Warto zaznaczyć, że w zestawieniu Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) jako pojazdy hybrydowe traktowane są klasyczne hybrydy (HEV) oraz właśnie miękkie hybrydy (MHEV). Co istotne, w rankingu nie są brane pod uwagę hybrydy plug-in (PHEV), które stanowią osobną kategorię.
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoToyota to królowa wśród aut hybrydowych
Z opublikowanych danych wyraźnie widać, że hybrydy stale zyskują na popularności: w pierwszym kwartale 2022 r. ich udział wynosił 33,1 proc., w tym samym okresie 2023 - 39,4 proc., a w tym roku stanowią one już 47,3 proc. rynku.
W sumie od stycznia do marca 2024 r. zarejestrowano w Polsce 138 tys. 696 nowych aut osobowych, z których 64 tys. 846 miało napęd hybrydowy: HEV - 31 tys. 580 egz.; MHEV - 33 tys. 266 egz. PZPM precyzuje, że wszystkie pełne hybrydy były wyposażone w silniki benzynowe, a w przypadku miękkich hybryd stanowiły one 75 proc.
Nie jest zaskoczeniem, że w tej kategorii niekwestionowanym liderem jest Toyota —22 tys. 695 samochodów i aż 35 proc. udziału w rynku. Co ciekawe, dalej uplasowały się marki premium — Audi i BMW — których wyniki wyniosły: 4372 egz. i 4299 egz.