Tomasz Kuchar nie krył przed startem, że będzie to dla niego bardzo trudna próba, bowiem nigdy wcześniej nie uczestniczył w tym rajdzie.
Rywalizacja w RSMP była bardzo zacięta od pierwszego odcinka specjalnego. Podczas prologu – Superoesu Sosnová - Tomek i Daniel zajęli drugie miejsce, tracąc do zwycięzców 0,3 sekundy. Potem atakowali konkurenci – bardzo szybko jechali Bryan Bouffier i Xavier Panseri w Peugeot 207 S2000, którzy okazali się niepokonani, wygrywając wyraźnie pierwszy etap. Kuchar i Dymurski walczyli o miejsce na podium, ale ostatecznie dzień zakończyli na czwartym miejscu, choć strata do najgroźniejszych rywali wynosiła zaledwie 4,5 sekundy.
Drugi etap rozpoczął się dla Kuchara i Dymurskiego bardzo pomyślnie – po dwóch odcinkach specjalnych reprezentanci Peugeot Sport Polska Rally Team zajmowali w punktacji dnia drugie miejsce. Niestety na kolejnym OS-ie, trzynastym w zawodach, Tomasz i Daniel atakując, wypadli z drogi. Uszkodzeniu uległa skrzynia biegów. Na mecie strata czasowa była duża – wyniosła do poprzedzających ich konkurentów prawie 50 sekund.
Nadzieje na miejsce na podium zmalały zdecydowanie, ale reprezentanci zespołu Peugeot nie poddali się i postanowili walczyć do końca. Podczas serwisu mechanicy wymienili skrzynię, a na kolejnej próbie zawodnicy nadrobili aż 10,8 sekundy! Czwartego miejsca nie udało się jednak poprawić.
- Rajd był wyjątkowo trudny – komentował na mecie Tomasz Kuchar. Już dawno nie jechałem tak trudnej eliminacji! Wynika to przede wszystkim z całkiem innej charakterystyki dróg, w porównaniu do tych, które mamy w Polsce. Po drugie zapoznanie z trasą było bardzo ograniczone pod względem prędkości – niektóre partie opisywaliśmy przy 30 kilometrach na godzinę i trudno najzwyczajniej w świecie było sobie wyobrazić, jak ta trasa będzie wyglądała przy 170 kilometrach na godzinę. Ale oczywiście wszyscy mieli tak samo, nie ma co marudzić... Jesteśmy na mecie i to jest najważniejsze. Oczywiście liczyłem na lepszy wynik i zdobycz punktową. O ile podczas pierwszego etapu ja popełniłem błąd i straciłem dużo czasu, oraz szansę na walkę z Michałem i Kajtem, tak drugiego dnia zdefektowała nam skrzynia biegów i straciliśmy z tego powodu ponad minutę. I było już pozamiatane... I jeszcze jedna istotna rzecz: było strasznie gorąco! Pragnę bardzo podziękować za doping polskim kibicom. Może nie było ich aż tak dużo, ale ci, którzy przyjechali – byli bardzo widoczni. Skandowaniem i flagami wręcz euforycznie dopingowali nas do szybkiej jazdy. Wielkie dzięki wszystkim! My oczywiście nie poddajemy się i mamy nadzieje bardziej skutecznie powalczyć podczas następnego rajdu.
- Trudne odcinki specjalne, długie drugiego dnia, rozgrywane w wycieńczającym upale – komentował Daniel Dymurski. Nowe trasy, nieznane nam, niełatwe do rozszyfrowania. Było do przewidzenia, że Czesi na własnym terenie oraz Juho Hänninen, który już startował tutaj, będą groźnymi rywalami – to się potwierdziło. Zadowalające mogą być nasze czasy w porównaniu z krajową czołówką. Sam rajd pod względem panującej atmosfery -bardzo przyjemny. Dla nas było to niewątpliwie cenne doświadczenie na nieznanych OS-ach. Bardzo przyjemnie jest też, gdy startując na obcym terenie widzi się tylu polskich kibiców i tyle polskich flag.
- To był niezwykle wymagający rajd – powiedziała Dorota Pajączkowska, PR Manager Peugeot Polska. Nie kryję, że nasze oczekiwania przed startem były znacznie wyższe. Rywalizacja była jednak bardzo emocjonująca. Tomek i Daniel zaryzykowali, aby poprawić zajmowaną lokatę, niestety skończyło się to opuszczeniem drogi. Tak się w sporcie zdarza... Mistrzostwa Polski osiągnęły dopiero półmetek, do rozegrania zostały jeszcze cztery rajdy, w tym trzy na nawierzchniach asfaltowych, na których Tomek czuje się pewniej. Jesteśmy więc pełni optymizmu. Gratulujemy zwycięstwa Bryanowi i Xavierow, którzy jadąc 207 S2000 zwyciężyli w klasyfikacji producentów. Warto też podkreślić, że w pierwszej dziesiątce klasyfikacji generalnej bardzo silnie obsadzonego rajdu znalazły się trzy Peugeot 207 S2000, najwięcej spośród wszystkich marek!
Rajd Bohemia odbywał się w typowo letnich warunkach – upał dawał się we znaki zawodnikom i samochodom: bardzo wiele nie osiągnęło mety. Na metę rundy RSMP jako pierwszy wjechał Peugeot S2000 prowadzony przez Bouffiera.
W klasyfikacji generalnej RSMP Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski nadal zajmują trzecie miejsce, ale różnice w czołówce są nieznaczne, więc rywalizacja w kolejnych rundach RSMP będzie bardzo ciekawa. W punktacji Producentów Peugeot zajmuje drugą pozycję, drudzy są też Tomek i Daniel w klasie S2000. Wśród Sponsorów zespół jest trzeci. Kolejna runda Mistrzostw Polski – Rajd Rzeszowski rozegrany zostanie w dniach 6 – 8 sierpnia.
Zespół Peugeot Sport Polska Rally Team sponsorowany jest przez firmy: Peugeot Polska, Total, Luk, Teroson, Peugeot Finance, Proline, Dekra, Harvest oraz Pro Job. Wśród patronów medialnych jest Auto Świat.
WYNIKI RALLY BOHEMIA (RSMP
Miejsce | Załoga (Auto) | Czas / strata |
1. | Bryan Bouffier i Xavier Panseri (Peugeot 207 S2000) | 2:01.55,6 godz. |
2. | Michał Sołowow i Maciej Baran (Ford Fiesta S2000) | 4.03,3 min. |
3. | Kajetan Kajetanowicz i Jarosław Baran (Subaru Impreza) | 4.36,7 min. |
4. | Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski (Peugeot 207 S2000) | 5.28,7 min. |
5. | Maciej Rzeźnik i Przemysław Mazur (Skoda Fabia S2000) | 10.26,4 min. |
6. | Jurij Protasow i Adrian Aftanaziw (Mitsubishi Lancer Evo IX) | 15.53,3 min. |
7. | Michał Bębenek i Grzegorz Bębenek (Citroen C2 R2 MAX) | 16.12,5min. |
8. | Jan Chmielewski i Robert Hundla (Citroen C2 R2 MAX) | 16.32,3 min. |
9. | Tomasz Gryc i Michał Kuśnierz (Citroen C2 R2 MAX) | 17.20,6 min. |
10. | Szymon Kornicki i Piotr Zegarmistrz (Citroen C2 R2 MAX) | 19.01,0 min. |
PROWIZORYCZNA KLASYFIKACJA RSMP (PO 4 RUNDACH) *Klasyfikacja generalna
Miejsce | Kierowca | Punkty |
1. | Michał Sołowow i Maciej Baran | 135 |
2. | Kajetan Kajetanowicz i Jarosław Baran | 130 |
3. | Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski | 119 |
4. | Leszek Kuzaj i Craig Parry | 68 |
5. | Bryan Bouffier i Xavier Panseri | 62 |
6. | Michał Rzeźnik i Przemysław Mazur | 51 |
Klasa S2000
Miejsce | Kierowca | Punkty |
1. | Michał Sołowow i Maciej Baran | 42 |
1. | Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski | 35 |
3. | Leszek Kuzaj i Craig Parry | 21 |
* Klasyfikacja będzie oficjalna po zatwierdzeniu jej przez Główną Komisję Sportu Samochodowego PZM