- szeroka paleta wersji silnikowych: diesel i benzyna w hybrydzie MHEV plus mocne hybrydy plug-in
- sześciocylindrowe silniki R6 o wzorowej kulturze pracy
- hybryda ładowana z gniazdka o niespotykanym realnym zasięgu na prądzie
- zaawansowane systemy sterowania zawieszeniem
- cztery koła skrętne dające promień zawracania auta kompaktowego
Cisza, spokój, komfort, prestiż, stały dostęp do informacji, a do tego ta niezwykła pewność, że zawsze dojedziesz do celu. Podczas krótkiej jazdy do pobliskiego sklepu pewnie nawet o tym nie myślimy. Ale kiedy droga i pogoda stają się wymagające albo po prostu wymagamy od samochodu więcej niż funkcji zwykłego środka transportu, te wartości stają się bezcenne. To właśnie one przyświecają twórcom Range Rovera Sport. I to dlatego jest to tak niezwykły samochód.
Range Rover Sport: on kocha wyzwania...
...a kocha je dlatego, że to właśnie nieprzeciętne wyzwania wykreowały pojazd, który swobodnie można nazwać uniwersytetem technicznym na kołach. Trudno znaleźć na rynku SUV-a, który dorównałby Range Roverowi Sport możliwościami terenowymi przy jednoczesnej perfekcji w zakresie komfortu jazdy i finezji wykończenia przedziału pasażerskiego.
Range Rover na swój sposób interpretuje dramatyzm stylistycznej nowoczesności z elektryzującymi osiągami oraz konsekwentnym wdrażaniem filozofii zrównoważonego rozwoju. Auto ma absolutnie wyjątkowe proporcje, z potężną prezencją, znakomicie oddającą wiodące cechy modelu i jego DNA. Brytyjczycy przygotowali szeroką paletę napędów, wśród których każdy jest na swój sposób wyjątkowy.
Hybryda z możliwością ładowania z zewnętrznego źródła energii elektrycznej może mieć moc aż 510 koni mechanicznych przy realnym zasięgu nawet 740 kilometrów. Sześciocylindrowe silniki rzędowe z nowoczesnej rodziny Ingenium to zarówno jednostki benzynowe, jak i diesle, wykorzystujące technologię miękkiej hybrydy (MHEV) o napięciu 48 woltów.
Range Rover jest również pionierem w zakresie zawieszenia pneumatycznego, które po raz pierwszy w linii modelowej ma poduszki powietrzne z regulowaną objętością, uzupełnione o aktywne amortyzatory. Jak na Range Rovera przystało, w luksusowym Sporcie nie zabrakło opatentowanego i nagradzanego systemu wyboru parametrów pracy układów zawieszenia oraz napędu Terrain Response.
Oferuje on teraz dodatkowo terenowy tempomat i tryb nakierowany na dynamiczne prowadzenie po utwardzonej drodze. O maksimum bezpieczeństwa po zmroku dbają aktywne reflektory LED z adaptacyjnym sterowaniem, połączone ze światłami do manewrowania w nocy.
Jeżeli ktoś lubi słuchać muzyki w samochodzie, to w Range Roverze Sport poczuje się jak w filharmonii dzięki nagłośnieniu sygnowanemu przez markę Meridian. Obejmuje ono, i tu uwaga, aż 29 (słownie: dwadzieścia dziewięć) głośników, subwoofer i wzmacniacz o mocy aż 1430 watów. Głośniki są nawet w zagłówkach. Czterech zagłówkach. Bo taki jest Range Rover Sport. Myśli o wszystkich.
Bezpieczna przestrzeń
Jakość powietrza we wnętrzu dzięki systemowi Cabin Air Purification Pro to komfort i bezpieczna podróż. Filtracja PM2.5 i technologia nanoe X znacząco redukują zapachy, bakterie i alergeny, w tym wirusa SARS-CoV-2. Drugie urządzenie nanoe X w drugim rzędzie potęguje skuteczność.
Imponujące felgi: nawet 23"
Felgi to nie tylko biżuteria eleganckiego samochodu, lecz także możliwość dopasowania właściwości jezdnych Range Rovera do indywidualnych preferencji. Im większa felga, tym niższy profil opony, który przekłada się na poprawę zwinności samochodu i przyjemną, szybką reakcję na skręt kierownicy. Szerokość opony także ma znaczenie.
Kolory nadwozia
Najbardziej wymagający klienci mogą zamówić lakier z dowolnie skomponowanej próbki koloru. Oprócz tego dostępna jest opcja wykończenia karoserii okleiną Liquid Vermillion Red.
Zelektryfikowany układ napędowy
Napęd spalinowo-elektryczny w wydaniu Range Rovera Sport to absolutny top w zakresie nowoczesnej mobilności. Sześciocylindrowy silnik spalinowy przy wsparciu napędu elektrycznego zapewnia znakomite osiągi (w tym elastyczność) wraz z wzorową kulturą pracy, charakterystyczną dla jednostek napędowych w układzie R6.
Ogromny jak na hybrydę akumulator trakcyjny umieszczono pod podłogą kabiny, dzięki czemu nie zabiera on miejsca w bagażniku i nie ma wpływu na wysoką praktyczność. Silnik elektryczny zintegrowano ze skrzynią biegów, a auto ma prawdziwy terenowy napęd AWD z reduktorem.
Range Rover Sport — dane techniczne
SILNIKI | D250 | D300 | D350 |
---|---|---|---|
Pojemność skokowa (cm3) | 2997 | 2997 | 2997 |
Rodzaj paliwa | diesel MHEV | diesel MHEV | diesel MHEV |
Liczba i układ cylindrów | R6 | R6 | R6 |
Maksymalna moc (KM przy obr./min) | 249 przy 4000 | 300 przy 4000 | 350 przy 4000 |
Maksymalny mom. obr. (Nm przy obr./min) | 600 przy 1250-2250 | 650 przy 1500-2500 | 700 przy 1500-3000 |
OSIĄGI | |||
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 8,0 | 6,6 | 5,9 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 206 | 218 | 234 |
ZUŻYCIE PALIWA I EMISJA | |||
Zużycie paliwa w cyklu miesz. WLTP (l/100 km) | od 7,4 | od 7,4 | od 7,4 |
Emisja CO2 w cyklu mieszanym WLTP (g/km) | od 196 | od 196 | od 196 |
Pojemność zbiornika paliwa (l) | 80 | 80 | 80 |
MASY I WYMIARY | |||
Masa własna od (EU)* (kg) | od 2271 | od 2271 | od 2271 |
Dopuszczalna masa całkowita (kg) | 3120 | 3120 | 3120 |
Maks. masa holowanej przyczepy (kg) | 3500 | 3500 | 3500 |
Średnica zawracania pomiędzy krawężnik. (m) | 10,95 | 10,95 | 10,95 |
Pojemność bagażnika za 1. rzędem foteli (l) | 1701 (VDA)/1950 (DIN) | 1701 (VDA)/1950 (DIN) | 1701 (VDA)/1950 (DIN) |
Pojemność bagażnika za 2. rzędem foteli (l) | 765 (VDA)/713 (DIN) | 765 (VDA)/713 (DIN) | 765 (VDA)/713 (DIN) |
SILNIKI | P440e | P400 | P510e |
---|---|---|---|
Pojemność skokowa (cm3) | 2996 | 2996 | 2996 |
Rodzaj paliwa | benzyna PHEV | benzyna MHEV | benzyna PHEV |
Liczba i układ cylindrów | R6 | R6 | R6 |
Maksymalna moc (KM przy obr./min) | 440 przy 5500-6500 | 400 przy 5500-6500 | 510 przy 5500-6500 |
Maksymalny mom. obr. (Nm przy obr./min) | 620 przy 1500-5000 | 550 przy 2000-5000 | 700 przy 1500-5000 |
OSIĄGI | |||
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 5,8 | 5,7 | 5,4 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 225 | 242 | 242 |
ZUŻYCIE PALIWA I EMISJA | |||
Zużycie paliwa w cyklu miesz. WLTP (l/100 km) | od 0,9 | od 9,2 | od 0,9 |
Emisja CO2 w cyklu mieszanym WLTP (g/km) | od 24 | od 225 | od 24 |
Pojemność zbiornika paliwa (l) | 90 | 71,5 | |
MASY I WYMIARY | |||
Masa własna od (EU)* (kg) | 2607 | 2306 | 2666 |
Dopuszczalna masa całkowita (kg) | 3400 | 3120 | 3400 |
Maks. masa holowanej przyczepy (kg) | 3000 | 3500 | 3000 |
Średnica zawracania pomiędzy krawężnik. (m) | 10,95 | 10,95 | 10,95 |
Pojemność bagażnika za 1. rzędem foteli (l) | 1701 (VDA)/1950 (DIN) | 1701 (VDA)/1950 (DIN) | 1701 (VDA)/1950 (DIN) |
Pojemność bagażnika za 2. rzędem foteli (l) | 765 (VDA)/713 (DIN) | 765 (VDA)/713 (DIN) | 765 (VDA)/713 (DIN) |
Range Rover Sport — wersje wyposażenia i ceny
SILNIK | PALIWO | MOC | NAPĘD | SKRZYNIA | CENA (zł) |
S | |||||
---|---|---|---|---|---|
3.0 PHEV (R6) | hybryda PHEV | 440 KM | AWD | automatyczna | 519400 |
SE | |||||
3.0D (R6) | diesel MHEV | 249 KM | AWD | automatyczna | 482200 |
3.0D (R6) | diesel MHEV | 300 KM | AWD | automatyczna | 501500 |
3.0 PHEV (R6) | hybryda PHEV | 440 KM | AWD | automatyczna | 552700 |
DYNAMIC SE | |||||
3.0D (R6) | diesel MHEV | 249 KM | AWD | automatyczna | 498700 |
3.0D (R6) | diesel MHEV | 300 KM | AWD | automatyczna | 517900 |
3.0B (R6) | benzyna MHEV | 400 KM | AWD | automatyczna | 545200 |
3.0 PHEV (R6) | hybryda PHEV | 440 KM | AWD | automatyczna | 569200 |
DYNAMIC HSE | |||||
3.0D (R6) | diesel MHEV | 300 KM | AWD | automatyczna | 563500 |
3.0B (R6) | benzyna MHEV | 400 KM | AWD | automatyczna | 590300 |
3.0 PHEV (R6) | hybryda PHEV | 440 KM | AWD | automatyczna | 614800 |
AUTOBIOGRAPHY | |||||
3.0D (R6) | diesel MHEV | 350 KM | AWD | automatyczna | 632200 |
3.0 PHEV (R6) | hybryda PHEV | 510 KM | AWD | automatyczna | 716800 |
FIRST EDITION | |||||
3.0D (R6) | diesel MHEV | 350 KM | AWD | automatyczna | 650500 |
3.0 PHEV (R6) | hybryda PHEV | 510 KM | AWD | automatyczna | 736000 |
Range Rover Sport — podsumowanie
Czytaj więcej o LAND ROVER RANGE ROVER SPORTJeżeli ktoś szuka produktu wysokich technologii, a jednocześnie ceni wyszukany styl, prestiż, komfort i pewność w terenie, to ten samochód będzie właściwym wyborem. Mimo imponującego zaawansowania konstrukcji Range Rover Sport pozostaje przyjaznym kierowcy samochodem, a wysoki realny zasięg hybrydy plug-in wynosi praktyczność na nowy poziom. Więcej szczegółów na stronie producenta.