• Instalacja gazowa w 3-letnim aucie podnosi jego wartość o około 900-1000 zł
  • Na instalację do popularnego samochodu z bezpośrednim wtryskiem benzyny nie warto wydać więcej niż 5 tys. zł
  • Z punktu widzenia kupującego samochód używany istotne są rodzaj i jakość osprzętu zamontowanego w aucie

Strzeżcie się aut z instalacją zamontowaną przez handlarza tylko po to, żeby samochód nabrał handlowej atrakcyjności! Z reguły takie inwestycje dotyczą samochodów na tyle paliwożernych i przez to drogich w eksploatacji, że jazda na benzynie po prostu nie wchodzi w grę. Niby więc instalacja jest zaletą, ale... żaden rozsądny handlarz nie zainwestuje w taką przeznaczoną na handel tyle, ile trzeba, żeby dało się z niej bezproblemowo korzystać.

Zazwyczaj jest to sprzęt z najniższej półki, zamontowany na szybko, najtańszy. Zdarza się też przedsprzedażny montaż instalacji po to, żeby zamaskować usterki benzynowego układu wtryskowego – i w jednym wypadku, i w drugim, nie będziemy zadowoleni. A bywa i tak, że po solidnym przeglądzie instalacji już po kupnie samochodu kupujący zostawia z niej tylko butlę i przewody gazowe, a resztę wymienia.