Range Rover Sport to luksusowy SUV klasy premium produkowany przez brytyjską markę samochodową. Auto zadebiutowało w 2005 roku jako bardziej sportowa wersja Range Rovera III generacji.
Z zewnątrz auto bardo przypomina swojego bardziej ekskluzywnego brata, jednak gdyby się dokładniej przyjrzeć z łatwością można dostrzec różnice już w nadwoziu. Wymiarami, Sport jest odrobinę mniejszy, a luksusowo wyglądające detale zastąpiono elementami o bardziej agresywnym charakterze. Konstrukcyjnie opiera się on na modelu Discovery, czerpiąc od niego m.in. lekką ramę. Wewnątrz znajdziemy dużo miejsca zarówno na nogi jak i na głowę, a dodatków dbających o odpowiedni komfort jest tu również pod dostatkiem.
Pod maską mógł znajdować się silnik V8 o pojemności 4,2, 4,4 oraz 5 litrów. Generowały one odpowiednio 390, 300 oraz 510 KM. Wśród diesli na przestrzeni lat dostępne były różne pojemności i warianty mocowe. Najmniejszy silnik miał 2,7 litra pojemności i moc 190 KM. 3-litrowe turbodiesle V6 rozwijały od 210 do 255 KM, a jednostka V8 o pojemności 3,6 oraz 4,4 litra generowała odpowiednio 272 lub 339 KM. Wszystkie koła były napędzane za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni automatycznej. Dostępny był także dwustopniowy reduktor.
W 2013 roku na rynku pojawiła się II generacja Range Rovera Sport. Podstawową zmianą jest samonośne nadwozie, jednak auto i tak może się pochwalić przyzwoitymi właściwościami terenowymi, a głębokość brodzenia wynosi 850 mm – to bardzo imponujący wynik. Auto wiele podzespołów czerpie od nieco większego Range Rovera, choć w nadwoziu widać nawiązanie także do najmniejszego Evoque'a.
W porównaniu do poprzednika, przy projektowaniu konstrukcji użyto więcej aluminium, co pozwoliło zaoszczędzić na masie. Wewnątrz znajdziemy mnóstwo dodatków dbających o odpowiedni poziom zarówno luksusu jak i komfortu podróżujących. Większość rzeczy jest oczywiście sterowana elektrycznie, a gdzie nie spojrzeć, możemy dojrzeć wszędzie wykończenie skórą oraz materiałami wysokiej jakości. W podstawowej wersji auto przewiezie 5 osób, jednak można domówić dodatkowe 2 fotele wyjmowane z podłogi bagażnika.
Do napędu Sporta służą 2 diesle V6 o pojemności 3 litrów i mocy 258 oraz 306 KM, 1 4,4-litrowy diesel o mocy 340 KM oraz benzyniaki – 3-litrowa V6-ka rozwija 340 KM, a 5-litrowa V8-ka – 510 KM. Topowa odmiana SVR korzysta z tego samego silnika, jednak jego moc wynosi wówczas 550 KM i przy masie ok. 2,2 tony pozwala rozpędzić auto do „setki” w zaledwie 4,7 sekundy!
Od 2015 roku dostępna jest także wersja hybrydowa, która wyposażona jest w 3-litrowy silnik wysokoprężny. Moc całego układu wynosi 340 KM. We wszystkich autach moment obrotowy przekazywany jest na wszystkie koła za pośrednictwem 8-biegowej skrzyni manualnej.