Auto Świat Mistrz Polski wygrał Rajd Monte-Carlo

Mistrz Polski wygrał Rajd Monte-Carlo

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan

Już w przedrajdowych spekulacjach uważano go za czarnego konia. Nikt jednak nie spodziewał się, że ten sympatyczny kierowca potrafi wygrać z takimi mistrzami jak Petter Solberg, Juho Hänninen, Freddy Loix czy Francis Delecour

Mistrz Polski wygrał Rajd Monte-Carlo
Zobacz galerię (47)
Auto Świat
Mistrz Polski wygrał Rajd Monte-Carlo

Przez wiele etapów na czele znajdował się aktualny mistrz IRC, Fin Juho Hänninen i wszystko wskazywało na to, że to on wygra tegoroczne Monte-Carlo. Jednak po raz kolejny okazało się, iż tutaj potrafi płatać figle aura.

Klasyfikację w czołówce wywrócił świeży śnieg na drugim przejeździe St Jean en Royans. W czołowej dziesiątce, pozycje utrzymali tylko Loix (3) i Maurin (10). Nowym liderem został Bryan Bouffier, zwycięzca OS 7 z przewagą 18,3 sekundy nad Francoisem Delecourem, który jako jedyny w czołówce, wybrał kolcowane opony. Do tego momentu aktualny mistrz Francji znajdował się na siódmej pozycji ze stratą do lidera Juho Hänninena 1 minuty i 37 sekund.

- Założyliśmy zimowe opony - mówił Bryan Bouffier, wiozący w bagażniku kolcowane Micheliny. - Lepiej byłoby mieć kolce, ale mogliśmy gorzej wybrać. Fajnie, że po raz pierwszy widzimy trochę śniegu w Monte Carlo. Samochód dobrze pracuje.

- Było dosyć trudno - przyznał Juho Hänninen, który przegrał z Bouffierem o 1.54 i znalazł się na czwartym miejscu w rajdzie. - Założyliśmy cięte intermediate i trudno było dojechać do mety. Na następnym odcinku będzie jeszcze trudniej. Chyba nie mieliśmy najlepszej prognozy pogody.

Niewłaściwy dobór opon kosztował Pettera Solberga 1.49 - i spadek na 7 pozycję. - Intermediate nie były najlepszym pomysłem. Przebiliśmy oponę, kiedy trochę znalazłem się poza drogą i musieliśmy się zatrzymać. Starałem się, ale padało bardziej, niż oczekiwaliśmy.

I od tego momentu trzykrotni mistrzowie Polski i aktualni mistrzowie Francji – Bryan Bouffier i Xsavier Panseri (Peugeot 207 S2000) rozpoczęli walkę o prestiżowe zwycięstwo w najbardziej wymarzonej dla każdego rajdowca imprezie, jaką jest niewątpliwie Rajd Monte-Carlo. Wygrali dwa etapy i cały czas starali się jechać w pełni skoncentrowani, by nie popełnić błędu. Ostatecznie to się udało!

Stephena Sarrazin spóźnił się na ostatni PKC trzy minuty i dzięki temu Guy Wilks zdobył pierwsze brytyjskie podium w tej imprezie od 2003 roku. Jednak decyzja o tym wyniku wyszła od zespołu Peugeot. Jak wiadomo Wilks w tym roku zaliczy pełny cykl IRC i dlatego każdy punkt jest cenny. Dla Stephane Sarrazina Rajd Monte Carlo otwierający tegoroczne mistrzostwa był pojedynczym startem w serialu IRC.

Aby przeglądać tabelę, przesuń kolumny w lewo.

Poz.NrKierowca / PilotAutoCzasKaryCzas łącznyStrata do zwycięzcyStrata do poprzedniego
141Bouffier Bryan / Panseri XavierPeugeot 207 S200003:32:55.6-03:32:55.600:00:00.000:00:00.0
252Loix Freddy / Miclotte F.Škoda Fabia S200003:33:28.1-03:33:28.100:00:32.500:00:32.5
3105Wilks Guy / Pugh PhilPeugeot 207 S200003:34:15.3-03:34:15.300:01:19.700:00:47.2
483Sarrazin S. / Renucci J.Peugeot 207 S200003:33:47.500:00:30.003:34:17.500:01:21.900:00:02.9
564Delecour F. / Savignoni D.Peugeot 207 S200003:34:18.0-03:34:18.000:01:22.400:00:00.5
616Hänninen Juho / Markkula MikkoŠkoda Fabia S200003:34:24.9-03:34:24.900:01:29.300:00:06.9
727Solberg Petter / Patterson ChrisPeugeot 207 S200003:36:41.5-03:36:41.500:03:45.900:02:16.6
878Vouilloz N. / Veillas B.Škoda Fabia S200003:37:43.4-03:37:43.400:04:47.800:01:01.9
939Kopecký Jan / Starý PetrŠkoda Fabia S200003:40:41.5-03:40:41.500:07:45.900:02:58.1
101610Basso G. / Dotta MitiaPeugeot 207 S200003:41:41.6-03:41:41.600:08:46.000:01:00.1
Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków