CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.905.104.842.35
Średnio5.175.365.052.53
Najdrożej5.996.195.992.99

Zobacz, które silniki nie tolerują instalacji LPG

8 lis 12 20:59
Zobacz, które silniki nie tolerują instalacji LPG Zobacz, które silniki nie tolerują instalacji LPG

Jako pierwsi przedstawiamy listę aut, którym może szkodzić jazda na LPG. Przygotował ją Prins, renomowany producent instalacji gazowych, by doradzać warsztatom. Teraz możesz poznać ją również Ty!

Nie jest tajemnicą to, że nie wszystkie silniki dobrze znoszą współpracę z LPG. W niektórych jednostkach dość szybko dochodzi do wypalenia zaworów, w innych – mogą wystąpić błędy w pracy układu wtryskowego. Jeśli ktoś zamierza zamontować LPG w swoim aucie, powinien sprawdzić, czy nie ma ku temu przeciwwskazań.

Dotychczas sprawiało to trudności, gdyż można się było opierać jedynie na opiniach użytkowników, co nie zawsze dawało prawdziwy obraz – czasami zła praca silnika na LPG wynika z przyczyn niezwiązanych z jego konstrukcją.

Tym bardziej niezwykle cennym źródłem informacji jest publikowana przez nas lista aut, w których rzeczywiście występują problemy z zasilaniem LPG. Została ona sporządzona przez renomowanego producenta instalacji gazowych, firmę Prins, na bazie wieloletnich doświadczeń oraz informacji pozyskanych z warsztatów montujących LPG, od klientów i producentów aut.

Jak powstała lista Prinsa

Lista aut, które mogą sprawiać problem po zamontowaniu LPG, jest wewnętrznym dokumentem producenta instalacji gazowych Prins. Podlega ona ciągłej aktualizacji, a spis wymienionych w niej aut powstaje na podstawie m.in. informacji od importerów Prinsa z całej Europy.

Część danych pochodzi również od producentów samochodów, którzy sprawdzająmożliwość pracy silników na paliwie LPG już w fabryce.

Zgromadzone dane, będące efektem wieloletnich doświadczeń, pozwalają uniknąć nieprzewidzianych problemów po montażu. Listę należy odpowiednio interpretować.

Znajdują się na niej zarówno auta, w których nie można zamontować instalacji gazowej, jak i takie, w których po jej montażu mogą wystąpić nietypowe problemy, choć możliwe do rozwiązania.

Prins jako jedyny producent wprowadził takie zestawienie danych – nie tylko pomaga to w pracy warsztatom, lecz także pozwala trafnie doradzić klientom.

Lista ta opisuje różne problemy, ale najważniejsze są te z gniazdami zaworowymi. Właściciel warsztatu nie zawsze wie o tym, że w danym silniku zastosowano głowicę wykonaną z materiałów, które nie są odporne na podwyższoną temperaturę spalania.

Generalnie na etapie projektowania wszystkich współczesnych aut bierze się pod uwagę jakieś alternatywne paliwo (LPG, CNG, etanol) i w 90 procentach zawory oraz gniazda powinny być na to odporne. Niestety, podwykonawcy koncernów robią je różnie i niekoniecznie z odpowiednich materiałów. Dlatego nasza lista jest bardzo przydatna.

Przeciwwskazania konstrukcyjne

Podatność zaworów i gniazd zaworowych głowicy silnika na przedwczesne zużycie w wyniku zasilania paliwem LPG okazuje się jedną z najpoważniejszych przeszkód do montażu instalacji gazowej.

Problem ten pojawia się zazwyczaj dopiero po pewnym okresie jazdy na gazie. Niestety, w przypadku niektórych aut już po 20 tys. km można zaobserwować powiększenie luzu zaworowego, co w dłuższej perspektywie prowadzi do uszkodzenia zaworów i gniazd zaworowych.

