Darmowe sprawdzenie VIN

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź Historię Pojazdu

Czy duże auto zawsze jest lepszym wyborem?

18 cze, 14:25

Karoserie samochodów stale rosną, silniki maleją – może więc przy wyborze auta warto rozważyć mniejszy model? Porównaliśmy 5 par, żeby przekonać się, co można zyskać na wyborze większego samochodu, a co stracić na mniejszym

Udostępnij
0
Skomentuj
  • Klienci coraz chętniej wybierają małe SUV-y
  • Sprawdziliśmy, czy klasa średnia faktycznie ma więcej do zaoferowania niż kompaktowa
  • Tylko w jednym pojedynku zwyciężył mniejszy model, w pozostałych duże auta wygrywały ze znaczącą przewagą

Mniej znaczy więcej. Każdy dochodzi do tej mądrości najpóźniej, gdy... sprząta lodówkę. Wtedy chociażby można doświadczyć tego poczucia szczęścia, które daje minimalizm. Potrafi on uczynić życie prostszym. Rozstajemy się z własnością i czujemy się lżejsi. To samo da się przełożyć na samochody: czy naprawdę potrzebujemy napędu na 4 koła, 200 koni i 7 miejsc? A może wystarczy mniejszy i słabszy, ale za to bardziej poręczny i tańszy model? Co prawda, duże i luksusowe SUV-y nadal sprzedają się świetnie, ale największe wzrosty sprzedaży notują kompaktowe i małe modele. Nawet marki premium rozbudowują ofertę mniejszych crossoverów.

Ale czy rzeczywiście mniejsze auto może być równie dobre, jak większe? Porównaliśmy 5 par modeli. Wśród nich: trzy kompaktowe kombi rywalizujące z wewnętrzną konkurencją z klasy średniej oraz dwa kompaktowe SUV-y, stawiające czoła swoim większym braciom. Każdą parę napędza taki sam silnik połączony z najtańszym dostępnym wariantem wyposażenia. W tym porównaniu sprawdzamy przede wszystkim użyteczność na co dzień. Oprócz przestronności i wszechstronności decydują także: komfort jazdy, temperament i koszty. Wynik pewnie was zaskoczy...

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 19/2018 już w sprzedaży, a w nim m.in. pierwsza jazda prototypem BMW serii 8, Suzuki Swift Sport i nowym Mercedesem Klasy G; Nissan Micra kontra Volkswagen Polo; testy BMW i3s, Audi A7 i Mitsubishi Space Star; instalacja LPG w hybrydzie i zasilanie gazem ziemnym; pierwszeństwo w ruchu drogowym; pierwszy test Ferrari 488 Pista; wizyta w fabryce FCA w Tychach; dodatek "Używane ekstra".

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Świat

Volkswagen Golf Varian kontra Passat Variant - które kombi jest lepszym wyborem?

W testowanej wersji z 2-litrowym dieslem o mocy 150 koni i manualną skrzynią biegów Passat Variant jest bazowo droższy tylko o 7200 zł. Tak mała różnica to efekt polityki rabatowej i wyposażeniowej. Golf 2.0 TDI nie występuje w podstawowej wersji Trendline, najtańszą jest Comfortline, czyli poziom wyżej. Za to Passata Varianta można mieć już od poziomu Trendline i ma on wszystko, co potrzebuje porządne kombi. Jako Comfortline Passat kosztowałby

108 190 zł, ale tego nie bierzemy pod uwagę w kalkulacji.

Oczywiście, że Golf jest bardzo hojnie „uszyty” – jak na swoją klasę. Passat jednak po prostu gra w wyższej lidze. Oferuje ogromną ilość miejsca, różnica jest szczególnie odczuwalna z tyłu. Jego bagażnik mieści 650 l, po złożeniu oparć robi się nawet 1780 l – to powinno wystarczyć na rodzinny urlop. W wersji 2.0 TDI na pokład można załadować też 675 kg i dołożyć 1,8 tony na haku holowniczym. Golf musi tu spasować. Jego bagażnik mieści porządne 605-1620 l, co w praktyce przekłada się na o dwie sportowe torby mniej. Ładowność wynosi wciąż imponujące 607 kg i można holować przyczepę o masie do 1,6 t.

Golf jeździ żwawo i poręcznie, łatwiej się nim parkuje i ma też odczuwalnie mniejszą średnicę zawracania. Za to Passat bardzo komfortowo filtruje nierówności i w ogóle wygodę traktuje bardzo serio. Jednostka TDI jest tu lepiej wygłuszona niż w Golfie. Pod kreską: warto dopłacić 7200 zł do Passata, bo jednak dostaje się sporo więcej niż w Golfie.

Czy duże auto zawsze jest lepszym wyborem? (slajd 1 z 21)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego