Przez wiele etapów na czele znajdował się aktualny mistrz IRC, Fin Juho Hänninen i wszystko wskazywało na to, że to on wygra tegoroczne Monte-Carlo. Jednak po raz kolejny okazało się, iż tutaj potrafi płatać figle aura.
Klasyfikację w czołówce wywrócił świeży śnieg na drugim przejeździe St Jean en Royans. W czołowej dziesiątce, pozycje utrzymali tylko Loix (3) i Maurin (10). Nowym liderem został Bryan Bouffier, zwycięzca OS 7 z przewagą 18,3 sekundy nad Francoisem Delecourem, który jako jedyny w czołówce, wybrał kolcowane opony. Do tego momentu aktualny mistrz Francji znajdował się na siódmej pozycji ze stratą do lidera Juho Hänninena 1 minuty i 37 sekund.
- Założyliśmy zimowe opony - mówił Bryan Bouffier, wiozący w bagażniku kolcowane Micheliny. - Lepiej byłoby mieć kolce, ale mogliśmy gorzej wybrać. Fajnie, że po raz pierwszy widzimy trochę śniegu w Monte Carlo. Samochód dobrze pracuje.
- Było dosyć trudno - przyznał Juho Hänninen, który przegrał z Bouffierem o 1.54 i znalazł się na czwartym miejscu w rajdzie. - Założyliśmy cięte intermediate i trudno było dojechać do mety. Na następnym odcinku będzie jeszcze trudniej. Chyba nie mieliśmy najlepszej prognozy pogody.
Niewłaściwy dobór opon kosztował Pettera Solberga 1.49 - i spadek na 7 pozycję. - Intermediate nie były najlepszym pomysłem. Przebiliśmy oponę, kiedy trochę znalazłem się poza drogą i musieliśmy się zatrzymać. Starałem się, ale padało bardziej, niż oczekiwaliśmy.
I od tego momentu trzykrotni mistrzowie Polski i aktualni mistrzowie Francji – Bryan Bouffier i Xsavier Panseri (Peugeot 207 S2000) rozpoczęli walkę o prestiżowe zwycięstwo w najbardziej wymarzonej dla każdego rajdowca imprezie, jaką jest niewątpliwie Rajd Monte-Carlo. Wygrali dwa etapy i cały czas starali się jechać w pełni skoncentrowani, by nie popełnić błędu. Ostatecznie to się udało!
Stephena Sarrazin spóźnił się na ostatni PKC trzy minuty i dzięki temu Guy Wilks zdobył pierwsze brytyjskie podium w tej imprezie od 2003 roku. Jednak decyzja o tym wyniku wyszła od zespołu Peugeot. Jak wiadomo Wilks w tym roku zaliczy pełny cykl IRC i dlatego każdy punkt jest cenny. Dla Stephane Sarrazina Rajd Monte Carlo otwierający tegoroczne mistrzostwa był pojedynczym startem w serialu IRC.
Poz. | Nr | Kierowca / Pilot | Auto | Czas | Kary | Czas łączny | Strata do zwycięzcy | Strata do poprzedniego | |
1 | 4 | 1 | Bouffier Bryan / Panseri Xavier | Peugeot 207 S2000 | 03:32:55.6 | - | 03:32:55.6 | 00:00:00.0 | 00:00:00.0 |
2 | 5 | 2 | Loix Freddy / Miclotte F. | Škoda Fabia S2000 | 03:33:28.1 | - | 03:33:28.1 | 00:00:32.5 | 00:00:32.5 |
3 | 10 | 5 | Wilks Guy / Pugh Phil | Peugeot 207 S2000 | 03:34:15.3 | - | 03:34:15.3 | 00:01:19.7 | 00:00:47.2 |
4 | 8 | 3 | Sarrazin S. / Renucci J. | Peugeot 207 S2000 | 03:33:47.5 | 00:00:30.0 | 03:34:17.5 | 00:01:21.9 | 00:00:02.9 |
5 | 6 | 4 | Delecour F. / Savignoni D. | Peugeot 207 S2000 | 03:34:18.0 | - | 03:34:18.0 | 00:01:22.4 | 00:00:00.5 |
6 | 1 | 6 | Hänninen Juho / Markkula Mikko | Škoda Fabia S2000 | 03:34:24.9 | - | 03:34:24.9 | 00:01:29.3 | 00:00:06.9 |
7 | 2 | 7 | Solberg Petter / Patterson Chris | Peugeot 207 S2000 | 03:36:41.5 | - | 03:36:41.5 | 00:03:45.9 | 00:02:16.6 |
8 | 7 | 8 | Vouilloz N. / Veillas B. | Škoda Fabia S2000 | 03:37:43.4 | - | 03:37:43.4 | 00:04:47.8 | 00:01:01.9 |
9 | 3 | 9 | Kopecký Jan / Starý Petr | Škoda Fabia S2000 | 03:40:41.5 | - | 03:40:41.5 | 00:07:45.9 | 00:02:58.1 |
10 | 16 | 10 | Basso G. / Dotta Mitia | Peugeot 207 S2000 | 03:41:41.6 | - | 03:41:41.6 | 00:08:46.0 | 00:01:00.1 |