Zobacz także: Zobacz, które silniki nie tolerują instalacji LPG

Naprawienie tego to na tyle duży koszt, że w wielu przypadkach stawia pod znakiem zapytania opłacalność montażu instalacji gazowej. Auta, które według firmy Prins mogą mieć problemy z nieodpornymi na gaz głowicami, znajdują się na naszej liście.

Inną równie poważną przeszkodą do montażu LPG okazuje się bezpośredni wtrysk benzyny, coraz częściej stosowany w nowoczesnych silnikach.

Zobacz nasz materiał wideo - Czy gaz LPG może zaszkodzić?

Klasyczna instalacja z sekwencyjnym wtryskiem gazu w stanie lotnym nie jest w stanie skutecznie podołać temu zadaniu. Rozwiązania, które dawały zadowalający efekt, okazały się małym oszustwem, gdyż np. podczas wolnych obrotów silnik zawsze pracował na gazie – koszt przejechania 100 km przestaje być atrakcyjny. Istota problemu polega na tym, że do poprawnej pracy silnika benzynowego z wtryskiem bezpośrednim na wolnych obrotach trzeba uzyskać czasy wtrysku rzędu 0,3 ms, natomiast wtryskiwacze gazowe mogą osiągnąć tylko 1,5 ms. Co prawda, firma Vialle zaprojektowała instalację, która rozwiązuje ten problem, ale jej koszt to minimum 8 tys. zł.

Czy to się jeszcze opłaca?

Być może w dużych i drogich autach tak, ale problem w tym, że jak na razie instalacja LPDi została opracowana dla 4-cylindrowych silników koncernu VW oraz 1.6 THP (PSA).

Rozwiązania takie jak plastikowe kolektory ssące czy turbodoładowanie nie stanowią obecnie przeszkody do montażu instalacji gazowej, oczywiście, jeśli jest to instalacja wtrysku sekwencyjnego.

Zobacz również: Instalacje LPG - Tanio na stacji, drogo w warsztacie

Niestety, trudności z „zagazowaniem” mogą wciąż występować w przypadku starych aut z silnikami wyposażonymi w mechaniczny wtrysk benzyny. Są to jednak modele rzadko występujące na rynku wtórnym.

Kiedy montaż instalacji LPG może się opłacić?

Jazda na LPG może przynieść rzeczywiste oszczędności tylko pod warunkiem, że instalacja zostanie odpowiednio wybrana i zamontowana w aucie, którego silnik nie ma przeciwwskazań do zasilania gazem.

W takim przypadkuprzynajmniej w początkowym okresie nie trzeba uwzględniać kosztów dodatkowych napraw. Kalkulacja jest wtedy dość prosta – jeśli np. auto spala średnio 8 l benzyny na 100 km, to koszt przejechania tego dystansu na benzynie wyniesie 46,40 zł (przy cenie 5,80 zł/l), a na gazie LPG – 27 zł (2,80 zł/l, zużycie większe o 20 proc.).

Pokonując rocznie około 20 tys. km, zaoszczędzimy dzięki instalacji LPG 3880 zł, czyli koszty poniesione na jej montaż zwrócą się już po 6-10 miesiącach (w zależności od jej ceny).

Opłacalność będzie tym większa, im bardziej paliwożerny jest silnik. Niestety, rzetelna kalkulacja musi uwzględniać też dodatkowe koszty, wynikające z droższych i częstszych przeglądów, napraw instalacji LPG oraz większej utraty wartości. Nawet po ich doliczeniu jazda na gazie i tak wydaje się bardzo opłacalna.

Jest jednak pewien problem. Auto jeżdżące na gazie częściej sprawia problemy. Czasami jest to pogorszenie kultury pracy silnika, mniejsza moc lub gaśnięcie na wolnych obrotach – mówiąc wprost: auto staje się bardziej awaryjne i mniej przewidywalne. Pytanie: jak np. wycenić przerwaną wakacyjną podróż?

Kupić auto z LPG czy założyć samemu?

Koszt założenia nowej instalacji gazowej w zależności od jej typu i modelu auta wynosi od 1,7 do nawet 10 tys. zł. Dlatego też atrakcyjny ze względów finansowych może wydawać się zakup samochodu z już założoną instalacją gazową. Niestety, na ogół może przynieść to więcej strat niż korzyści. Przede wszystkim, jeśli ktoś wcześniej zainwestował w „gaz”, to na pewno auto sporo jeździło.

Co się psuje w instalacjach LPG?

Można założyć, że samochody używane z LPG są bardziej wyeksploatowane od tych bez instalacji gazowej, a więc też ich naprawy będą częstsze. Na stronie 53 opisaliśmy typowe problemy występujące w autach zasilanych gazem.

Niestety, jeśli kupujemy samochód z rynku wtórnego z instalacją LPG, istnieje duże prawdopodobieństwo, że częśćprzypadłości może ujawnić się dość szybko. Co prawda, koszty napraw samej instalacji nie są wysokie, ale często okazują się one problematyczne ze względu na niechęć warsztatów, które jej nie montowały. Warto też pamiętać, że zbiornik gazu jest homologowany tylko na 10 lat, może więc wymagać wymiany – koszt 300-500 zł.

Dlatego wbrew pozorom bardziej opłacalne w długiej perspektywie czasu jest zamontowanie nowej instalacji gazowej w aucie, które jej nigdy nie miało. Przede wszystkim będzie ona objęta gwarancją, a warsztat, który ją założy, nie powinien mieć problemów z obsługą (wie, co zamontował). Takie rozwiązanie jest szczególnie ważne w przypadku aut ujętych na liście Prinsa.

Zobacz nasz materiał wideo o budowie instalacji LPG

Jeśli ktoś je sprzedaje z instalacją, ryzyko, że głowica wymaga już remontu, będzie bardzo wysokie. W autach, które dopiero zaczynają jeździć na LPG, takie problemy pojawią się po 2-3 latach.

Mogą jednak nie wystąpić, gdyż w przypadku nowej instalacji mamy wpływ na dobór elementów i regularność przeglądów, co może ograniczyć szkodliwy wpływ zasilania gazem na silnik.

Często pogorszenie stanu technicznego jednostki napędowej wynika nie tyle z zasilania gazem, ile z zaniedbań właściciela – najbardziej szkodliwe jest oszczędzanie na regularnych przeglądach instalacji LPG.

Auta które nie tolerują jazdy na LPG

Dodge Nitro 3.7 (od 2007 r.) - Większość aut marki Dodge, które można spotkać na polskim rynku, m.in. Caliber 1.8 i 2.0, nie jest dostosowana do współpracy z instalacją gazową. Jednak najbardziej ryzykowny i absolutnie nienadający się do montażu LPG okazuje się model Nitro z silnikiem 3.7 12V, produkowany od czerwca 2007 r. Według firmy Prins zbyt szybkie zużycie gniazd i zaworów występuje w tym przypadku nawet podczas jazdy tylko na benzynie – można to zaobserwować już po przebiegu 40 tys. km.

Ford Focus 1.6 (2004-08) - Według przedstawicieli Forda w autach tej firmy z silnikami benzynowymi ze względu na wrażliwe głowice nie powinno się montować instalacji gazowych. Potwierdzają to doświadczenia warsztatów serwisujących auta z LPG – dolegliwości tego typu mogą występować nawet już po przebiegu 40-50 tys. km. W sprawdzonym przypadku Focusa II 2.0 (Duratec A0DA) z 2005 r. przedwczesne zużycie zaworów zaobserwowano po 50 tys. km, mimo że 25 tys. km pokonano z lubryfikatorem.

Honda Civic wszystkie wersje - Praktycznie wszystkie silniki benzynowe stosowane w Hondach są wrażliwe na zasilanie LPG. Nie oznacza to jednak, że mają problem ze współpracą z gazem, tyle tylko, że z czasem trzeba będzie ponieść konsekwencje – najczęściej jest to dość kosztowna regeneracja głowicy (wydatek 1-2 tys. zł). Na podstawie doświadczeń własnych Prinsa na prezentowanej liście dodatkowo wyszczególniono modele produkowane od 2008 r.: Civica 1.8 (R18A), Accorda 2.0 (R20A) i CR-V 2.4 (K24Z4).

Hyundai i30 1.4 (od 2008 r.) - Dla właścicieli kilkuletnich Hyundaiów nie mamy dobrych wiadomości. Na przykład dość ryzykowne jest instalowanie LPG w popularnym modelu i30 z benzynowym silnikiem 1.4. Radość z tańszej jazdy na gazie można odczuwać przez pierwsze 2-3 lata, do momentu wystąpienia pierwszych objawów zużycia zaworów – spadek mocy, zwiększone spalanie. Informacje na ten temat pochodzą zarówno od kierowców jeżdżączych takimi autami z LPG, jak również z doświadczeń warsztatów należących do sieci Prins.

Kia cee'd 1.4 i 1.6 (od 2006 r.) -Należąca do tego samego koncernu co Hyundai Kia ma równie wrażliwe silniki benzynowe na zasilanie gazem. Jednak w przypadku Kii cee'd(obie firmy stosują te same jednostki) użytkownicy zgłaszali problemy z zaworami znacznie wcześniej, bo już po 20 tys. km jazdy na gazie. Oczywiście, teoretycznie rozwiązaniem tego problemu jest dodanie lubryfikatora do mieszanki paliwowej, czyli płynu pozwalającego wydłużyć żywotność zaworów i gniazd zaworowych (poprawia smarowanie).

Opel Insignia 1.6 (od 2010 r.) - Wielu użytkownikom starszych modeli Opla trudno będzie uwierzyć w to, że auta tej marki mogą mieć problem z trwałością zaworóww wyniku pracy silnika na LPG. Zmiany konstrukcyjne dokonane w nowszych motorach mogą mieć właśnie takie skutki – przynajmniej tak twierdzą warsztaty związane z firmą Prins. Według nich problemy mogą wystąpić w najpopularniejszych jednostkach benzynowych: 1.4 (Z14XEP), 1.6 (A16LET, Z16XEP, Z16XE1, Z16XER, Z16XEP) oraz 1.8 (Z18XER).

Renault Scénic 1.4 i 2.0 (od 2009 r.) - Scénic III nie jest jedynym modelem Renault, w którym montowano silniki wrażliwe na LPG. Każdy, kto myśli o zakupie auta tej marki i rozważa montaż instalacji gazowej, powinien dokładnie przestudiować informacje zawarte w tabeli. W przypadku Scénica ryzykowne mogą być silniki 1.4 (H4J) i 2.0 (M4R). Jednak jednostki o tej samej pojemności, ale innym kodzie nie powinny sprawiać problemów – różnice mogą wynikać chociażby z innego dostawcy głowicy czy materiału użytego do produkcji zaworów.

Suzuki Swift 1.3 (2005-10) - O ryzyku dość szybkiego zużycia zaworów w głowicy silników Suzuki wiedzieliśmy już wcześniej. Problemy z tym mają zwłaszcza jednostki bez hydraulicznej regulacji luzu zaworowego. Przykładem popularnego auta, którego użytkownicy na pewno zetknęli się z tym zjawiskiem, jest Suzuki Swift 1.3. Wymaga ono stosowania lubryfikatora i bardzo częstej regulacji luzu zaworowego – nawet co 20 tys. km. W przeciwnym razie po 40-50 tys. km trzeba będzie remontować głowicę.

Zobacz pełną listę aut którym szkodzi jazda na gazie

Zobacz, które silniki nie tolerują instalacji LPG Zobacz, które silniki nie tolerują instalacji LPG
Zobacz, które silniki nie tolerują instalacji LPG Zobacz, które silniki nie tolerują instalacji LPG
Zobacz, które silniki nie tolerują instalacji LPG Zobacz, które silniki nie tolerują instalacji LPG

Przeczytaj również

Co się psuje w instalacjach LPG?
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych.
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.
Napisz komentarz...

 
Brak zdjęcia












Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (54)

Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~snajper Użytkownik anonimowy
~snajper
Brak zdjęcia ~snajper Użytkownik anonimowy
do ~michal:
Brak zdjęcia ~michal Użytkownik anonimowy
22 paź 13 11:55 użytkownik ~michal napisał:
LPG Suzuki Użytkuję samochody z lpg 15 lat. Ostatni mój samochód to suzuki ignis 1.3. Instalacja gazowa zainstalowana w tym samochodzie spowodowała konieczność wymiany silnika ze względu na brak ciśnienia w poszczególnych cylindrach. Sytuacja ta nastąpiła
Niestety Michale nie zrozumialeś problemu.
Montowalem urzadzenia LPG przez kilkanaście lat stąd problematyka jest mi znana.
W nowszych silnikach, ktore zaczely sie pojawiac coraz czsciej poczawszy od 2005 roku producenci wprowadzali w miejsce starych solidnych, utwardzanych /żelaznych/ gniazd zaworowych materiały kompozytowe, ktore maja drastycznei niską rozszerzalnosc cieplna. Efekt jest taki, ze gniazda kompozytowe w wyniku roznic w rozszerzalnosci cieplnej materialu glowicy i gniazd zaworowych są szybciej niz zeliwne wciągane w głab materiału głowicy i kasują luz ktory nie zostal przez producenta zaprojektowany az na tak duze głebokosci.
W starszych glowicach to zjawisko rowneiz zachodzi, nawet przy zasilaniu etyliną ale poniewaz temperatury spalania są w tym przyp. niższe wiec to zjawisko zachodzi wolniej.Ppoza tym dawniej mozna bylo sobi krecic srubami regulacji lub korygowac dystanse podkladakmi w szklankach zaworowych na duzych dystansach. Obecnie w wyniku "odchudzenia" silnikow w procesie optymalizacji spalania i poprawy sprawnosci takich mozliwosci regulacyjnych po prostu nie ma lub sa niewielkie./samochod ma sie sprzedawac a nei naprwiac/
Lekko podparty zawor po prostu nie ma jak odprowazac ciepla do glowicy /bo sie nie domyka/ i w ten sposób przylgnia grzybka lub krawedz gniazda ulega przyspieszonemu wypaleniu.
/Temperatura spalania benzyny jest nizsza poza tym benzyna nei jest w pelni odparowana, odparowuje takze na zaworach ssacych w cyklu ssania, schladzajac je.. dlatego przy etylinie problem zaw. ssacych raczej nie dotyczy ..na gazie natomiast zarówno ssacych jak i wydechowych, choc tych drugich bardziej/
Jako antidotum stosuje sie przy LPG uklady "tzw lubrifikacji ktora poprawia sprawnosc odprowadzania ciepla przez obnizenie temperatury pracy zaworu ale to nie eliminuje pryczyny a jedyznei odklada skutek zjawiska w czasie.
Niestety, o koniecznosci montowania ukl lubrifikacji nie wiedza niektore zaklady lub nie informuja o tym klientow z obawy ze ten slyszac o dodatkowych kosztach /tak montazu jak i eksploatacyjnych/ z montazu zrezygnuje lub pójdzie do rownei neiuczciwej konkurencji. i tak sie sprawy mają.
pzdr.
9 lis 13 17:04 | ocena: 100%
Liczba głosów:7
100%
0%
     IP: 213.180.148.5
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~GT-Mike Użytkownik anonimowy
~GT-Mike :
Brak zdjęcia ~GT-Mike Użytkownik anonimowy
Bezsensowna paplanina Po co taki z kosmosu sciągnięty artykuł, który nijak ma się do rzeczywistości? Samochody na gazie jeździły, jeżdżą i jeździć będą bo jest taniej i też dobrze. Jak ktoś nie umie ustawić instalacji, albo kupuje szmelc na rynku u Ruska to to jest jego wina a nie "silnik nie lubi gazu". To już może lepiej byłoby napisać do jakich pojemności silników i przy jakich przebiegach rocznych się opłaca gaz założyć, a nie wypisywać takie dyrdymały.
1 kwi 13 12:48 | ocena: 90%
Liczba głosów:11
90%
9%
     IP: 89.71.53.244
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~dan Użytkownik anonimowy
~dan :
Brak zdjęcia ~dan Użytkownik anonimowy
dodatkowe plusy PLG co za bzdury z tą awaryjnością LPG, jeśli padnie coś w instalacji LPG(choć nie wiem co) to przełączamy na BP i jedziemy daelej!! mamy jakby dwa prawie niezależne(odpalanie niestety zawsze tylko na BP) źródła zasilania, podobnie jak znacznie wydłuża to zasięg samochodu, dlamnie to spory plus, a bzdury ze bagażnik mniejszy to chyba każdy może sobie wybrać auto z odpowiedniej wielkości dopasowanym kufrem
28 kwi 13 22:02 | ocena: 90%
Liczba głosów:10
90%
10%
| odpowiedzi: 1      IP: 83.26.108.252
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~KrzyHo Użytkownik anonimowy
~KrzyHo :
Brak zdjęcia ~KrzyHo Użytkownik anonimowy
LPG I jeszcze raz LPG Kupiłem auto pięcioletnie (astra f) po trzech latach wstawiłem gaz. Minęło 10 lat i tylko raz miałem awarię z attutorem wymienionym na gwarancji. Rok temu wstawiłem nową butlę (koniec legalizacji) i śmigam dalej. Robię dużo kilometrów i planuję zmianę auta też z gazem lub wstawię gaz. Inwestycja zwróciła mi się kilkukrotnie.
8 maja 13 22:18 | ocena: 100%
Liczba głosów:11
100%
0%
     IP: 89.228.152.121
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~Stary driver 1mln na LPG Użytkownik anonimowy
~Stary driver 1mln na LPG :
Brak zdjęcia ~Stary driver 1mln na LPG Użytkownik anonimowy
Efektem przeczytania tego Efektem przeczytania tego jest, nie kupować AUTO-ŚWIATA,zamiast napisać jakie auta i silniki można zagazować to ONI na odwrót,co zrobić,żeby ludzi zniechęcić do oszczędzania i instalowania LPG,tym samym nabijać kabzę koncernom paliwowym.Kupowałem AUTO-ŚWIAT,ale już nie kupuję/
2 sty 13 16:47 | ocena: 100%
Liczba głosów:17
100%
0%
     IP: 62.244.145.179
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~wkurzony Użytkownik anonimowy
~wkurzony :
Brak zdjęcia ~wkurzony Użytkownik anonimowy
dźwięk Wyłączcie domyślnie dźwięk w filmach!!! Kogo one zainteresują ten sobie odpali, a reszta ma tylo nagły i nieprzyjemny hałas w słuchawkach (bo np się muzyczki słucha) albo w głośnikach! I zamiast czytać tekst, trzeba zjeżdżać na dół i wyłączać ustrojstwo.
16 cze 13 00:14 | ocena: 100%
Liczba głosów:6
100%
0%
     IP: 95.160.39.83
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~wawa Użytkownik anonimowy
~wawa :
Brak zdjęcia ~wawa Użytkownik anonimowy
Wniosek: zawory i gniazda są z kiepskiego materiału, skoro nawet w FSO nie wypalało Wpisuje się to w obecną tendencję projektowania wszystkiego na zużycie. Do końca gwarancji, a później "rupta co hceta" czyli złom albo kosztowna naprawa.
2 cze 13 15:56 | ocena: 100%
Liczba głosów:10
100%
0%
     IP: 93.154.159.59
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~michal Użytkownik anonimowy
~michal :
Brak zdjęcia ~michal Użytkownik anonimowy
LPG Suzuki Użytkuję samochody z lpg 15 lat. Ostatni mój samochód to suzuki ignis 1.3. Instalacja gazowa zainstalowana w tym samochodzie spowodowała konieczność wymiany silnika ze względu na brak ciśnienia w poszczególnych cylindrach. Sytuacja ta nastąpiła na ze względu na złe ustawienie instalacji gazu na wyższych obrotach jak również z braku kontroli luzów zaworowych. Niestety człowiek uczy się na błędach. Poprzednio użytkowane samochody nie sprawiały żadnych problemów z jazdą na gazie (proste instalacje wtrysk jednopunktowy), więc do suzuki podszedłem z lekką ręką i to był mój błąd. Prawda jest taka że prawidłowo serwisowany samochód plus prawidłowo ustawiona mieszanka lpg gwarantują bezproblemową jazdę przez długie lata.
22 paź 13 11:55 | ocena: 60%
Liczba głosów:5
60%
40%
| odpowiedzi: 2      IP: 77.252.115.130
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~dan Użytkownik anonimowy
~dan :
Brak zdjęcia ~dan Użytkownik anonimowy
jaka utrata wartości?? większość aut z instalacją mają powyżej 8 lat, choć oczywiście są i nówki z fabryczną instalacją- zwłaszcza w tańszych modelach, ale generalnie jak kogoś stać przykładowo na auto za 100tyś to nie musi oszczędzać i kombinowac, a w aucie 10 letnim lub starszym oszczędność ok 3- 4tyś/ rocznie- oznacza ze w kilka lat odrobimy wartość pojazdu!!! więc jaka utrata wartości?? pozatym auto które ma naście lat to w całej Europie już złom użytkowy,trzeba się liczyć z jego złomowaniem niebawem, a nie traktować jako inwestycje na dłuuugie lata, wiele osób w autach już mocno leciwych szuka auta z instalacją- zeby nie inwestować kilku tyś. w padkine za 3tyś.zł
28 kwi 13 21:56 | ocena: 100%
Liczba głosów:5
100%
0%
     IP: 83.26.108.252
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
Brak zdjęcia
Brak zdjęcia ~diagnosta Użytkownik anonimowy
~diagnosta :
Brak zdjęcia ~diagnosta Użytkownik anonimowy
Dlaczego nie napiszą, że Dlaczego nie napiszą, że przyczyną wypalania gniazd zaworowych w autach ze słabszymi głowicami jest fakt, że źle zestrojona instalacja LPG na tgzw. ubogą mieszankę spala się powodując wzrost temperatury spalania co w efekcie powoduje wypalanie zaworów. Gdyby silnik otrzymywał prawidłowe dawki LPG i powietrza problemów by nie było. Winą za problemy z wypalaniem gniazd można przypisać instalatorom, którzy nie potrafią fachowo założyć i zestroić instalacji LPG. Dobrze skonfigurowana instalacja LPG powinna być zestrojona na hamowni przy udziale sondy szerokopasmowej AFR co w nielicznym warsztacie takie strojenie się odbywa, bo wszyscy szukają, aby najtaniej. Są też takie auta, które bez udziału gazu jeżdżąc na benzynie mają, kłopoty z głowicami.
Dlaczego nowej generacji silniki benzynowe ze specjalnie wzmocnionymi gniazdami, przystosowane fabrycznie do spalania bioetanolu E85 mają problemy z LPG, przykładem może być silnik M4R Nissan, Bioetanol E85 spala się w jeszcze wyższej temp. niż Pb i LPG, więc o co tu chodzi ?
5 sty 13 23:30 | ocena: 100%
Liczba głosów:4
100%
0%
     IP: 89.70.104.76
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Przeczytaj również

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej