Tomasz Kuchar nie krył przed startem, że będzie to dla niego bardzo trudna próba, bowiem nigdy wcześniej nie uczestniczył w tym rajdzie.

Rywalizacja w RSMP była bardzo zacięta od pierwszego odcinka specjalnego. Podczas prologu – Superoesu Sosnová - Tomek i Daniel zajęli drugie miejsce, tracąc do zwycięzców 0,3 sekundy. Potem atakowali konkurenci – bardzo szybko jechali Bryan Bouffier i Xavier Panseri w Peugeot 207 S2000, którzy okazali się niepokonani, wygrywając wyraźnie pierwszy etap. Kuchar i Dymurski walczyli o miejsce na podium, ale ostatecznie dzień zakończyli na czwartym miejscu, choć strata do najgroźniejszych rywali wynosiła zaledwie 4,5 sekundy.

Drugi etap rozpoczął się dla Kuchara i Dymurskiego bardzo pomyślnie – po dwóch odcinkach specjalnych reprezentanci Peugeot Sport Polska Rally Team zajmowali w punktacji dnia drugie miejsce. Niestety na kolejnym OS-ie, trzynastym w zawodach, Tomasz i Daniel atakując, wypadli z drogi. Uszkodzeniu uległa skrzynia biegów. Na mecie strata czasowa była duża – wyniosła do poprzedzających ich konkurentów prawie 50 sekund.

Nadzieje na miejsce na podium zmalały zdecydowanie, ale reprezentanci zespołu Peugeot nie poddali się i postanowili walczyć do końca. Podczas serwisu mechanicy wymienili skrzynię, a na kolejnej próbie zawodnicy nadrobili aż 10,8 sekundy! Czwartego miejsca nie udało się jednak poprawić.

- Rajd był wyjątkowo trudny – komentował na mecie Tomasz Kuchar. Już dawno nie jechałem tak trudnej eliminacji! Wynika to przede wszystkim z całkiem innej charakterystyki dróg, w porównaniu do tych, które mamy w Polsce. Po drugie zapoznanie z trasą było bardzo ograniczone pod względem prędkości – niektóre partie opisywaliśmy przy 30 kilometrach na godzinę i trudno najzwyczajniej w świecie było sobie wyobrazić, jak ta trasa będzie wyglądała przy 170 kilometrach na godzinę. Ale oczywiście wszyscy mieli tak samo, nie ma co marudzić... Jesteśmy na mecie i to jest najważniejsze. Oczywiście liczyłem na lepszy wynik i zdobycz punktową. O ile podczas pierwszego etapu ja popełniłem błąd i straciłem dużo czasu, oraz szansę na walkę z Michałem i Kajtem, tak drugiego dnia zdefektowała nam skrzynia biegów i straciliśmy z tego powodu ponad minutę. I było już pozamiatane... I jeszcze jedna istotna rzecz: było strasznie gorąco! Pragnę bardzo podziękować za doping polskim kibicom. Może nie było ich aż tak dużo, ale ci, którzy przyjechali – byli bardzo widoczni. Skandowaniem i flagami wręcz euforycznie dopingowali nas do szybkiej jazdy. Wielkie dzięki wszystkim! My oczywiście nie poddajemy się i mamy nadzieje bardziej skutecznie powalczyć podczas następnego rajdu.

- Trudne odcinki specjalne, długie drugiego dnia, rozgrywane w wycieńczającym upale – komentował Daniel Dymurski. Nowe trasy, nieznane nam, niełatwe do rozszyfrowania. Było do przewidzenia, że Czesi na własnym terenie oraz Juho Hänninen, który już startował tutaj, będą groźnymi rywalami – to się potwierdziło. Zadowalające mogą być nasze czasy w porównaniu z krajową czołówką. Sam rajd pod względem panującej atmosfery -bardzo przyjemny. Dla nas było to niewątpliwie cenne doświadczenie na nieznanych OS-ach. Bardzo przyjemnie jest też, gdy startując na obcym terenie widzi się tylu polskich kibiców i tyle polskich flag.

- To był niezwykle wymagający rajd – powiedziała Dorota Pajączkowska, PR Manager Peugeot Polska. Nie kryję, że nasze oczekiwania przed startem były znacznie wyższe. Rywalizacja była jednak bardzo emocjonująca. Tomek i Daniel zaryzykowali, aby poprawić zajmowaną lokatę, niestety skończyło się to opuszczeniem drogi. Tak się w sporcie zdarza... Mistrzostwa Polski osiągnęły dopiero półmetek, do rozegrania zostały jeszcze cztery rajdy, w tym trzy na nawierzchniach asfaltowych, na których Tomek czuje się pewniej. Jesteśmy więc pełni optymizmu. Gratulujemy zwycięstwa Bryanowi i Xavierow, którzy jadąc 207 S2000 zwyciężyli w klasyfikacji producentów. Warto też podkreślić, że w pierwszej dziesiątce klasyfikacji generalnej bardzo silnie obsadzonego rajdu znalazły się trzy Peugeot 207 S2000, najwięcej spośród wszystkich marek!

Rajd Bohemia odbywał się w typowo letnich warunkach – upał dawał się we znaki zawodnikom i samochodom: bardzo wiele nie osiągnęło mety. Na metę rundy RSMP jako pierwszy wjechał Peugeot S2000 prowadzony przez Bouffiera.

W klasyfikacji generalnej RSMP Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski nadal zajmują trzecie miejsce, ale różnice w czołówce są nieznaczne, więc rywalizacja w kolejnych rundach RSMP będzie bardzo ciekawa. W punktacji Producentów Peugeot zajmuje drugą pozycję, drudzy są też Tomek i Daniel w klasie S2000. Wśród Sponsorów zespół jest trzeci. Kolejna runda Mistrzostw Polski – Rajd Rzeszowski rozegrany zostanie w dniach 6 – 8 sierpnia.

Zespół Peugeot Sport Polska Rally Team sponsorowany jest przez firmy: Peugeot Polska, Total, Luk, Teroson, Peugeot Finance, Proline, Dekra, Harvest oraz Pro Job. Wśród patronów medialnych jest Auto Świat.

WYNIKI RALLY BOHEMIA (RSMP

Miejsce Załoga (Auto) Czas / strata
1. Bryan Bouffier i Xavier Panseri (Peugeot 207 S2000) 2:01.55,6 godz.
2. Michał Sołowow i Maciej Baran (Ford Fiesta S2000) 4.03,3 min.
3. Kajetan Kajetanowicz i Jarosław Baran (Subaru Impreza) 4.36,7 min.
4. Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski (Peugeot 207 S2000) 5.28,7 min.
5. Maciej Rzeźnik i Przemysław Mazur (Skoda Fabia S2000) 10.26,4 min.
6. Jurij Protasow i Adrian Aftanaziw (Mitsubishi Lancer Evo IX) 15.53,3 min.
7. Michał Bębenek i Grzegorz Bębenek (Citroen C2 R2 MAX) 16.12,5min.
8. Jan Chmielewski i Robert Hundla (Citroen C2 R2 MAX) 16.32,3 min.
9. Tomasz Gryc i Michał Kuśnierz (Citroen C2 R2 MAX) 17.20,6 min.
10. Szymon Kornicki i Piotr Zegarmistrz (Citroen C2 R2 MAX) 19.01,0 min.

PROWIZORYCZNA KLASYFIKACJA RSMP (PO 4 RUNDACH) *Klasyfikacja generalna

Miejsce Kierowca Punkty
1. Michał Sołowow i Maciej Baran 135
2. Kajetan Kajetanowicz i Jarosław Baran 130
3. Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski 119
4. Leszek Kuzaj i Craig Parry 68
5. Bryan Bouffier i Xavier Panseri 62
6. Michał Rzeźnik i Przemysław Mazur 51

Klasa S2000

Miejsce Kierowca Punkty
1. Michał Sołowow i Maciej Baran 42
1. Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski 35
3. Leszek Kuzaj i Craig Parry 21

* Klasyfikacja będzie oficjalna po zatwierdzeniu jej przez Główną Komisję Sportu Samochodowego PZM