Logo

Hybrydy coraz popularniejsze. Polacy wybierają głównie jedną markę

Warto zaznaczyć, że w zestawieniu Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) jako pojazdy hybrydowe traktowane są klasyczne hybrydy (HEV) oraz właśnie miękkie hybrydy (MHEV). Co istotne, w rankingu nie są brane pod uwagę hybrydy plug-in (PHEV), które stanowią osobną kategorię.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Toyota to królowa wśród aut hybrydowych

Z opublikowanych danych wyraźnie widać, że hybrydy stale zyskują na popularności: w pierwszym kwartale 2022 r. ich udział wynosił 33,1 proc., w tym samym okresie 2023 - 39,4 proc., a w tym roku stanowią one już 47,3 proc. rynku.

W sumie od stycznia do marca 2024 r. zarejestrowano w Polsce 138 tys. 696 nowych aut osobowych, z których 64 tys. 846 miało napęd hybrydowy: HEV - 31 tys. 580 egz.; MHEV - 33 tys. 266 egz. PZPM precyzuje, że wszystkie pełne hybrydy były wyposażone w silniki benzynowe, a w przypadku miękkich hybryd stanowiły one 75 proc.

Nie jest zaskoczeniem, że w tej kategorii niekwestionowanym liderem jest Toyota —22 tys. 695 samochodów i aż 35 proc. udziału w rynku. Co ciekawe, dalej uplasowały się marki premium — Audi i BMW — których wyniki wyniosły: 4372 egz. i 4299 egz.

Wyniki rejestracji samochodów w hybrydowych (HEV i MHEV) od stycznia do marca 2024 r.

Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu