Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Top 10 - trwałe i niedrogie kabriolety. Przegląd rynku

2 maja, 09:55

Na rynku nie brakuje używanych kabrioletów. Pytanie: które z nich są trwałe i niedrogie w utrzymaniu? Polecamy 10 takich modeli o różnym charakterze i w różnej cenie

Udostępnij
0
Skomentuj
  • Wbrew pozorom kupno pojazdu bez dachu nie jest proste, a na rynku niełatwo o egzemplarz bezwypadkowy
  • Przed zakupem cabrio warto przeprowadzić kilka prostych testów
  • Pogoda sprzyja, ale żeby cieszyć się bezawaryjną jazdą bez dachu, trzeba się postarać podczas zakupu

Zakup używanego auta ze składanym dachem wydaje się prosty, bo przecież samochody tego typu jeżdżą niewiele, głównie w słoneczne dni. W rzeczywistości okazuje się jednak, że poza niskim przebiegiem można spotkać tu auta kosztowne w utrzymaniu i serwisie. Wybraliśmy dziesięć, które powinny zadowolić potrzeby wielu potencjalnych nabywców. Łączą je niezła trwałość i relatywnie niskie koszty utrzymania. Cena? Rozsądna – od niecałych 10 tys. do ok. 40 tys. zł. Staraliśmy się też jak najbardziej zróżnicować ofertę. W naszym „Top 10” znajdziecie więc i klasycznego roadstera, dającego dużo frajdy z jazdy, i komfortowy 4-osobowy kabriolet, i auta z 2-częściowym sztywnym dachem.

O pomoc w wyborze poprosiliśmy właścicieli warsztatu Brzyszcz Serwis w Warszawie, który specjalizuje się w naprawach kabrioletów. Już na wstępie usłyszeliśmy, że w przypadku otwartych wersji nadwoziowych elementy dachu, jego uszczelnienia, części mechaniczne i hydrauliczne zwykle są dostępne tylko w ASO i przeważnie sporo kosztują.

Nie raz spotkaliśmy się przykładowo z osobami, które kupiły Mercedesa SL R129 (skądinąd bardzo udanego) w najniższej cenie na rynku i były zdziwione, że jeden siłownik do elektrycznie sterowanego dachu kosztuje 2 tys. zł – usłyszeliśmy w serwisie. To z tego powodu przed zakupem auta cabrio trzeba je dokładnie zlustrować. Jak to zrobić?

Sprawdź za darmo numer VIN!

Dlaczego warto sprawdzić historię pojazdu? Samochód po wypadku może stać się poważnym zagrożeniem. Zakup skradzionego auta to ogromne problemy. Poznanie przeszłości kupowane auta pomoże wystrzec się takich zagrożeń.

Podstawowym kryterium powinna być bezwypadkowość danego egzemplarza – bo w kabriolecie, szczególnie takim ze sterowanym elektrycznie sztywnym dachem, wszelkie odstępstwa od fabrycznych parametrów nadwozia są problemem. Po zmierzeniu grubości lakieru powinniście poddać interesujące was auto testowi szczelności. Najlepiej jest oblać dach wodą pod niezbyt dużym ciśnieniem (nie są zalecane myjki ciśnieniowe). Jeśli do wnętrza będzie dostawać się woda, trzeba poznać przyczynę. Jednak nie cieszcie się przedwcześnie, gdy winę za taki stan rzeczy będzie ponosić np. uszczelka. Okazuje się bowiem, że w przypadku kabrioletów może być ona sporej długości, do tego kupicie ją jedynie w ASO. Warto mieć tego świadomość i ewentualnie negocjować cenę zakupu.

Wśród aut, które często mają problemy ze szczelnością, fachowcy z serwisu Brzyszcz wymieniają: Citroena C3 Pluriel, Opla Tigrę, Peugeoty 206 i 307 CC oraz Renault Megane II CC. Co ciekawe, z uwagi na niskie ceny wielu napraw trzy z nich polecają.

Używanym samochodem bez dachu trzeba też wybrać się na przejażdżkę po gorszej jakościowo drodze, żeby ocenić, czy auto nie wydaje niepożądanych dźwięków. Test warto przeprowadzić zarówno z zamkniętym, jak i otwartym dachem. Brzyszcz Serwis radzi, żeby operację otwierania lub zamykania wykonywać tylko na postoju (nawet w autach, w których jest to dopuszczalne), bo podczas jazdy, np. na skutek wpadnięcia w dziurę, mechanizm potrafi się uszkodzić.

Nie ufajcie też nigdy informacji sprzedawcy, że dach się nie otwiera, „bo przepalił się bezpiecznik”. Gdyby tak było, niemal każdy sprzedający wymieniłby go przed sprzedażą – zazwyczaj oznacza to poważną (i drogą) awarię. Jeśli jednak auto z nieczynnym dachem jest bezwypadkowe, zadbane i ogólnie trzyma się kupy, warto podjechać do serwisu specjalizującego się w naprawach dachu i ocenić, ile może kosztować jego reanimacja. Przy odrobinie szczęścia może to być dobry zakup.

Gdy już kupicie cabrio, pamiętajcie, żeby nie kłaść niczego na tylnej półce, bo może to negatywnie wpłynąć na działanie mechanizmu. Ważne jest też to, żeby gdy nastąpi awaria, nie zamykać dachu na siłę, bo może to spowodować poważne i drogie uszkodzenia mechanizmu.

Naszym zdaniem

Pogoda sprzyja, ale żeby cieszyć się bezawaryjną jazdą bez dachu, trzeba się postarać podczas zakupu. Nasza dziesiątka to ciekawe propozycje, ale w wypadku kabrioletów pułapek jest więcej niż zwykle. W tym przypadku ważnymi kryteriami powinny być też bezwypadkowość oraz sprawny dach!

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 19/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsza jazda prototypem BMW serii 8, Suzuki Swift Sport i nowym Mercedesem Klasy G; Nissan Micra kontra Volkswagen Polo; testy BMW i3s, Audi A7 i Mitsubishi Space Star; instalacja LPG w hybrydzie i zasilanie gazem ziemnym; pierwszeństwo w ruchu drogowym; pierwszy test Ferrari 488 Pista; wizyta w fabryce FCA w Tychach; dodatek "Używane ekstra".

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Świat

Mazda MX-5 III - lata produkcji 2005-15

Mazda MX-5 III ma wszystkie cechy poprzedniczek – wzdłużnie umieszczony silnik, napęd na tył, niską masę (nieco ponad tonę w wersji z softtopem), ciasne dwuosobowe wnętrze oraz wysoką trwałość mechaniczną. To model, który nie nadaje się na wakacyjny wyjazd (chociaż znamy i takich, którzy nic sobie z tego nie robią), ale za to dostarcza niezapomnianych wrażeń z jazdy. Jeśli jesteście wysocy, warto przymierzyć się do ciasnego wnętrza. Przed zakupem koniecznie sprawdźcie stan podwozia, bo NC lubi korodować, podobnie zresztą jak poprzedniczki. Jeśli kupicie bezwypadkowe auto, z dachem nie powinno być problemu – w softtopie w najgorszym razie do wymiany będzie uszczelka; żadnych zastrzeżeń nie ma za to do hardtopu (nazwa handlowa: PRHT), składanego w 12 s, który w Polsce łączono tylko z silnikiem 2.0. Ceny wersji 1.8 startują od około 26 tys. zł. Uważajcie na powypadkowe MX-5 z USA!

Top 10 - trwałe i niedrogie kabriolety. Przegląd rynku (slajd 1 z 10)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego