie rzędowym. Motor legitymował się mocą 286 KM, „setka” pojawiała się na liczniku po 6,7 sekundy (wiele osób deklarowało w trakcie użytkowania przyspieszenie lepsze o ponad 0,5 sekundy), a wskazówka prędkościomierza zatrzymywała się na 254 km/h. To imponujący wynik jak na samochód z początku lat 80. Imponujące było także spalanie, którego średnia wartość oscylowała wokół 18 litrów na 100 km!
Ich produkcję zakończono w 1989 roku, a z fabryki wyjechało 4088 sztuk M635CSi oraz 1767 sztuk M6.
Po 16 latach na rynku pojawił się następca topowej odmiany stylowego GT - M6 E63. Zabieg stylistyczny polegający na dodaniu sportowych akcentów tj. lekko zmodyfikowanych zderzaków, skromnej lotki, 19-calowych felg i 4 końcówek wydechu z dyfuzorem nie dodał kontrowersyjnemu nadwoziu urody.
Emocje zapewniał duży, 5-litrowy silnik V10, znany z M5 E60. 507 KM przekazywała na tylne koła 7-stopniowa skrzyni automatyczna. Od 2006 roku M6 była także dostępna w nadwoziu cabrio. Mimo aluminiowej konstrukcji oraz zastosowania tworzyw sztucznych, auto ważyło, w zależności od wyposażenia, ok. 1,7 tony.
Produkcję zakończono w 2010 roku, a 2 lata później zaprezentowano M6 zbudowaną na serii 6 F12. Auto miało zdecydowanie ładniejszą stylistkę od sowjej poprzedniczki. Sportowy charakter auta zdradzać mogą m.in. 4 końcówki wydechu, przemodelowane zderzaki, czy wlot powietrza na przednim błotniku. Oprócz tego auto otrzymało 20-calowe felgi, za którymi kryją się wydajniejsze hamulce, a wnętrze zostało zachowane w eleganckim stylu, z lekkim naciskiem na sportowe zacięcie auta.
M6 jest dostępne zarówno wnadwoziu coupe, jak i cabrio oraz Gran Coupe. Pod maską znalazł się silnik znany z M5 F10. Jest to podwójnie doładowana (w nomenklaturze BMW nazywana TwinPower Turbo) jednostka benzynowa o pojemności 4,4 litra i 8 cylindrach w układzie widlastym. Moc wynosi 560 KM i 680 Nm, a za pomocą dodatkowego pakietu Competition można tą moc podnieść o dodatkowe 15 KM. Silnik napędza tylne koła za pośrednictwem 7-stopniowej skrzyni dwusprzęgłowej, a w USA przewidziana jet także wersja z 6-stopniową skrzynią manualną. Masa auta może zaskakiwać, ponieważ coupe waży ok. 1,8, a cabrio nawet 2 tony.
Konkurentami M6 Gran Coupe są m.in. Mercedes CLS AMG, Audi S7 oraz Porsche Panamera.