Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.384.494.291.97
Średnio4.594.754.492.10
Najdrożej4.994.994.992.29

Wielki ranking silników Diesla

1 wrz 15 10:54

Trwałość, niezawodność, typowe awarie, koszty napraw i eksploatacji to główne kryteria, które braliśmy pod uwagę podczas tworzenia naszego rankingu. Podpowiadamy, które diesle są warte uwagi, a które należy omijać szerokim łukiem!

Udostępnij
0
Skomentuj

Diesle od wielu lat cieszą się ogromnym zainteresowaniem na rynku. Kiedyś były powolne i głośne, ale cechowały się prostą budową oraz niezawodnością. W ostatnich latach stały się cichsze, wydajne, a także efektywne, lecz ucierpiała na tym trwałość. Jednostki wysokoprężne zaczęły zmagać się z wieloma problemami, o których wcześniej nikt nie słyszał – dotyczy to zarówno mechaniki (głównie osprzętu), jak i elektroniki (problematyczna w diagnozowaniu).

Co gorsza, duże skomplikowanie techniczne i drogie części windują ceny napraw – często są liczone w tysiącach złotych, a w przypadku niektórych konstrukcji sięgają nawet kilkunastu tysięcy złotych. Dochodzą do tego wady materiałowe, o których słyszy się coraz częściej w ostatnich latach, oraz abstrakcyjnie długie interwały wymiany oleju. To efekt cięć budżetowych i ślepej pogoni za oszczędnościami.

Sprawdź za darmo numer VIN!

Dlaczego warto sprawdzić historię pojazdu? Samochód po wypadku może stać się poważnym zagrożeniem. Zakup skradzionego auta to ogromne problemy. Poznanie przeszłości kupowane auta pomoże wystrzec się takich zagrożeń.

Niestety, prawda jest taka, że diesle, które bez poważnych awarii i nakładów finansowych przejeżdżały 500-700 tys. km (w przypadku jednostek Mercedesa, np. „beczek” czy W124, nawet ponad milion kilometrów) minęły bezpowrotnie. Są też plusy. Globalizacja produkcji spowodowała, że ten sam silnik (lub po drobnych modyfikacjach) można znaleźć w wielu modelach różnych marek.

Profity płynące z takiego podejścia konsumpcyjnego? Niższe koszty serwisu (więcej mechaników zna dany silnik) i wielu napraw (bogactwo silników oznacza duże zapotrzebowanie na usługi, a także szeroki rynek zamienników). Ale jak w tym wszystkim się połapać? Które diesle są warte uwagi, a które zaliczają się do silników podwyższonego ryzyka?

Na te i wiele innych pytań odpowiada nasz Wielki ranking Silników. W pierwszej części prezentujemy i oceniamy najpopularniejsze diesle (w drugiej przedstawimy benzyniaki – publikacja w drugiej połowie września).

Skupiliśmy się na jednostkach z wtryskiem bezpośrednim, których największy rozkwit przypada na koniec lat 90. XX w. i które obecnie są najliczniejsze na rynku wtórnym – wytypowaliśmy ponad 40 takich silników.

Za podstawowe kryterium oceny przyjęliśmy trwałość i niezawodność opisywanej jednostki wysokoprężnej. Równie ważne są też koszty napraw i eksploatacji, a nieco mniej – wydajność oraz efektywność.

Opony całoroczne w najlepszych cenach - znaleźliśmy je dla Was!

Goodyear Vector 4Seasons Gen-2 - sprawdź cenę!

Michelin CrossClimate + - sprawdź cenę!

Continental AllSeasonContact - sprawdź cenę!

Vredestein Quatrac 5 - sprawdź cenę!

Nexen N’blue 4Season - sprawdź cenę!

Pirelli Cinturato AllSeason - sprawdź cenę!

BF Goodrich g-Grip All Season 2 - sprawdź cenę!

Hankook Kinergy 4S - sprawdź cenę!

Apollo Alnac 4G All Season - sprawdź cenę!

Kleber Quadraxer 2 - sprawdź cenę!

Kumho Solus 4S HA31 - sprawdź cenę!

Falken Euro All Season AS200 - sprawdź cenę!

Nokian Weatherproof - sprawdź cenę!

Maxxis All Season AP2 - sprawdź cenę!

Uniroyal AllSeason Expert - sprawdź cenę!

General Altimax A/S 365 - sprawdź cenę!

Aeolus 4Season Ace - sprawdź cenę!

Viking Four Tech - sprawdź cenę!

Nankang NK All Season Plus - sprawdź cenę!

Goodride All Seasons SW602 - sprawdź cenę!

Tristar Ecopower 4S - sprawdź cenę!

Syron 365 Days - sprawdź cenę!

Sailun Atrezzo 4Seasons - sprawdź cenę!

Firestone Multiseason - sprawdź cenę!

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: Wskazujemy auta, które nie są odporne na korozję oraz co psuje się w elektronice samochodów. Sprawdzamy też kto produkuje trwalsze diesle, BMW czy VW? Oceniamy czy warto założyć instalację LPG i czy opłaca się regenerować amortyzatory ze zmiennym tłumieniem.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (183)

No photo
No photo ~Nie kumam Użytkownik anonimowy
~Nie kumam
No photo ~Nie kumam Użytkownik anonimowy
do ~aldi:
No photo ~aldi Użytkownik anonimowy
1 wrz 15 15:12 użytkownik ~aldi napisał
psiadam renault laguna 1.9dti bardzo dobry silnik fakt ze jest glosny ale mozna sie przyzwyczaic dci silniki to lipa
Dlatego napisali:
"do odmiany 1.9 dTi (wtrysk bezpośredni i pompa rozdzielaczowa) nie mamy poważnych zastrzeżeń (obecnie zmaga się głównie z problemami wysłużonego osprzętu, a nie wadami wrodzonymi) i oceniamy ją na „3+”"

Serio?
Silnik waszym zdaniem jest ok, nie macie żadnych zastrzeżeń, więc 3+ ???

Jak redaktor w szkole wszystko wiedział i dobrze odpowiedział to dostał 3+? Czy może 5?

Gdzie tu jakaś logika oceniania?
8 wrz 15 10:09 | ocena: 90%
Liczba głosów:49
90%
10%
| odpowiedzi: 3
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~p Użytkownik anonimowy
~p :
No photo ~p Użytkownik anonimowy
Co oni chcą od 1,5 dci? Logany w firmie zrobiły po 350 tys. i po sprzedaży pracownikom do dziś jeżdżą. Teraz dokkery niektóre już prawie 200 tys. i nic. Jedyne co to nie stosować się do bzdurnych zaleceń serwisu renault tj. olej i filtr powietrza bezwzględnie co 10 tys. a nie odpowiednio co 20 tys i 60 tys. Silnik oszczędny, względnie dynamiczny i tani w eksploatacji (olej ok 120 zł elf do dpf i 22 zł filtr powietrza, nawet gdyby kiedyś panewki zaczęły hałasować zestaw kosztuje 300 zł). Reszta jak przy dieslach i po temacie. Ludzie niszczą te silniki bo po przesiadali się z PB i nie potrafią dieslami śmigać, ale nawet przy takiej eksploatacji ceny części w tym turbiny, której się nie regeneruje są niskie. Dla ciekawostki najstarszy logan z pierwszej generacji 75KM przejechał w firmie 480 tys. - potem został sprzedany oczywiście bez żadnych wad. Dodam tylko, że wszystkie te auta posiadamy od nowości...
10 wrz 15 08:35 | ocena: 78%
Liczba głosów:46
78%
22%
| odpowiedzi: 4
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~pieciu Użytkownik anonimowy
~pieciu :
No photo ~pieciu Użytkownik anonimowy
ale jaja 1,5dci 2- mam 4 auto z kolei takim silnikem i zadna z powyzszych usterek nie wystapila. Jakies fatum chyba. W jednym tylko wyminilem jeden wtrysk na nowy po torche lal i gorzej auto palilo. Nigdy zadne auto nie stanelo w trasie. Zadnego problemu z panewkami oleje co 10tys km, zadnych problemow z turbina i czujnikami jak pisze ze padaja. Smiech na sali. A czym nowsze 1,5dci tym lepsze bardziej dopracowane. Ale z tymi panewkami ciagle powielaja to samo.
8 maja 16 22:01 | ocena: 83%
Liczba głosów:18
83%
17%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~lechutek Użytkownik anonimowy
~lechutek :
No photo ~lechutek Użytkownik anonimowy
Szanowny Pan redaktor pisze oczywista nieprawde! Pisze on ,ze silnik 2,0 CRDi powstał w 2009 r ! Bzdura- ten silnik powstał w 2005 r. na jesieni i ja mam jeden z pierwszych egzemplarzy- to jest genialny silnik i po przejechaniu tysiecy kilometrów dieslami VW- i Mazdy - oświadczam, ze wybieram Koreańczyka, Teraz 155 tys po 10 latach i chodzi jak nówka. super dynamika, super spalanie i zadnych awarii- oczywiscie DPF wyciety i tyle ! Nastepny mój wózek - w 2017 r - tylko Kia Carens 2,0 CRDi i 140 KM z czego robie 170 KM za smieszne pieniądze i jezdze 10 lat ! Bezawaryjny na 200 %. Polecam kazdemu, kto nie wie , co wybrać ! Żadne BMW, Audi czy VW- to skarbonka !
12 gru 16 09:00 | ocena: 73%
Liczba głosów:22
73%
27%
| odpowiedzi: 2
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~nikson Użytkownik anonimowy
~nikson :
No photo ~nikson Użytkownik anonimowy
hahaha mam firme i posiadam 18 samochodow marki renault z jak to redaktor ujol fatalnym silnikiem 1.5 dci jak i 1,9 dci. jak do tej pory w autach zadnej z wymienionej usterek nie doswiadczylem. przypadek? Jak tak to jestem cholernym farciarzem. auta po prawie 400tys na liczniku i nie mam zamiaru ich sprzedawac bo moi ludzie ktorzy nimi jezdza nie chca innych . bede nimi jezdzil az sie zlamia w pol i kupie nowe tez dci:) onet faworyzuje vw tdi ktore nie sa takie dobre jak sie uwaza.
18 gru 16 19:01 | ocena: 75%
Liczba głosów:24
75%
25%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~sławek Użytkownik anonimowy
~sławek :
No photo ~sławek Użytkownik anonimowy
Mój Multi-Jet przez osiem lat ma 201tys.przebiegu przez ten czas wymieniłem zawór EGR, skraplacz klimatyzacji czujni wentylatora,chłodnicy i świece żarowe ,oraz żarówki podświetlenia panelu z nawiewem, oczywiście oleje rozrząd ,opony ,hamulce ale to już normalna eksploatacja oleju miedzy wymiananmidplałem ok1l na ten przebieg Koszty napraw w sumie wyszły 2250złco daje sume na rok ok.281zł mysle ,że nieźle w stosunku do tego ile samochód zapszczędził na paliwe na ten przebieg ,zobaczymy jak dalej .
1 wrz 15 14:58 | ocena: 71%
Liczba głosów:14
71%
29%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Marcin Użytkownik anonimowy
~Marcin :
No photo ~Marcin Użytkownik anonimowy
Jeżdziłem już kilkoma "dislami " i trochę w tym zestawieniu brakuje mi bardzo solidnej jednostki pięciocylindrowej 2,4 D Volvo. To nie jest specjalnie oszczędny albo cichy silnik ale w opini mechaników potrafi bezawaryjnie robić ponad 500 tyś przebiegu. Ja przez 4 lata nie miałem z nim kompletnie zadnych problemów. A spezdawałem go z przebiegiem ok 240 tys.
19 gru 16 07:48 | ocena: 88%
Liczba głosów:8
88%
13%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~ws21 Użytkownik anonimowy
~ws21 :
No photo ~ws21 Użytkownik anonimowy
Wygląda na to że jestem szczęściarzem, albo analiza nieco tendencyjna. Użytkuje od 10 lat silniki 1.5 dci. Pierwszym pokonałem bezawaryjnie 230 000, drugim już 35 000. Zero awarii.
Poza brakiem problemów silnik ten daję możliwość bardzo oszczędnej jazdy. Ja mam przeciętną zdecydowanie poniżej 3.5l/ON.
Oczywiście nie jest to silnik do rajdów ani wyścigów. Jak zechcę się scigać kupie MINI.
10 wrz 15 11:55 | ocena: 71%
Liczba głosów:24
71%
29%
| odpowiedzi: 2
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Rob Użytkownik anonimowy
~Rob :
No photo ~Rob Użytkownik anonimowy
Cóż za beznadziejny sposób przedstawiania informacji - slajdy nie mieszczą się na pełnym ekranie, a po minimalizacji "G" można przeczytać - już lepszym rozwiazaniem byłby pdf...
WIEEELKI MINUS za to - to juz kolejny artykuł z tak beznadziejną zawartością
1 wrz 15 12:04 | ocena: 83%
Liczba głosów:82
83%
17%
| odpowiedzi: 5
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Auto Swiat - "rzetelny rzeczoznawca! hahahahahaha Użytkownik anonimowy
~Auto Swiat - "rzetelny rzeczoznawca! hahahahahaha :
No photo ~Auto Swiat - "rzetelny rzeczoznawca! hahahahahaha Użytkownik anonimowy
Auto Bild czy Auto Swiat i nie muszę oglądać Galerii, aby wiedzieć że wygra dziadostwo od VW!
Słynne tdi, co się psuje już na prospekcie!
19 gru 16 00:37 | ocena: 100%
Liczba głosów:8
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej

Wielki ranking silników - sprawdziliśmy 45 silników Diesla

Postawiliśmy na najpopularniejsze jednostki Diesla ostatnich 15 lat, które były montowane w znakomitej większości samochodów małych, kompaktowych, klas średniej i wyższej oraz w vanach. W wielu wypadkach trafiły też pod maski SUV-ów bądź hot-hatchy. Nasz ranking stanowi szeroką bazę informacji, z których warto korzystać przy wyborze, a także weryfikacji samochodu.

Wielki ranking silników Diesla (slajd 1 z 42)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego