Range Rover pierwszym na świecie luksusowym samochodem z napędem 4x4 o pełnych możliwościach terenowych. Był również kamieniem milowym w pracach rozwojowych nad samochodami typu SUV (samochód użytkowo-sportowy).

Jak dotąd pojawiły się trzy generacje Range Rovera. Generacja oryginalna, znana jako Classic, weszła do sprzedaży w roku 1970 i była produkowana (z licznymi udoskonaleniami i w bardzo wielu wariantach) przez ponad 25 lat.

Samochód drugiej generacji, znany jako P38a, wszedł do sprzedaży w roku 1994, a w roku 2004 został zastąpiony przez obecny model. Trwający sukces Range Rovera sprawił, że i inni producenci samochodów luksusowych weszli na przeżywający boom rynek luksusowych SUV-ów. Najnowsza wersja cieszy się wyższą sprzedażą roczną niż poprzednie modele i jest niezmienne popularna na całym świecie. Sprzedawany od Londynu po Los Angeles, od Sydney po Szanghaj, od Turynu po Tokio, Range Rover pozostaje ostatecznym wyborem klienta poszukującego luksusowego SUV-a.

"Range Rover to tak naprawdę cztery samochody w jednym" - mówi dyrektor zarządzający firmy Land Rover, Phil Popham. "To luksusowy samochód do codziennego użytku, pojazd rekreacyjny, który porusza się wszędzie: po autostradach i bezdrożach całego świata, samochód o wysokich osiągach do dalekich podróży i roboczy pojazd terenowy."

Druga linia modelowa (Range Rover Sport) wypuszczona na rynek w roku 2005, była przeznaczona dla klientów bardziej zorientowanych na osiągi sportowe i skoncentrowana na potrzebach kierowcy. Odniosła wielki sukces, a w roku 2007 była najlepiej sprzedającym się samochodem Land Rovera na świecie.

W dalszym okresie roku bieżącego do rodziny Range Rover dołączy kolejny członek, poszerzając ofertę do trzech linii modelowych. Nowy samochód będzie mniejszy, lżejszy i mniej paliwożerny. Samochód ten będzie jednak nie mniej luksusowy niż pozostałe modele tej firmy.