Auto Świat Wiadomości Aktualności Nowy Range Rover Sport: moc, pewność i ekspresja

Nowy Range Rover Sport: moc, pewność i ekspresja

Artykuł sponsorowany
Land Rover

Oto dzieło sztuki inżynierskiej dla prawdziwych odkrywców. Pojazd, który pokazuje, co jest dzisiaj technicznie możliwe w zakresie układu jezdnego o niespotykanej uniwersalności. Dzięki unikalnemu połączeniu dzielności terenowej, mocy silnika i potęgi internetu będziesz zawsze w centrum świata!

Range Rover Sport (2022)
Land Rover
Range Rover Sport (2022)
  • szeroka paleta wersji silnikowych: diesel i benzyna w hybrydzie MHEV plus mocne hybrydy plug-in
  • sześciocylindrowe silniki R6 o wzorowej kulturze pracy
  • hybryda ładowana z gniazdka o niespotykanym realnym zasięgu na prądzie
  • zaawansowane systemy sterowania zawieszeniem
  • cztery koła skrętne dające promień zawracania auta kompaktowego

Cisza, spokój, komfort, prestiż, stały dostęp do informacji, a do tego ta niezwykła pewność, że zawsze dojedziesz do celu. Podczas krótkiej jazdy do pobliskiego sklepu pewnie nawet o tym nie myślimy. Ale kiedy droga i pogoda stają się wymagające albo po prostu wymagamy od samochodu więcej niż funkcji zwykłego środka transportu, te wartości stają się bezcenne. To właśnie one przyświecają twórcom Range Rovera Sport. I to dlatego jest to tak niezwykły samochód.

Range Rover Sport: on kocha wyzwania...

...a kocha je dlatego, że to właśnie nieprzeciętne wyzwania wykreowały pojazd, który swobodnie można nazwać uniwersytetem technicznym na kołach. Trudno znaleźć na rynku SUV-a, który dorównałby Range Roverowi Sport możliwościami terenowymi przy jednoczesnej perfekcji w zakresie komfortu jazdy i finezji wykończenia przedziału pasażerskiego.

Range Rover Sport - inteligentny układ jezdny
Range Rover Sport - inteligentny układ jezdnyLand Rover

Range Rover na swój sposób interpretuje dramatyzm stylistycznej nowoczesności z elektryzującymi osiągami oraz konsekwentnym wdrażaniem filozofii zrównoważonego rozwoju. Auto ma absolutnie wyjątkowe proporcje, z potężną prezencją, znakomicie oddającą wiodące cechy modelu i jego DNA. Brytyjczycy przygotowali szeroką paletę napędów, wśród których każdy jest na swój sposób wyjątkowy.

Range Rover Sport - zelektryfikowany układ napędowy
Range Rover Sport - zelektryfikowany układ napędowyLand Rover

Hybryda z możliwością ładowania z zewnętrznego źródła energii elektrycznej może mieć moc aż 510 koni mechanicznych przy realnym zasięgu nawet 740 kilometrów. Sześciocylindrowe silniki rzędowe z nowoczesnej rodziny Ingenium to zarówno jednostki benzynowe, jak i diesle, wykorzystujące technologię miękkiej hybrydy (MHEV) o napięciu 48 woltów.

Range Rover jest również pionierem w zakresie zawieszenia pneumatycznego, które po raz pierwszy w linii modelowej ma poduszki powietrzne z regulowaną objętością, uzupełnione o aktywne amortyzatory. Jak na Range Rovera przystało, w luksusowym Sporcie nie zabrakło opatentowanego i nagradzanego systemu wyboru parametrów pracy układów zawieszenia oraz napędu Terrain Response.

Oferuje on teraz dodatkowo terenowy tempomat i tryb nakierowany na dynamiczne prowadzenie po utwardzonej drodze. O maksimum bezpieczeństwa po zmroku dbają aktywne reflektory LED z adaptacyjnym sterowaniem, połączone ze światłami do manewrowania w nocy.

Jeżeli ktoś lubi słuchać muzyki w samochodzie, to w Range Roverze Sport poczuje się jak w filharmonii dzięki nagłośnieniu sygnowanemu przez markę Meridian. Obejmuje ono, i tu uwaga, aż 29 (słownie: dwadzieścia dziewięć) głośników, subwoofer i wzmacniacz o mocy aż 1430 watów. Głośniki są nawet w zagłówkach. Czterech zagłówkach. Bo taki jest Range Rover Sport. Myśli o wszystkich.

Bezpieczna przestrzeń

Jakość powietrza we wnętrzu dzięki systemowi Cabin Air Purification Pro to komfort i bezpieczna podróż. Filtracja PM2.5 i technologia nanoe X znacząco redukują zapachy, bakterie i alergeny, w tym wirusa SARS-CoV-2. Drugie urządzenie nanoe X w drugim rzędzie potęguje skuteczność.

Imponujące felgi: nawet 23"

Felgi to nie tylko biżuteria eleganckiego samochodu, lecz także możliwość dopasowania właściwości jezdnych Range Rovera do indywidualnych preferencji. Im większa felga, tym niższy profil opony, który przekłada się na poprawę zwinności samochodu i przyjemną, szybką reakcję na skręt kierownicy. Szerokość opony także ma znaczenie.

Kolory nadwozia

Najbardziej wymagający klienci mogą zamówić lakier z dowolnie skomponowanej próbki koloru. Oprócz tego dostępna jest opcja wykończenia karoserii okleiną Liquid Vermillion Red.

Zelektryfikowany układ napędowy

Napęd spalinowo-elektryczny w wydaniu Range Rovera Sport to absolutny top w zakresie nowoczesnej mobilności. Sześciocylindrowy silnik spalinowy przy wsparciu napędu elektrycznego zapewnia znakomite osiągi (w tym elastyczność) wraz z wzorową kulturą pracy, charakterystyczną dla jednostek napędowych w układzie R6.

Ogromny jak na hybrydę akumulator trakcyjny umieszczono pod podłogą kabiny, dzięki czemu nie zabiera on miejsca w bagażniku i nie ma wpływu na wysoką praktyczność. Silnik elektryczny zintegrowano ze skrzynią biegów, a auto ma prawdziwy terenowy napęd AWD z reduktorem.

Range Rover Sport — dane techniczne

SILNIKID250D300D350
Pojemność skokowa (cm3)299729972997
Rodzaj paliwadiesel MHEVdiesel MHEVdiesel MHEV
Liczba i układ cylindrówR6R6R6
Maksymalna moc (KM przy obr./min)249 przy 4000300 przy 4000350 przy 4000
Maksymalny mom. obr. (Nm przy obr./min)600 przy 1250-2250650 przy 1500-2500700 przy 1500-3000
OSIĄGI
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)8,06,65,9
Prędkość maksymalna (km/h)206218234
ZUŻYCIE PALIWA I EMISJA
Zużycie paliwa w cyklu miesz. WLTP (l/100 km)od 7,4od 7,4od 7,4
Emisja CO2 w cyklu mieszanym WLTP (g/km)od 196od 196od 196
Pojemność zbiornika paliwa (l)808080
MASY I WYMIARY
Masa własna od (EU)* (kg)od 2271od 2271od 2271
Dopuszczalna masa całkowita (kg)312031203120
Maks. masa holowanej przyczepy (kg)350035003500
Średnica zawracania pomiędzy krawężnik. (m)10,9510,9510,95
Pojemność bagażnika za 1. rzędem foteli (l)1701 (VDA)/1950 (DIN)1701 (VDA)/1950 (DIN)1701 (VDA)/1950 (DIN)
Pojemność bagażnika za 2. rzędem foteli (l)765 (VDA)/713 (DIN)765 (VDA)/713 (DIN)765 (VDA)/713 (DIN)
SILNIKIP440eP400P510e
Pojemność skokowa (cm3)299629962996
Rodzaj paliwabenzyna PHEVbenzyna MHEVbenzyna PHEV
Liczba i układ cylindrówR6R6R6
Maksymalna moc (KM przy obr./min)440 przy 5500-6500400 przy 5500-6500510 przy 5500-6500
Maksymalny mom. obr. (Nm przy obr./min)620 przy 1500-5000550 przy 2000-5000700 przy 1500-5000
OSIĄGI
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)5,85,75,4
Prędkość maksymalna (km/h)225242242
ZUŻYCIE PALIWA I EMISJA
Zużycie paliwa w cyklu miesz. WLTP (l/100 km)od 0,9od 9,2od 0,9
Emisja CO2 w cyklu mieszanym WLTP (g/km)od 24od 225od 24
Pojemność zbiornika paliwa (l)9071,5
MASY I WYMIARY
Masa własna od (EU)* (kg)260723062666
Dopuszczalna masa całkowita (kg)340031203400
Maks. masa holowanej przyczepy (kg)300035003000
Średnica zawracania pomiędzy krawężnik. (m)10,9510,9510,95
Pojemność bagażnika za 1. rzędem foteli (l)1701 (VDA)/1950 (DIN)1701 (VDA)/1950 (DIN)1701 (VDA)/1950 (DIN)
Pojemność bagażnika za 2. rzędem foteli (l)765 (VDA)/713 (DIN)765 (VDA)/713 (DIN)765 (VDA)/713 (DIN)

Range Rover Sport — wersje wyposażenia i ceny

SILNIKPALIWOMOCNAPĘDSKRZYNIACENA (zł)
S
3.0 PHEV (R6)hybryda PHEV440 KMAWDautomatyczna519400
SE
3.0D (R6)diesel MHEV249 KMAWDautomatyczna482200
3.0D (R6)diesel MHEV300 KMAWDautomatyczna501500
3.0 PHEV (R6)hybryda PHEV440 KMAWDautomatyczna552700
DYNAMIC SE
3.0D (R6)diesel MHEV249 KMAWDautomatyczna498700
3.0D (R6)diesel MHEV300 KMAWDautomatyczna517900
3.0B (R6)benzyna MHEV400 KMAWDautomatyczna545200
3.0 PHEV (R6)hybryda PHEV440 KMAWDautomatyczna569200
DYNAMIC HSE
3.0D (R6)diesel MHEV300 KMAWDautomatyczna563500
3.0B (R6)benzyna MHEV400 KMAWDautomatyczna590300
3.0 PHEV (R6)hybryda PHEV440 KMAWDautomatyczna614800
AUTOBIOGRAPHY
3.0D (R6)diesel MHEV350 KMAWDautomatyczna632200
3.0 PHEV (R6)hybryda PHEV510 KMAWDautomatyczna716800
FIRST EDITION
3.0D (R6)diesel MHEV350 KMAWDautomatyczna650500
3.0 PHEV (R6)hybryda PHEV510 KMAWDautomatyczna736000

Range Rover Sport — podsumowanie

Jeżeli ktoś szuka produktu wysokich technologii, a jednocześnie ceni wyszukany styl, prestiż, komfort i pewność w terenie, to ten samochód będzie właściwym wyborem. Mimo imponującego zaawansowania konstrukcji Range Rover Sport pozostaje przyjaznym kierowcy samochodem, a wysoki realny zasięg hybrydy plug-in wynosi praktyczność na nowy poziom. Więcej szczegółów na stronie producenta.

Artykuł sponsorowany
Land Rover