Od premiery w Genewie w 2002 roku Hyundai Getz cieszy się dość dużą popularnością. Sprzedano ponad 550.000 sztuk tego modelu Hyundaia, z czego aż 266.000 w Europie. W Polsce Getz również spotkał się z dobrym przyjęciem klientów. Od momentu, gdy w 2003 roku na polskim rynku zajął miejsce Atosa, Getz znalazł ponad 5 tysięcy nabywców, co stanowi prawie dwie trzecie sprzedaży w tym okresie.

Ogólne zmiany obejmują nową linię przodu (oryginalna pokrywa silnika, wyraźne reflektory zachodzące na boki auta, przedni spojler ze zintegrowanymi światłami przeciwmgielnymi) i tyłu pojazdu (zderzak z listwą zachodzącą na boki, nowe światła, przemieszczone ku środkowi światła przeciwmgielne), przeprojektowane wnętrze (zmieniona tablica przyrządów, kosmetyka środkowej konsoli, nowa kolorystyka, fotel kierowcy z podłokietnikiem, ok. 20 różnych schowków) i zwiększony poziom bezpieczeństwa. Cztery zupełnie nowe wersje silnikowe, ulepszona skrzynia biegów i dźwignia w silnikach wysokoprężnych to tylko niektóre z technicznych nowości.

Nastąpiła poprawa w zakresie bezpieczeństwa - po raz pierwszy w tym modelu dostępny jest elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESP), jak również poduszka powietrzna z dezaktywacją po stronie pasażera i aktywne zagłówki na przednich siedzeniach. Zoptymalizowano też ochronę przed skutkami uderzenia z boku.

Z perspektywy europejskiej największą nowością jest nowy diesel 1.5 CRDi VGT stworzony w Centrum Technicznym Hyundaia w Rüsselsheim. Silnik ten współpracuje z manualną skrzynią biegów, ze zmienionym schematem włączania biegu wstecznego i dostępny jest w dwóch wersjach w zakresie mocy: 110 KM/240 Nm oraz 88 KM/220 Nm. Obie mogą się pochwalić zmienną geometrią turbin, a wewnętrzne badania koncernu wykazały, iż zużycie paliwa jest w nich mniejsze o 9-procent w stosunku do dotychczas eksploatowanego silnika o pojemności 1.5 l.

Gama benzynowych silników obejmuje jednostki o pojemnościach 1,1, 1,4 oraz 1,6 l. 4-cylindrowa jednostka z układem rozrządu (DOHC) i systemem kontroli zmiennych faz rozrządu (CVVT) daje w wersji 1,4 moc 95 KM przy 6.000 obr/min i maksymalny moment obrotowy o wartości 125 Nm przy 3.200 obr/min. Sportowa wersja 1,6 osiąga 106 KM przy 5.800 obr/min i maksymalny moment obrotowy o wartości 144 Nm przy 3.200 obr/min. Nieznacznie - do 66 KM - zwiększono moc jednostki napędowej o najmniejszej pojemności 1,1 litra.

Ceny zmienionego Getza zaczynają się od 32.400 zł za wersję 1,1-litrową, od 37.900 zł za silnik 1,4, od 54.900 zł za 1,6-litrową, od 48.900 za diesla o mocy 88 KM i od 66.900 zł za mocniejszą wersję z silnikiem wysokoprężnym. Podane ceny dotyczą wersji trzydrzwiowych, dopłata do dwóch dodatkowych drzwi w każdym przypadku wynosi 1.500 zł.