Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

CENY PALIW
Pb95Pb98ONLPG
Najtaniej4.374.494.291.97
Średnio4.604.744.492.11
Najdrożej4.994.994.992.27

Trwałe auta z napędem 4x4 za 20 tys. zł - Top 5

17 lis, 19:07

Jesienią i zimą wzrasta zainteresowanie modelami z napędem 4x4. Czy mając do wydania 20 tys. zł i poszukując klasycznego auta osobowego, można liczyć na ciekawe oferty takich samochodów?

Udostępnij
0
Skomentuj
  • Auto z napędem 4x4 to idelany wybór nie tylko na zimę
  • Samochód z napędem na obie osie jest bezpieczeniejszy
  • Napęd 4x4 w osobówce - to naprawdę ma sens

Myśląc o napędzie 4x4, nie trzeba od razu decydować się na SUV-a. Jeszcze przed panującą obecnie modą taki napęd miało wiele klasycznych aut osobowych i tak jest zresztą do dziś. Jeśli do wydania macie kwotę 20 tys. zł, to możecie rozważyć modele z różnych segmentów.

Przeważa klasa średnia

Najtrudniej znaleźć maluchy – Panda 4x4 praktycznie nie istnieje na rynku, Subaru też dawno zrezygnowało z Justy 4x4, czasem można natknąć się na Swifta 1.3 (20 tys. kosztują egzemplarze z okolic 2009 r.).

W klasie kompakt pojawia się więcej propozycji – przede wszystkim to Subaru Impreza oraz Volkswagen Golf (niestety, w VW dominują ryzykowne diesle 2.0 PD/140 KM).

Sprawdź za darmo numer VIN!

Dlaczego warto sprawdzić historię pojazdu? Samochód po wypadku może stać się poważnym zagrożeniem. Zakup skradzionego auta to ogromne problemy. Poznanie przeszłości kupowane auta pomoże wystrzec się takich zagrożeń.

Najłatwiej o samochód klasy średniej lub wyższej: Audi, BMW, Mercedes, Volvo, Subaru – oferta robi się naprawdę imponująca. Są też vany – np. Alhambra czy Sharan – ale tu akurat wybór aut na rynku wtórnym jest dość skromny.

Amatorzy wersji 4x4 muszą pamiętać, że w większości przypadków z tym napędem występują tylko większe, mocniejsze silniki (co odbija się na kosztach paliwa) lub diesle (ale mówimy o rocznikach 2000-05, więc i ryzyko trafienia zajeżdżonego egzemplarza jest wysokie). W porównaniu z „ośkami” wersje 4x4 są mniej popularne, co odbija się np. na dostępności zamienników lub części używanych.

Naszym zdaniem: skromny, ale ciekawy

W założonym budżecie nie ma zbyt dużego wyboru samochodów osobowych, które producent wyposażył w napęd 4x4. Jednak warto szukać, bo przy nieco wyższych kosztach niż w wersji 2WD otrzymujecie bezpieczniejsze auto, co zimą naprawdę łatwo docenić (niekoniecznie w zaspach po pas!). Oczywiście, nie są to samochody terenowe – napęd 4x4 ma głównie służyć poprawie trakcji na śliskich drogach asfaltowych.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 50/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsze jazdy nowym BMW M5, Volkswagenem Golfem Sportsvan po liftingu i nowym Subaru XV; porównanie kombi klasy średniej z dieslami; test Porsche 911 GT3; początek testu długodystansowego Mitsubishi ASX; najczęstsze usterki silników Diesla; paliwa zimowe; Skoda Octavia II z drugiej ręki; używane SUV-y w cenie 35-45 tys. zł; specjalne Nissan rodem z Gwiezdnych Wojen.
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (95)

No photo
No photo ~PZ Użytkownik anonimowy
~PZ :
No photo ~PZ Użytkownik anonimowy
Chcialbym zobaczyc choc jednego wlasciela Legacy ktoremu auto pali srednio mniej jak 10l /100.
Mam wersje IV 2.0 165KM. Przy delikatnym traktowaniu w miescie okolo 12l/100 przy jezdzie autostradowej do 120 km/h to okolo 8.5 l a przy 140km/h to okolo 10l. 8.2l to chyba z gorki na wolnych obrotach.
Co nie zmienia faktu, ze wg mnie to super samochod :).
20 lis 10:46 | ocena: 100%
Liczba głosów:36
100%
0%
| odpowiedzi: 7
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~subaryniarz Użytkownik anonimowy
~subaryniarz
No photo ~subaryniarz Użytkownik anonimowy
do ~leon:
No photo ~leon Użytkownik anonimowy
20 lis 15:40 użytkownik ~leon napisał
Z reguły 4x4 za 20tys to jest juz trup a nie 4x4. Jak wam się te 4x4 posypie to będziecie płacić i to drogo.
Napisz coś więcej, bo bardzo mnie to interesuje, co się wydarzy. Od 10 lat jeżdżę tylko 4x4, wielu moich znajomych również. Płacę za samochody w okolicach 20-30 tys. i sprzedaję za niewiele mniej. Nie kupiłem jeszcze trupa i trupa nigdy nie sprzedałem. Kupując samochód za takie pieniądze ZAWSZE trzeba mieć w zapasie 10-15%. Ale to chyba dotyczy wszystkich aut używanych z przebiegami pow. 100 tys., że o wyższych nie wspomnę. Jak ktoś kupuje takie auto na krechę, a na ubezpieczenie pożycza od rodziny to kwestia czasu jest żeby zaczął stękać i narzekać.
20 lis 17:04 | ocena: 77%
Liczba głosów:13
77%
23%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~mk.2 Użytkownik anonimowy
~mk.2 :
No photo ~mk.2 Użytkownik anonimowy
Tac.ja jeżdżę audi 100 c 4 przeglądy przechodzi bez problemu bez żadnych błagań łapówek itp.zawieszenie po remoncie nowe opony i u mechanika stoi tylko na wymianę rozrzadu bo klocki tarcze oleje płyny robię sam.wyposazenie za które w nie jednym nowym aucie trzeba dopłacić i wszystko działa.zero rdzy bo ocynk.i ja jeżdżę szortem?kiedyś robili auta na trwałość i po 26 latach to się sprawdza.
19 lis 16:02 | ocena: 81%
Liczba głosów:26
81%
19%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~C2S Użytkownik anonimowy
~C2S :
No photo ~C2S Użytkownik anonimowy
A4 quattro/torsen 3.0 V6 benzyna bez turbo, ręczna skrzynia.
Kupiłem nowe w salonie w 2004, dziś ponad 400 tys. na liczniku.
Jendym słowem najlepszy samochód jaki miałem i chyba nigdy nie sprzedam.
Zero problemów choć w sumie drogi w utrzymaniu : pasek rozrządu muszę robić co 100 tyś - zawsze tylko w autoryzowanym servisie bo mało który mechanik ma doświadczenie z takimi V6.
Po mieście dużo nim nie jeżdze a na trasie ok. 8 l więc tragedii nie ma chociąż wlewam tylko 98.
Szkoda, że już takich fajnych silników nie robią...
21 lis 04:23 | ocena: 67%
Liczba głosów:6
67%
33%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Zawiedziony Użytkownik anonimowy
~Zawiedziony :
No photo ~Zawiedziony Użytkownik anonimowy
W Subaru z automatem napęd nie jest dołączany. Jest stały ale z inną proporcją niż w przypadku manuala.
20 lis 16:48 | ocena: 100%
Liczba głosów:13
100%
0%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Romek Użytkownik anonimowy
~Romek :
No photo ~Romek Użytkownik anonimowy
Polecam Subaru w benzynie z automatyczna skrzynia biegów. Do tego zamontowane LPG i tak już od 5 lat i 130tys km pięknie i bezawaryjnie radzi sobie w naszych pięknych górach :-)
19 lis 14:18 | ocena: 85%
Liczba głosów:27
85%
15%
| odpowiedzi: 8
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~aksa Użytkownik anonimowy
~aksa :
No photo ~aksa Użytkownik anonimowy
No nie ma co rasowe 4x4 - skoda, audi, volvo Brawo redaktorze, jeszcze passat w tedeiku by się tu przydał. Wtedy zestawienie byłoby kompletne i rzetelne
20 lis 09:25 | ocena: 88%
Liczba głosów:26
88%
12%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~tomek Użytkownik anonimowy
~tomek :
No photo ~tomek Użytkownik anonimowy
cześć .wiem że za chwilę spotkam się z falą hejtu ale lata mi to.subaru to fajna marka fajne napędy marna stylistyka taka typowa dla japończyków.ale trochę zaskoczyły mnie osiągi 2.5 litrowego boksera od subaru takie osiagi to ma mój 1.0 ecoboost od forda .mniejsze spalanie mniejsze "ZNACZNIE MNIEJSZE" opłaty osiagi podobne a jak sie mieszka w mieście gdzie wszędzie jest twardo i asfalt a snieg jest tu gościem to 4x4 do niczego mi niepotrzebne.pozdrawaim pa
20 lis 19:53 | ocena: 53%
Liczba głosów:15
47%
53%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~rte Użytkownik anonimowy
~rte :
No photo ~rte Użytkownik anonimowy
Miałem Subaru Legacy 2.0 benzyna. Kupiłem nowe, jeździłem 10 lat robiąc w sumie 500.000 km. Zero poważniejszych awarii, świetne prowadzenie, oryginalne, bezpieczne, znakomite auto, od którego człowiek się uzależnia. Teraz, z przyczyn ode mnie niezależnych jeżdżę innym autem, niby jeszcze wyższej klasy ( audi a6), ale gdzie mu tam do subaru, wolne żarty ( chyba, że pod względem stylistyki i komfortu jazdy - tu w audi jest lepiej, ale prowadzenie, silnik subaru jest nie do podrobienia)
21 lis 12:00 | ocena: 75%
Liczba głosów:4
75%
25%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Adi Użytkownik anonimowy
~Adi :
No photo ~Adi Użytkownik anonimowy
Nie wszystkich stac na nowe samochody ,troche sie uspokuj gosciu..
19 lis 11:22 | ocena: 89%
Liczba głosów:19
89%
11%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Bild

Subaru Legacy IV (2003-10). Polecane wersje: 2.0 i 2.5 B4

Marka Subaru słynie z niebanalnych modeli. Napęd wszystkich kół jest tu standardem, co ma niebagatelne znaczenie przy zakupie części. Rynek zamienników i elementów używanych np. do Audi jest z pewnością szerszy, ale czeka was żmudne sortowanie elementów – które pasują do quattro? Tego problemu nie ma w Legacy.

W Subaru rodzaj napędu zależy od skrzyni biegów: z manualną jest stały (centralny dyferencjał) z automatyczną – dołączany sprzęgłem. W codziennej jeździe oba sprawdzają się zadowalająco. Nie trzeba się też obawiać silników typu bokser – co prawda, wersja 2.0 ma większą trwałość i jest oszczędniejsza, ale polecamy przyjemniej jeżdżące 2.5. Trzeba się w nim liczyć z uszkodzonymi uszczelkami pod głowicami, ale poza tym silnik dobrze znosi instalację LPG. Unikajcie diesli (zużyte sprzęgła, „dwumasy” i pękające wały korbowe), silnik 3.0 (B6) jest paliwożerny. Poza tym Legacy to wzorzec trwałości!

Polecany silnik: 2.5, benz. B4 16V, 165 KM, 226 Nm

Prędkość maksymalna: 214 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h: 9,3 s

Średnie spalanie: 8,2 l/100 km

Trwałe auta z napędem 4x4 za 20 tys. zł - Top 5 (slajd 1 z 10)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego