Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.454.684.281.99
Średnio4.674.824.572.15
Najdrożej4.894.894.792.29

Co się psuje w Skodzie Fabii?

22 sty 14 10:38
Udostępnij
0
Skomentuj

Użytkownicy Fabii muszą liczyć się z drobnymi usterkami, ale ich usunięcie raczej nie będzie kosztowne. Ważne: mimo zaawansowanego wieku auta, nie ma istotnych kłopotów z korozją!

Używana Fabia ma sporo zalet. Pierwszą jest nadwozie wolne od korozji. Oczywiście, drobne skazy na lakierze bądź rdzawy nalot na niektórych elementach podwozia niekiedy występują, ale zapewniamy, że nie są to istotne problemy, takie jak np. w Focusie I. Do trwałych elementów należy tylna belka skrętna. W tej części auta czasem wymieniać trzeba odbojniki amortyzatorów.

Zobacz wszystko na temat

Fabia I – co się psuje?

Kolejny plus to bardzo szeroka oferta części zamiennych. Wiele elementów silnika czy podwozia pasuje również do samochodów Volkswagena czy Seata, dzięki czemu ich oferta jest naprawdę szeroka, dostępność – wzorowa, a ceny – przystępne. To znacząco ułatwia naprawy, tak samo jak prosta budowa. Średnio doświadczony mechanik amator poradzi sobie z wieloma dolegliwościami. Ingerencje w podwozie nie są trudne, a śruby można odkręcić bez większych kłopotów– to bardzo ważne w kilkunastoletnich samochodach. Żeby nie było różowo – może wystąpić niestety dość dużo drobnych usterek, co uprzykrza eksploatację.

Silniki: typowe awarie, ile palą, który wybrać?

Benz. 1.0, 1.4 8VCzeski wkład w konstrukcję Fabii – silniki wywodzą się z jednostki 1.3 stosowanej w modelu Felicia. Wersja 1.0 jest – na szczęście – niezmiernie rzadka, jednak odmianę 1.4 spotkamy dość często. Silniki mają aluminiowy kadłub, do którego wkładane są „mokre” tuleje cylindrów. Konstrukcja może i przestrzała, ale trwałość nie jest aż tak niska, jak się powszechnie sądzi. Typową awarią są hałasujące łańcuchy rozrządu – ich wymiana wymaga m.in. ściągnięcia miski olejowej.

Co się psuje w Skodzie Fabii? Co się psuje w Skodzie Fabii? Foto: Auto Świat

Motor 1.2 występuje jako 6- (54 KM) lub 12-zaworowy (64 KM)

Benzynowe 1.4, 2.0Dobre, w miarę proste i tanie w eksploatacji silniki. Odmiana 2.0 (8-zaworowa) spotykana jest sporadycznie, w przeciwieństwie do 1.4 16V. Silnik ten zasłynął z powodu zamarzania odmy (odpowietrzenie skrzyni korbowej), prowadzącego m.in. do uszkodzenia uszczelniaczy, ale nie jest to szczególnie ważny kłopot – trzeba pamiętać, żeby raz na jakiś czas rozebrać i oczyścić ten element. Polecamy podstawową wersję 75-konną, która spala średnio 7,5 l/100 km.

Co się psuje w Skodzie Fabii? Co się psuje w Skodzie Fabii? Foto: Auto Świat

Diesle 1.9 SDI/TDIJednostki doskonale znane w całej Grupie VW. W Fabii spotkacie wyłącznie wersje z bezpośrednim wtryskiem paliwa: odmianę wolnossącą SDI z rotacyjną pompą wtryskową (niesamowicie trwała, ale z naprawdę kiepską dynamiką) oraz warianty 100- i 130-konne (obydwa z pompowtryskiwaczami). Problemy z tymi silnikami dotyczą głównie normalnego zużycia eksploatacyjnego, przy czym np. regeneracja turbosprężarki kosztuje zazwyczaj nie więcej niż 1300 zł.Kolejny plus to dobre osiągi – wersja 100-konna osiąga 100 km/h w czasie 10,5 s, zaś średnie spalanie nie przekracza 6 l/100 km. W zestawieniu z dynamiką i problemami odmiany 1.4 TDI werdykt nasuwa się sam.

Co się psuje w Skodzie Fabii? Co się psuje w Skodzie Fabii? Foto: Auto Świat
Poleć
Udostępnij
0

Przeczytaj również:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 45/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. elektryczna ofensywa BMW; Citroen C4 Cactus po liftingu; porównanie kompaktowych kombi z dieslami; test Kii Stinger; wielki test żarówek; porady jak uzywać świateł; Mazda 6 z drugiej ręki; używane minivany za 35-40 tys. zł.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (81)

No photo
No photo ~daro_wawa41 Użytkownik anonimowy
~daro_wawa41 :
No photo ~daro_wawa41 Użytkownik anonimowy
skoda fabia i znowu mamy temat opracowany przez pseudo znawcy motoryzacji!!!! do tego redaktora!!!! jak czegoś nie wiesz zapytaj!!!! a nie piszesz głupoty!!!! poczytaj ,popytaj w stacjach ASO...i w tedy pisz....ja użytkowałem fabie 1 przez 11 lat i uważam ze to najlepszy samochód z tego segmentu .. teraz mam octavie . i nastepny bedzie super b....
1 mar 14 00:04 | ocena: 70%
Liczba głosów:20
70%
30%
| odpowiedzi: 4
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~tylko wloskie :) ( alfa romeo giulietta) Użytkownik anonimowy
~tylko wloskie :) ( alfa romeo giulietta) :
No photo ~tylko wloskie :) ( alfa romeo giulietta) Użytkownik anonimowy
haha 1.4 16v i spalanie 7.5 litra haha Chyba w trasie przy jezdzie z max 50km/h mialem ten syfski silnik w golfie iv odma zamarzala co pol roku trzeba bylo czyscic przepustnice ktora powodowala gasniecie silnika brawo zeby szybciej mozna bylo sie zabic i spalanie trasa 9 litrow miasto od 11 do 14 i smieszne 75km hdzie fiat z 1.2 wyciagal 80 km haha i glowica na pol przecieta bo na podwojnym walku rozrzadu a mam giuliette 1.4 tb 120km i pali w trasie 4.5 do 6.0 na 100km misto max 9
1 mar 14 07:37 | ocena: 50%
Liczba głosów:8
50%
50%
| odpowiedzi: 2
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~szkoda Użytkownik anonimowy
~szkoda :
No photo ~szkoda Użytkownik anonimowy
fabia 1,2 Po 4 latach żałuję, że zdecydowałem się na salonową Fabię. Otóż w niecały rok od produkcji trzeba było wymienić silnik, z czym miałem duże kłopoty. (auto zastępcze, b.długie oczekiwanie na nowy silnik). W tej chwili znowu coś się dzieje, bo na niskich biegach rzęcholi podczas jazdy, jakby kto garść śrubek nawrzucał pod maskę.Autem przejechałem 43 tys.km. Szkoda mi Skody. Nigdy więcej.
28 lut 14 23:06 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
67%
33%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~observator Użytkownik anonimowy
~observator :
No photo ~observator Użytkownik anonimowy
Nic za darmo:-) :-) :-) Gniazda zaworowe przy jezdzie na LPG musza byc twardsze niz gniazda do benzyny. Natomiast kazdy mysli przerobie sobie na LPG i moge za tanioche jezdzic ile mi sie tylko podoba, ale jak juz na tym swiecie jest nic nie ma za darmo ( nawet za smierc trzeba zyciem zaplacic)
28 lut 14 19:20 | ocena: 80%
Liczba głosów:5
80%
20%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~vulperus Użytkownik anonimowy
~vulperus :
No photo ~vulperus Użytkownik anonimowy
ugly truth chcesz jeździć bezproblemowo i wygodnie? Kup starego amerykanina ( polecam stare chryslery z 3.5 litrową V6) lub małą Toyotkę, ale do rocznika 2002 i unikaj Yariski. Najlepszy wybór, to Corolla. Wygląda paskudnie ale jeździ cudownie.
28 lut 14 17:25 | ocena: 67%
Liczba głosów:3
67%
33%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~rafik Użytkownik anonimowy
~rafik
No photo ~rafik Użytkownik anonimowy
do ~maniek:
No photo ~maniek Użytkownik anonimowy
28 lut 14 15:26 użytkownik ~maniek napisał
silnik porażka to silniki 1.9 dci -renówka,volviak,opel.
a mój 1,9 DCi w sceniku w dodatku zchipowany do 125 KM przy 50000 km przebiegu do tej pory działa bez wymian wtrysków czy sprężarki. a ma juz 215000 km. Zatem ściema kolego ogromna. jak szanujesz silnik tak dług jezdzisz
28 lut 14 17:01 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~chevy Użytkownik anonimowy
~chevy
No photo ~chevy Użytkownik anonimowy
do ~daro_wawa41:
No photo ~daro_wawa41 Użytkownik anonimowy
1 mar 14 00:04 użytkownik ~daro_wawa41 napisał
skoda fabia i znowu mamy temat opracowany przez pseudo znawcy motoryzacji!!!! do tego redaktora!!!! jak czegoś nie wiesz zapytaj!!!! a nie piszesz głupoty!!!! poczytaj ,popytaj w stacjach ASO...i w tedy pisz....ja użytkowałem fabie 1 przez 11 lat i uważam
Kolego co do jakosci tekstu to sie nie wypowiadam ale swoje opinie zostaw sobie bo fabia czy to I czy to II sa samochodami conajwyzej przecietnymi a lepsze wrazenie robia chociazby grande punto, i20, rio czy nawet aveo ll
1 mar 14 08:40 | ocena: 50%
Liczba głosów:4
50%
50%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Szopen Użytkownik anonimowy
~Szopen :
No photo ~Szopen Użytkownik anonimowy
Potwierdzam .Ja mam Fabie od 14 lat z przebiegiem 175 tyś i ma orginalny tlumik inie wymieniany rozrząd.A co ciekawe to od 11 lat jezdzę na gazie co według ekspertów nie powinno być już silnkia.
3 maja 14 18:25 | ocena: 100%
Liczba głosów:5
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~ -Jaro - Użytkownik anonimowy
~ -Jaro - :
No photo ~ -Jaro - Użytkownik anonimowy
gaz 1.4 ,8V wolny jak żółw ale w gazie bardzo oszczędny w użytkowaniu ok.25 zł/km. A na światłach większość z tych cwaniaków co się smieje z wolnej skody zostaje w tyle bo paliwko kosztuje
1 mar 14 07:24 | ocena: 100%
Liczba głosów:3
100%
0%
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Axe Użytkownik anonimowy
~Axe
No photo ~Axe Użytkownik anonimowy
do ~rafik:
No photo ~rafik Użytkownik anonimowy
28 lut 14 17:01 użytkownik ~rafik napisał
a mój 1,9 DCi w sceniku w dodatku zchipowany do 125 KM przy 50000 km przebiegu do tej pory działa bez wymian wtrysków czy sprężarki. a ma juz 215000 km. Zatem ściema kolego ogromna. jak szanujesz silnik tak dług jezdzisz
Mój silnik w Nissanie ma zsykłe 2,0D bez T i ma nalatane 560 000 km. Jak dobijesz do tego wyniku to porozmawiamy o trwałości.. Do zobaczenia
28 lut 14 19:07 | ocena: 100%
Liczba głosów:1
100%
0%
| odpowiedzi: 1
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Świat

Co się psuje w Fabii?

Nietrwałe elementy wykończeniaW przypadku Fabii powycierana kierownica nie oznacza, że samochód ma bardzo duży przebieg. Tak, jak na zdjęciu, może wyglądać już po 100 tys. km, szczególnie jeśli auto użytkowane było głównie w mieście. Zdarzają się również wysiedziane lub kiwające się fotele (oczywiście, głównie kierowcy) oraz drobne uszkodzenia tapicerki. Wymienione problemy są nieestetyczne, ale najczęściej nie wpływają na funkcjonalność Fabii.

Co się psuje w Skodzie Fabii? (slajd 1 z 6)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego