Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Kabriolety za 15-20 tys. zł

15 lip, 08:00

Auta z otwartym dachem są droższe od sedanów lub hatchbacków o podobnych rozmiarach, ale nie oznacza to konieczności wydawania majątku – ciekawy kabriolet kupicie za niecałe 20 tys. zł.

Udostępnij
0
Skomentuj
  • Uwaga na stan techniczny: powypadkowa przeszłość i niesprawny dach mogą oznaczać naprawdę duże wydatki w serwisie!
  • Dużą popularność zdobyły modele coupe-cabrio opracowane na bazie kompaktów - to niezły wybór
  • Kabriolety klasy średniej często mają zaskakująco duże przebiegi

Roadstery, auta miejskie, klasy średniej i luksusowe, dachy płócienne lub metalowe – wrzucanie wszystkich samochodów ze składanym dachem do jednego worka to zbyt duże uproszczenie. Przed dokonaniem wyboru konkretnego modelu warto najpierw dobrze zastanowić się nad własnymi potrzebami. Czy samochód ma być użytkowany przez cały rok, czy tylko latem?

W pierwszej roli znacznie lepiej sprawdzają się modele typu coupé-cabrio, czyli ze składanym sztywnym dachem. Ciekawe propozycje za niecałe 20 tys. zł w tym segmencie to Mercedes SLK oraz kompakty: Opel Astra, Renault Megane, Ford Focus czy VW Eos.

Gdy dach ląduje w bagażniku na walizki zostaje niewiele miejsca. Gdy dach ląduje w bagażniku na walizki zostaje niewiele miejsca. Foto: Wojciech Denisiuk / Newspix

Mercedes jest nieco solidniejszy, ale starszy i tylko dwuosobowy. Swego czasu świetnie sprzedawał się Peugeot 206 CC, ale to ciasne auto, które obecnie kosztuje już znacznie mniej (około 10 tys. zł). Najlepszy interes zrobił chyba Peugeot, bo po 206 i 307 CC przyszły 207 i 308 CC. Podaż wszystkich tych aut na rynku jest bardzo duża, co ułatwia znalezienie wartościowego modelu.

Sprawdź za darmo numer VIN!

Dlaczego warto sprawdzić historię pojazdu? Samochód po wypadku może stać się poważnym zagrożeniem. Zakup skradzionego auta to ogromne problemy. Poznanie przeszłości kupowane auta pomoże wystrzec się takich zagrożeń.

Jeśli bardziej jesteście zainteresowani klasycznym kabrioletem, polecamy klasę średnią: Audi A4 lub BMW serii 3. Na plus przemawia ogromna liczba wariantów, uważajcie jednak, bo wiele tych modeli ma już w kołach 300 tys. km lub nawet więcej. Najmniej praktyczne auta, ale będące na szczycie pod względem zadowolenia z jazdy, to roadstery, takie jak MX-5.

Koszty mogą być wysokie!

Oględziny kabrioletu muszą być dokładniejsze niż auta z klasycznym nadwoziem. Wszelkie niedoróbki w trakcie naprawy powypadkowej lub problemy z instalacją elektryczną mogą przełożyć się na kłopoty z otwieraniem dachu, a te z kolei – na wielotysięczne rachunki w serwisie za naprawę.

Polecany silnik Peugeot 307 CC 2.0 HDi Audi A4 1.8 T Mazda MX-5 1.8 BMW serii 3 2.5 (325i) Mercedes SLK 2.0 (200K)
Typ, liczba zaworów t.diesel R4/16 t.benz. R4/20 benz. R4/16 benz. R6/24 k.benz. R4/16
Pojemność skokowa (cm3) 1997 1781 1840 2494 1998
Moc maks. (KM/obr./min) 136/4000 163/5700 146/7000 192/6000 163/5300
Mak­s. mo­m. ob­r. (Nm/obr./min) 320/2000 225/1950 168/5000 245/3500 230/2500
Prędkość maksymalna (km/h) 208 226 208 234 223
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 11,1 9,4 8,4 7,7 8,2
Średnie spalanie (l/100 km) 6,0 8,5 8,9 9,6 9,6

Naszym zdaniem

Oferta modeli z otwieranym dachem jest zaskakująco szeroka, a w tym gronie można znaleźć propozycje na każdą kieszeń. W wakacje takie modele są nieco droższe niż np. w październiku, ale też nie są to różnice idące w grube tysiące złotych. Dysponując kwotą 15-20 tys. zł, warto skoncentrować się na stosunkowo młodych autach (nawet 10-letnich) konstrukcyjnie opartych na kompaktach lub nieco starszych, zbudowanych z wykorzystaniem podzespołów modeli klasy średniej. Pamiętajcie, że typowe naprawy mechaniczne zwykle są tanie – nietrudno o zamienniki lub części używane. Ale już naprawa elementów dachu czy nadwozia często wiąże się z wielotysięcznymi wydatkami.

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 38/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. nowa Octavia i inne nowości Skody; pierwsze jazdy Fiatem 500X z silnikiem z Polski i Lexusem UX; narodziny marki Vinfast; porównanie kompaktów z benzyniakami turbo; czyszczenie wtryskiwaczy; niebezpieczne pojazdy elektryczne; VW Golf VII z drugiej ręki; Top 5 - używane auta sportowe; dodatek specjalny "Telefon w aucie".

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Wojciech Denisiuk / Newspix

Peugeot 307 CC (2003-09)

Kwota 15-20 tys. zł to idealny budżet na zakup modelu 307 CC – możecie przebierać wśród najlepszych egzemplarzy: poliftingowych (po 2005 r.), z rozsądnymi przebiegami, bezwypadkowych. To ważne, bo zadbane 307 CC potrafi dać dużo przyjemności i nie powinno być kosztowne w eksploatacji. Zdarzają się usterki składanego dachu (sterowanie, przeciekanie wody do wnętrza), ale nie brakuje części używanych, oryginalne też nie kosztują majątku. Większość części mechanicznych jest współzamienna z innymi modelami Peugeota i dostępna za niewielkie pieniądze. Jeżeli chcecie sporo jeździć, można pokusić się o dwulitrowego diesla (znany z solidności), jeśli okazjonalnie – radzimy sięgnąć po dwulitrową benzynę. Mimo twardego dachu 307 CC może nie sprawdzić się w roli pojazdu rodzinnego – bagażnik ma 350 l (po złożeniu dachu tylko 204 l). Dobre dostrojenie zawieszenia (niezbyt twarde, ale zapewniające przyjemną jazdę) pozwala na codzienną eksploatację tego modelu. Składanie dachu trwa 22 s. Towarzyszą temu trzaski, niekoniecznie zwiastujące awarię.

Foto: Wojciech Denisiuk, Auto Bild / Newspix

Kabriolety za 15-20 tys. zł (slajd 1 z 10)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego