Przez wiele etapów na czele znajdował się aktualny mistrz IRC, Fin Juho Hänninen i wszystko wskazywało na to, że to on wygra tegoroczne Monte-Carlo. Jednak po raz kolejny okazało się, iż tutaj potrafi płatać figle aura.

Klasyfikację w czołówce wywrócił świeży śnieg na drugim przejeździe St Jean en Royans. W czołowej dziesiątce, pozycje utrzymali tylko Loix (3) i Maurin (10). Nowym liderem został Bryan Bouffier, zwycięzca OS 7 z przewagą 18,3 sekundy nad Francoisem Delecourem, który jako jedyny w czołówce, wybrał kolcowane opony. Do tego momentu aktualny mistrz Francji znajdował się na siódmej pozycji ze stratą do lidera Juho Hänninena 1 minuty i 37 sekund.

- Założyliśmy zimowe opony - mówił Bryan Bouffier, wiozący w bagażniku kolcowane Micheliny. - Lepiej byłoby mieć kolce, ale mogliśmy gorzej wybrać. Fajnie, że po raz pierwszy widzimy trochę śniegu w Monte Carlo. Samochód dobrze pracuje.

- Było dosyć trudno - przyznał Juho Hänninen, który przegrał z Bouffierem o 1.54 i znalazł się na czwartym miejscu w rajdzie. - Założyliśmy cięte intermediate i trudno było dojechać do mety. Na następnym odcinku będzie jeszcze trudniej. Chyba nie mieliśmy najlepszej prognozy pogody.

Niewłaściwy dobór opon kosztował Pettera Solberga 1.49 - i spadek na 7 pozycję. - Intermediate nie były najlepszym pomysłem. Przebiliśmy oponę, kiedy trochę znalazłem się poza drogą i musieliśmy się zatrzymać. Starałem się, ale padało bardziej, niż oczekiwaliśmy.

I od tego momentu trzykrotni mistrzowie Polski i aktualni mistrzowie Francji – Bryan Bouffier i Xsavier Panseri (Peugeot 207 S2000) rozpoczęli walkę o prestiżowe zwycięstwo w najbardziej wymarzonej dla każdego rajdowca imprezie, jaką jest niewątpliwie Rajd Monte-Carlo. Wygrali dwa etapy i cały czas starali się jechać w pełni skoncentrowani, by nie popełnić błędu. Ostatecznie to się udało!

Stephena Sarrazin spóźnił się na ostatni PKC trzy minuty i dzięki temu Guy Wilks zdobył pierwsze brytyjskie podium w tej imprezie od 2003 roku. Jednak decyzja o tym wyniku wyszła od zespołu Peugeot. Jak wiadomo Wilks w tym roku zaliczy pełny cykl IRC i dlatego każdy punkt jest cenny. Dla Stephane Sarrazina Rajd Monte Carlo otwierający tegoroczne mistrzostwa był pojedynczym startem w serialu IRC.

Poz. Nr Kierowca / Pilot Auto Czas Kary Czas łączny Strata do zwycięzcy Strata do poprzedniego
1 4 1 Bouffier Bryan / Panseri Xavier Peugeot 207 S2000 03:32:55.6 - 03:32:55.6 00:00:00.0 00:00:00.0
2 5 2 Loix Freddy / Miclotte F. Škoda Fabia S2000 03:33:28.1 - 03:33:28.1 00:00:32.5 00:00:32.5
3 10 5 Wilks Guy / Pugh Phil Peugeot 207 S2000 03:34:15.3 - 03:34:15.3 00:01:19.7 00:00:47.2
4 8 3 Sarrazin S. / Renucci J. Peugeot 207 S2000 03:33:47.5 00:00:30.0 03:34:17.5 00:01:21.9 00:00:02.9
5 6 4 Delecour F. / Savignoni D. Peugeot 207 S2000 03:34:18.0 - 03:34:18.0 00:01:22.4 00:00:00.5
6 1 6 Hänninen Juho / Markkula Mikko Škoda Fabia S2000 03:34:24.9 - 03:34:24.9 00:01:29.3 00:00:06.9
7 2 7 Solberg Petter / Patterson Chris Peugeot 207 S2000 03:36:41.5 - 03:36:41.5 00:03:45.9 00:02:16.6
8 7 8 Vouilloz N. / Veillas B. Škoda Fabia S2000 03:37:43.4 - 03:37:43.4 00:04:47.8 00:01:01.9
9 3 9 Kopecký Jan / Starý Petr Škoda Fabia S2000 03:40:41.5 - 03:40:41.5 00:07:45.9 00:02:58.1
10 16 10 Basso G. / Dotta Mitia Peugeot 207 S2000 03:41:41.6 - 03:41:41.6 00:08:46.0 00:01:00.1