Hyundai Getz to miejski samochód osobowy produkowany przez koncern Hyundai Motor Company. Auto zadebiutowało w 2002 roku i było pierwszym autem Hyundaia w tym segmencie. Jak na debiut, Koreańczycy poradzili sobie bardzo dobrze, bowiem Getz szybko zdobył uznanie i bardzo dobrze się sprzedawał. W zależności od rynku sprzedawany był pod nazwą Clic (W Korei Płd.), TB czy Dodge Brisa, jednak jego największym rynkiem zbytu (ok. 80 % wyprodukowanych egzemplarzy) była Europa.
Hyundai Getz występował jako 3- lub 5-drzwiowe nadwozie. Tym modelem Hyundai zaczynał swoją ewolucję, przechodząc z produkcji nudnych i kiepsko wykończonych aut na ciekawsze stylistycznie i bardziej dopracowane. O ile zewnątrz auto prezentowało się przyzwoicie, to wnętrze było dosyć ciasne, a bagażnik miał 255 litrów pojemności. W 2005 roku przeprowadzono facelifting, który przyniósł nowe reflektory i tylne światła, grill, maskę oraz grill. Początkowo do napędu służyły tylko benzyniaki o pojemności 1.1, 1.3 oraz 1.6 litra. Generowały one kolejno 63, 82 i 105 KM.
Tuż przed liftingiem w sprzedaży pojawił się 3-cylindrowy, 1,5-litrowy diesel CRDi o mocy 82 KM. Po odświeżeniu, jednostka zyskała 1 cylinder i występowała w odmianie 88- i 110-konnej. Oprócz tego wcześniej wymienione benzyniaki miały teraz 67, 86 i 106 KM, a do oferty dołączyła 1,4-litrowa jednostka DOHC rozwijająca 97 KM. Moc kierowana była na przednią oś za pośrednictwem 4-stopniowego automatu bądź 5-biegowej skrzyni manualnej.
Mimo iż już w 2008 roku pojawił się następca Hyundaia Getza – i20 – to jego produkcja trwała w niektórych krajach aż do 2011 roku. Jego rywalami była m.in. Nissan Micra, Ford Fiesta oraz Opel Corsa.