Peugeot 207 to kompaktowy samochód osobowy należący do segmentu B. Auto zadebiutowało na rynku w 2006 roku jako następca popularnego modelu 206. Podobnie jak poprzednik, 207 również uzyskał świetne wyniki sprzedaży, a w 2007 roku był najczęściej kupowanym autem w Europie.
Peugeot 207 bazuje na płycie podłogowej Citreona C3, natomiast stylistycznie jest mocno związany z większym 307. Bryła nadwozia jest bardzo podobna do tej z poprzednika, mimo iż 207-ka jest aż o 22 cm dłuższa od 206-ki. Dzięki temu udało się uzyskać większą przestrzeń dla pasażerów oraz większą przestrzeń ładunkową.
Początkowo 207-ka dostępna była jako 3- oraz 5-drzwiowy hatchback, ale w 2007 roku do oferty dołączył 2-drzwiowy CC (coupe-cabrio), a w kolejnym roku – 5-drzwiowe kombi SW. Nadwozie Peugeota 207 charakteryzowało się podłużnymi reflektorami oraz sporej wielkości atrapą chłodnicy, która miała symbolizować paszczę lwa. W 2009 roku przeprowadzono facelifting, który objął m.in. przednich i tylnych świateł oraz zderzaka z przodu.
Pod maską mogły znaleźć się zarówno jednostki benzynowe jak i wysokoprężne. W pierwszym przypadku do wyboru były jednostki 1.4 75 oraz 1.4 VTi 90/95 KM a także 1.6 109, VTi – 120, THP – 150 a w topowej wersji RC – 174 KM. W drugim przypadku mieliśmy do czynienia z jednostkami HDi o pojemności 1.4 oraz 1.6 litra, które generowały kolejno 68 lub 90 oraz 90 lub 109 KM. Większy silnik został w 2010 roku wzmocniony do 92 i 112 KM. Moc kierowana była na przednie koła za pośrednictwem 4-biegowej skrzyni automatycznej bądź 5- lub 6-stopniowej przekładni manualnej.
W 2012 roku zakończono produkcję Peugeota 207, a jego następcą został model 208.