Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Trwałe auta z napędem 4x4 za 20 tys. zł - Top 5

17 lis 17 19:07

Jesienią i zimą wzrasta zainteresowanie modelami z napędem 4x4. Czy mając do wydania 20 tys. zł i poszukując klasycznego auta osobowego, można liczyć na ciekawe oferty takich samochodów?

Udostępnij
0
Skomentuj
  • Auto z napędem 4x4 to idelany wybór nie tylko na zimę
  • Samochód z napędem na obie osie jest bezpieczeniejszy
  • Napęd 4x4 w osobówce - to naprawdę ma sens

Myśląc o napędzie 4x4, nie trzeba od razu decydować się na SUV-a. Jeszcze przed panującą obecnie modą taki napęd miało wiele klasycznych aut osobowych i tak jest zresztą do dziś. Jeśli do wydania macie kwotę 20 tys. zł, to możecie rozważyć modele z różnych segmentów.

Przeważa klasa średnia

Najtrudniej znaleźć maluchy – Panda 4x4 praktycznie nie istnieje na rynku, Subaru też dawno zrezygnowało z Justy 4x4, czasem można natknąć się na Swifta 1.3 (20 tys. kosztują egzemplarze z okolic 2009 r.).

W klasie kompakt pojawia się więcej propozycji – przede wszystkim to Subaru Impreza oraz Volkswagen Golf (niestety, w VW dominują ryzykowne diesle 2.0 PD/140 KM).

Sprawdź za darmo numer VIN!

Dlaczego warto sprawdzić historię pojazdu? Samochód po wypadku może stać się poważnym zagrożeniem. Zakup skradzionego auta to ogromne problemy. Poznanie przeszłości kupowane auta pomoże wystrzec się takich zagrożeń.

Najłatwiej o samochód klasy średniej lub wyższej: Audi, BMW, Mercedes, Volvo, Subaru – oferta robi się naprawdę imponująca. Są też vany – np. Alhambra czy Sharan – ale tu akurat wybór aut na rynku wtórnym jest dość skromny.

Amatorzy wersji 4x4 muszą pamiętać, że w większości przypadków z tym napędem występują tylko większe, mocniejsze silniki (co odbija się na kosztach paliwa) lub diesle (ale mówimy o rocznikach 2000-05, więc i ryzyko trafienia zajeżdżonego egzemplarza jest wysokie). W porównaniu z „ośkami” wersje 4x4 są mniej popularne, co odbija się np. na dostępności zamienników lub części używanych.

Naszym zdaniem: skromny, ale ciekawy

W założonym budżecie nie ma zbyt dużego wyboru samochodów osobowych, które producent wyposażył w napęd 4x4. Jednak warto szukać, bo przy nieco wyższych kosztach niż w wersji 2WD otrzymujecie bezpieczniejsze auto, co zimą naprawdę łatwo docenić (niekoniecznie w zaspach po pas!). Oczywiście, nie są to samochody terenowe – napęd 4x4 ma głównie służyć poprawie trakcji na śliskich drogach asfaltowych.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 19/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsza jazda prototypem BMW serii 8, Suzuki Swift Sport i nowym Mercedesem Klasy G; Nissan Micra kontra Volkswagen Polo; testy BMW i3s, Audi A7 i Mitsubishi Space Star; instalacja LPG w hybrydzie i zasilanie gazem ziemnym; pierwszeństwo w ruchu drogowym; pierwszy test Ferrari 488 Pista; wizyta w fabryce FCA w Tychach; dodatek "Używane ekstra".

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Bild

Subaru Legacy IV (2003-10). Polecane wersje: 2.0 i 2.5 B4

Marka Subaru słynie z niebanalnych modeli. Napęd wszystkich kół jest tu standardem, co ma niebagatelne znaczenie przy zakupie części. Rynek zamienników i elementów używanych np. do Audi jest z pewnością szerszy, ale czeka was żmudne sortowanie elementów – które pasują do quattro? Tego problemu nie ma w Legacy.

W Subaru rodzaj napędu zależy od skrzyni biegów: z manualną jest stały (centralny dyferencjał) z automatyczną – dołączany sprzęgłem. W codziennej jeździe oba sprawdzają się zadowalająco. Nie trzeba się też obawiać silników typu bokser – co prawda, wersja 2.0 ma większą trwałość i jest oszczędniejsza, ale polecamy przyjemniej jeżdżące 2.5. Trzeba się w nim liczyć z uszkodzonymi uszczelkami pod głowicami, ale poza tym silnik dobrze znosi instalację LPG. Unikajcie diesli (zużyte sprzęgła, „dwumasy” i pękające wały korbowe), silnik 3.0 (B6) jest paliwożerny. Poza tym Legacy to wzorzec trwałości!

Polecany silnik: 2.5, benz. B4 16V, 165 KM, 226 Nm

Prędkość maksymalna: 214 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h: 9,3 s

Średnie spalanie: 8,2 l/100 km

Trwałe auta z napędem 4x4 za 20 tys. zł - Top 5 (slajd 1 z 10)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego