Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Wielki ranking silników Diesla

1 wrz 15 10:54

Trwałość, niezawodność, typowe awarie, koszty napraw i eksploatacji to główne kryteria, które braliśmy pod uwagę podczas tworzenia naszego rankingu. Podpowiadamy, które diesle są warte uwagi, a które należy omijać szerokim łukiem!

Udostępnij
0
Skomentuj

Diesle od wielu lat cieszą się ogromnym zainteresowaniem na rynku. Kiedyś były powolne i głośne, ale cechowały się prostą budową oraz niezawodnością. W ostatnich latach stały się cichsze, wydajne, a także efektywne, lecz ucierpiała na tym trwałość. Jednostki wysokoprężne zaczęły zmagać się z wieloma problemami, o których wcześniej nikt nie słyszał – dotyczy to zarówno mechaniki (głównie osprzętu), jak i elektroniki (problematyczna w diagnozowaniu).

Co gorsza, duże skomplikowanie techniczne i drogie części windują ceny napraw – często są liczone w tysiącach złotych, a w przypadku niektórych konstrukcji sięgają nawet kilkunastu tysięcy złotych. Dochodzą do tego wady materiałowe, o których słyszy się coraz częściej w ostatnich latach, oraz abstrakcyjnie długie interwały wymiany oleju. To efekt cięć budżetowych i ślepej pogoni za oszczędnościami.

Sprawdź za darmo numer VIN!

Dlaczego warto sprawdzić historię pojazdu? Samochód po wypadku może stać się poważnym zagrożeniem. Zakup skradzionego auta to ogromne problemy. Poznanie przeszłości kupowane auta pomoże wystrzec się takich zagrożeń.

Niestety, prawda jest taka, że diesle, które bez poważnych awarii i nakładów finansowych przejeżdżały 500-700 tys. km (w przypadku jednostek Mercedesa, np. „beczek” czy W124, nawet ponad milion kilometrów) minęły bezpowrotnie. Są też plusy. Globalizacja produkcji spowodowała, że ten sam silnik (lub po drobnych modyfikacjach) można znaleźć w wielu modelach różnych marek.

Profity płynące z takiego podejścia konsumpcyjnego? Niższe koszty serwisu (więcej mechaników zna dany silnik) i wielu napraw (bogactwo silników oznacza duże zapotrzebowanie na usługi, a także szeroki rynek zamienników). Ale jak w tym wszystkim się połapać? Które diesle są warte uwagi, a które zaliczają się do silników podwyższonego ryzyka?

Na te i wiele innych pytań odpowiada nasz Wielki ranking Silników. W pierwszej części prezentujemy i oceniamy najpopularniejsze diesle (w drugiej przedstawimy benzyniaki – publikacja w drugiej połowie września).

Skupiliśmy się na jednostkach z wtryskiem bezpośrednim, których największy rozkwit przypada na koniec lat 90. XX w. i które obecnie są najliczniejsze na rynku wtórnym – wytypowaliśmy ponad 40 takich silników.

Za podstawowe kryterium oceny przyjęliśmy trwałość i niezawodność opisywanej jednostki wysokoprężnej. Równie ważne są też koszty napraw i eksploatacji, a nieco mniej – wydajność oraz efektywność.

Opony całoroczne w najlepszych cenach - znaleźliśmy je dla Was!

Goodyear Vector 4Seasons Gen-2 - sprawdź cenę!

Michelin CrossClimate + - sprawdź cenę!

Continental AllSeasonContact - sprawdź cenę!

Vredestein Quatrac 5 - sprawdź cenę!

Nexen N’blue 4Season - sprawdź cenę!

Pirelli Cinturato AllSeason - sprawdź cenę!

BF Goodrich g-Grip All Season 2 - sprawdź cenę!

Hankook Kinergy 4S - sprawdź cenę!

Apollo Alnac 4G All Season - sprawdź cenę!

Kleber Quadraxer 2 - sprawdź cenę!

Kumho Solus 4S HA31 - sprawdź cenę!

Falken Euro All Season AS200 - sprawdź cenę!

Nokian Weatherproof - sprawdź cenę!

Maxxis All Season AP2 - sprawdź cenę!

Uniroyal AllSeason Expert - sprawdź cenę!

General Altimax A/S 365 - sprawdź cenę!

Aeolus 4Season Ace - sprawdź cenę!

Viking Four Tech - sprawdź cenę!

Nankang NK All Season Plus - sprawdź cenę!

Goodride All Seasons SW602 - sprawdź cenę!

Tristar Ecopower 4S - sprawdź cenę!

Syron 365 Days - sprawdź cenę!

Sailun Atrezzo 4Seasons - sprawdź cenę!

Firestone Multiseason - sprawdź cenę!

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: Wskazujemy auta, które nie są odporne na korozję oraz co psuje się w elektronice samochodów. Sprawdzamy też kto produkuje trwalsze diesle, BMW czy VW? Oceniamy czy warto założyć instalację LPG i czy opłaca się regenerować amortyzatory ze zmiennym tłumieniem.

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej