Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.384.494.291.97
Średnio4.594.754.492.10
Najdrożej4.994.994.992.29

Citroen C-Elysee 1.6 VTi LPG - czy instalacja LPG to sposób na oszczędność?

7 lis, 17:35

Wolnossący silnik 1.6 w Citroënie C-Elysée wydaje się wręcz idealny do współpracy z instalacją gazową. Czy jednak rzeczywiście pozwoli to na oszczędną jazdę? Testujemy najbogatszy wariant wyposażeniowy Shine

Udostępnij
0
Skomentuj
  • Montaż instalacji LPG to najprostszy sposób na tanią jazdę
  • Obecnie na rynku znalezienie nowego auta, które bez problemu zniesie pracę na gazie jest bardzo trudne
  • Kupując nowe auto, często lepiej wybrać diesla niż auto z gazem

Przepis na oszczędność wydaje się prosty: bierzemy nieskomplikowany tani model (jak np. Citroën C-Elysée), wybieramy jeszcze prostszy silnik, pamiętający „stare dobre czasy” – bez wtrysku bezpośredniego, doładowania itp. – i dozbrajamy go w instalację gazową. Jak to działa w praktyce, sprawdzamy w teście C-Elysée z fabryczną instalacją LPG.

Zaczniemy od zalet. Zajmujemy miejsce za kierownicą, odpalamy silnik i… to wszystko. Instalacja włącza się samoczynnie, kierowca nie czuje momentu zmiany zasilania z benzynowego (na którym silnik zaczyna pracę) na gazowe. Informuje o tym mała kontrolka, widoczna na dole konsoli, obok dźwigni zmiany biegów. Pod maską nie widać zbyt wielu dodatkowych elementów. Przyspieszanie, szybka jazda – w całym zakresie prędkości silnik pracuje bardzo płynnie, bez szarpnięć. Dynamika jest w pełni akceptowalna.

To jednak tylko jedna strona medalu. W bagażniku trzeba wozić koło zapasowe (bardziej odważni zdecydują się na zestaw naprawczy). Dochodzą dodatkowe koszty przeglądów rejestracyjnych (pierwszy już po roku, a nie trzech latach, koszt: 162 zł zamiast 99 zł) oraz przeglądów gwarancyjnych w ASO – trzeba tam jeździć częściej, bo i instalacja, i auto mają być sprawdzane co 15 tys. km lub co rok.

Najważniejsze powinno być jednak zużycie gazu. W tej kwestii mamy mieszane uczucia: jeżdżąc po Warszawie, uzyskaliśmy średnią… blisko 14 l LPG/100 km, a do tego dochodzi jeszcze niewielkie spalanie benzyny (około 1,5 l/100 km). W efekcie pokonanie 100 km kosztuje około 35 zł, czyli tyle, co w dieslu. Osoby, które dużo jeżdżą, wybiorą raczej mniej kłopotliwego diesla. Wersja 1.6 HDi kosztuje praktycznie tyle samo, co 1.6 z LPG. Jeśli jeździcie niewiele, postawcie na wersję 1.2 lub 1.6, ale bez gazu.

Citroen C-Elysee 1.6 VTi LPG - to nam się podoba

Bardzo płynne działanie instalacji gazowej (niezauważalna), nieźle rozplanowane wnętrze, obszerny bagażnik, przyjemna stylistyka, rozsądne ceny aut.

Citroen C-Elysee 1.6 VTi LPG - to nam się nie podoba

Zbyt wysokie koszty auta z LPG w porównaniu np. z dieslem, spore zużycie gazu, roczna gwarancja na instalację LPG, wąskie wnętrze, ograniczona lista opcji wyposażenia.

Citroen C-Elysee 1.6 VTi LPG - nasza opinia

Jeśli już chcecie jeździć C-Elysée i oszczędzać, to postawcie na diesla. Z LPG wiąże się kilka uciążliwości, choć w czasie jazdy instalacja sprawuje się bez najmniejszych problemów. Poza tym to klasyczne C-Elysée: niedrogie i naprawdę obszerne.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: A w nim: Wskazujemy auta, które nie są odporne na korozję oraz co psuje się w elektronice samochodów. Sprawdzamy też kto produkuje trwalsze diesle, BMW czy VW? Oceniamy czy warto założyć instalację LPG i czy opłaca się regenerować amortyzatory ze zmiennym tłumieniem.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (13)

No photo
No photo ~driff Użytkownik anonimowy
~driff :
No photo ~driff Użytkownik anonimowy
moze pan redaktor zapomnial recznego hamulca wylaczyc. Moje zagazowane misthubihi 2.4l - 165KM po miiescie pali max 14l, ale musze sie nad nim wtedy strasznie mocno znecac - kolega z wczesnijszego postu ma racje, citroenowi nie idzie sprzedaz diesli i stad pseudo test silnika z LPG
9 lis 13:08 | ocena: 100%
Liczba głosów:8
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Janko Użytkownik anonimowy
~Janko :
No photo ~Janko Użytkownik anonimowy
Ktoś tu głupoty pisze z tym spalaniem. W mojej astrze 1.4 turbo fabryczne LPG to zużycie średnio 8,5 litra na dystansie 12 tys km. Równolegle auto spaliło zaledwie 30 litrów benzyny, czyli 0,25 litra na sto km. Dodam że miasto to ponad połowa przebiegu a ta Astra jest o kilkaset kg cięższa. Test spalania do poprawki pisanie redaktorze od siedmiu boleści
9 lis 17:20 | ocena: 88%
Liczba głosów:8
88%
13%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~C3user Użytkownik anonimowy
~C3user :
No photo ~C3user Użytkownik anonimowy
14lpg w mieście... Miałem c3 z tym silnikiem i w automacie 4 biegowym, spalanie w cyklu miejskim oscylowalo w granicy 10,5l, komputer pokazywał wtedy 8.5 benzyny. Trasa ok 8-10l.
Coś mi się wydaje że citroenowi diesle w sprzedaży stanęły....
7 lis 21:01 | ocena: 88%
Liczba głosów:8
88%
13%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Gigi Użytkownik anonimowy
~Gigi :
No photo ~Gigi Użytkownik anonimowy
A ja jezdzilem nowym vw Polo 1.0 i palil 20 L na 100 km. Daje słowo! Uwierzycie mi? Jestem tak samo wiarygodny jak "dziennikarze" tego portalu...
8 lis 23:31 | ocena: 88%
Liczba głosów:8
88%
13%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~adam Użytkownik anonimowy
~adam :
No photo ~adam Użytkownik anonimowy
Za każdym razem w aucie montowałem instalację lpg optima we własnym zakresie w zaprzyjaźnionym warsztacie ale powiem że to się bardzo opłaca, przy tych cenach benzyny nawet jeśli auto nie ma ogromnego spalania to nie da się ukryć że lpg jest o ponad połowę tańszy czyli decydując się na montaż instalacji możesz łatwo przewidzieć że będziesz wydawało połowę tego co teraz a to już sumka warta zachodu
4 gru 13:43 | ocena: 100%
Liczba głosów:2
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Karl Użytkownik anonimowy
~Karl :
No photo ~Karl Użytkownik anonimowy
Gdyby Polska była normalnym krajem, to człowiek nie musiałby wybierać miedzy dieslem a LPG, bo jedno i drugie to kiepski kompromis.
13 lis 22:05 | ocena: 57%
Liczba głosów:7
57%
43%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Adamz1985 Użytkownik anonimowy
~Adamz1985 :
No photo ~Adamz1985 Użytkownik anonimowy
Coś jest nie tak.od razu widać,że nie przyjrzeli się instalacji. Moja skoda pali 8 do 9 litrów gazu na 100. 1.6 mpi. Coś nie tak jest ustawione w instalacji. Od razu krytyczne uwagi ze strony redakcji. Trzeba się przyjrzeć bliżej bo na odległość widać,że jest coś nie halo.
9 lis 10:08 | ocena: 100%
Liczba głosów:4
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~szymoN Użytkownik anonimowy
~szymoN :
No photo ~szymoN Użytkownik anonimowy
Odkąd pierwszy raz skusiłem się w Panek na jeden z modeli Citroena bardzo sie do niego przekonałem. Był też dosyć pojemny więc na wakacjach z rodziną bardzo dobrze dał sobie radę. Komfort jazdy też wysoki.
15 lis 19:42 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
0%
100%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Nie. Użytkownik anonimowy
~Nie. :
No photo ~Nie. Użytkownik anonimowy
Hmmm moje 1.6 citroena pali po bydgoszczy 9 przy raczej dynamicznej jezdzie,a na zaplon i przejechanie 3 kilometrów nie zje 1.5 litra
7 lis 17:52 | ocena: 100%
Liczba głosów:5
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Janek6 Użytkownik anonimowy
~Janek6 :
No photo ~Janek6 Użytkownik anonimowy
Akurat mam takiego Citroena z rocznika '16, tylko montaż LPG zleciłem sam, a nie poprzez ASO. Wyszło raz że dużo taniej, dwa instalacja BRC SQ 32 dużo lepiej założona. Przejechane do tej pory blisko 35 tys. km. Koszt montażu zwrócił się po 20 tys.km w całości. Teraz tankuje za 70-80 zł do pełna, spalanie gazu w granicach 10l/100km więc nie wiem gdzie tu wypada lepiej diesel?
30 lis 21:40 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Adam Mikuła / Auto Świat

Citroen C-Elysee 1.6 VTi LPG - czy instalacja LPG to sposób na oszczędność?

Zawieszenie Citroena C-Elyseee nie jest szczególnie wyrafinowane, na pierwszym miejscu stoi wysoki – na tle wielu konkurentów – komfort jazdy.

Citroen C-Elysee 1.6 VTi LPG - czy instalacja LPG to sposób na oszczędność? (slajd 1 z 12)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego