Foto: Volkswagen

Volkswagen Golf VII - duży wybór mocnych wersji

Rodzinę sportowych Golfów otwiera odmiana GTI. Była ona dostępna jedynie jako hatchback i rozwijała moc od 220 do 310 KM. Ostatnia z wymienionych to topowa wersja Clubsport S (tylko 400 sztuk). GTI to oczywiście szkocka krata na fotelach, napęd na przód i elektroniczna szpera. Dla oszczędnych przewidziana jest odmiana GTD z dwulitrowym dieslem o mocy 184 KM. Przypomina ona GTI z wyglądu, do tego ma nieco obniżone i utwardzone zawieszenie. Na szczycie listy znajduje się mocna wersja R, w której napęd zawsze trafia na obie osie. Podobnie jak w GTI, również w „R-ce” można wybierać między „manualem” a DSG. Golfa R kupicie jednak też z nadwoziem kombi (po raz pierwszy). Od 2013 do 2017 r. R miało 300, a później 310 KM (z DSG 0-100 km/h w 4,6 s.). Producent oferował też w latach 2016-17 limitowaną wersję R360S, której motor EA888 ma aż 360 KM.

Używany Volkswagen Golf VII (od 2012 r.) - czy jest znowu trwały? (slajd 1 z 16)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego