Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Toyota Yaris

Toyota Yaris

Toyota Yaris

Toyota Yaris to jeden z najpopularniejszych samochodów osobowych segmentu B. I generacja auta pojawiła się w 1999 roku, jako następca Starleta, lecz na rodzimym rynku była sprzedawana pod nazwą Vitz, a w USA i Kanadzie do 2006 roku – Echo.

Auto bardzo szybko zdobyło popularność i zdobył tytuł Europejskiego Samochodu Roku 2000. W tym samym roku pojawił się także minivan opaty na małej Toyocie – Yaris Verso. Stylistycznie auto było podobne do miejskiego Japończyka tylko z przodu; pozostała część auta nie wyglądała już zbyt proporcjonalnie, ale wnętrze było bardzo przestronne.

Nadwozie Yarisa nie należało do najciekawszych. Łagodne, lekko zaokrąglone linie wyglądały przyjaźnie, ale mała Toyota była nieco nijaka. W Europie występowała ona jako 3- lub 5-drzwiowy hatchback, jednak na innych kontynentach auto występowało także jako coupe oraz sedan. Wnętrze było przestronne jedynie w przedniej części auta; na tylnej kanapie pasażerom brakowało miejsca, szczególnie na nogi.

Deska rozdzielcza charakteryzowała się cyfrowym wyświetlaczem umieszczonym pośrodku i skierowanym pod kątem w stronę kierowcy. 'Bardzo praktycznym rozwiązaniem było wygospodarowanie na zaskakująco dużą ilość niewielkich schowków na drobiazgi. Bagażnik nie wyróżniał się dużą pojemnością – wynosiła 205 litrów. W 2003 rok przeprowadzono facelifting, który objął zarówno nadwozie, jak i wnętrze.

Pod maską można było spotkać 1 z 4 benzyniaków i jednego diesla. W pierwszym przypadku mogliśmy mieć do czynienia z litrową jednostką generującą 65 (po modernizacji – 68) KM, z 86-konnym silnikiem 1.3 oraz z 1,5-litrowym motorem, montowanym w sportowej odmianie. Silnik ten dysponował mocą 106 KM, co przy wadze niespełna 1 tony dawało przyzwoite osiągi i frajdę z jazdy. Jedyny silnik wysokoprężny D-4D miał pojemność 1,4 litra i generował 75 KM. Moc była przenoszona na przednią oś za pośrednictwem 5-biegowej skrzyni manualnej lub 4-stopniowego automatu.

W 2005 roku w salonach pojawiła się II generacja miejskiej Toyoty. Auto szczególnie znane wśród osób uczących się jeździć, ponieważ w Polsce było bardzo często używane przez szkoły jazdy oraz ośrodki egzaminacyjne. O ile w Japonii nazwa Vitz się utrzymała, o tyle w USA i Kanadzie ujednolicono nazwę do „europejskich warunków”. W Europie wciąż dostępny był 3- i 5-drzwiowy hatchback, a na innych rynkach utrzymał się 4-drzwiowy sedan; zrezygnowano natomiast z coupe.

Stylistycznie Yaris znacznie zmienił się w porównaniu do poprzednika. Nadwozie urosło, a z przodu w oczy wpadały od razu duże reflektory. Auto nabrało bardziej „kulkowatego” kształtu, ale prezentowało się korzystniej od poprzedniczki. Wnętrze skorzystało na powiększeniu wymiarów zewnętrznych – mocno pochylona przednia szyba potęgowała wrażenie przestronności. W drugim rzędzie tym razem było więcej miejsca, choć dłuższe podróże mogły być męczące. Zachowano natomiast praktyczne schowki poukrywane po całej kabinie. Bagażnik powiększył się aż o 65 litrów w stosunku do pierwszej odsłony modelu.

Na naganę zasługuje jedynie jakość użytych do wykończenia wnętrza materiałów, jednak ich spasowanie było solidne. Charakterystyczny, ciekłokrystaliczny wyświetlacz znany z pierwszej generacji również został zachowany, jednak na niektórych rynkach można było spotkać modele z klasycznymi zegarami (lecz też umieszczonymi pośrodku deski rozdzielczej). W 2009 roku auto przeszło drobny facelifting.

Najmniejszą jednostką montowaną w tym modelu, był 3-cylindrowy silnik VVTi o pojemności 1 litra i mocy 69 KM. Większe motory 1.3 VVTi oraz 1.33 Dual VVTi generowały kolejno 86 i 101 KM. Z kolei silnik 1.5 VVTi dysponował mocą 103 KM. Sercem sportowej odmiany TS była 1,8-litrowa jednostka VVTi, generująca 132 KM. Z kolei silnik o zapłonie samoczynnym D-4D dysponował mocą 90 KM z objętości skokowej 1.4 litra. Moment obrotowy kierowany był na przednią oś za pomocą 5- lub 6-biegowej skrzyni manualnej lub 4- bądź 5-stopniowego automatu.

W 2011 roku pojawiła się III generacja jednego z najpopularniejszych samochodów marki z Kraju Kwitnącej Wiśni. W porównaniu do drugiej odsłony Yarisa, auto znów znacznie przybrało na wymiarach (szczególnie na długości – w stosunku do I generacji jest dłuższy aż o 27 cm!). Dzięki temu zwiększeniu uległ znów bagażnik, którego pojemność wynosi teraz 286 litrów.

Stylistyka auta diametralnie się zmieniła – stała się bardzo atrakcyjna, nowoczesna i dynamiczna. Miejsca wewnątrz znów przybyło, co docenią szczególnie pasażerowie podróżujący na tylnej kanapie. Nowością w środku było także umieszczeie klasycznych zegarów analogowych za kieorwnicą.

W 2012 roku zadebiutowała wersja hybrydowa, która bardzo szybko zdobyła popularność i stanowi 40% produkcji Yarisa III generacji. Zespół napędowy HSD składa się z benzynowej jednostki o pojemności 1,5 litra i mocy 74 KM i silnika elektrycznego. Układ generuje w sumie 100 KM. W aucie zastosowano bezstopniową przekładnię planetarną CTV, a godnym podziwu jest zachowanie takiej samej ilości w bagażniku, co w wersjach spalinowych, mimo konieczności umieszczenia zarówno silnika jak i dodatkowych akumulatorów.

W 2014 roku Yaris przeszedł gruntowany facelifting, który z punktu widzenia ilości zmian dokonanych w aucie, można uznać za wprowadzenie kolejnej generacji. Zmieniony został zarówno pas przedni (wprowadzając charakterystyczny znak „X” ) jak i tylny. Co ciekawe, modernizacji uległa także płyta podwoziowa oraz zawieszenie. Metamorfozę przeszło również wnętrze.

Najmniejszym benzyniakiem jest 3-cylindrowy silnik o pojemności 1 litra i mocy 69 KM. Większa, 1,3-litrowa jednostka generuje 99 KM. Jedyny diesel D-4D rozwija 90 KM z 1,4 litra objętości skokowej. Moc trafia na przednią oś za pomocą 6-biegowej skrzyni manualnej lub bezstopniowej przekładni zautomatyzowanej Multidrive S.

Rywalami Toyoty Yaris są m.in. Opel Corsa, Ford Fiesta oraz Peugeot 208.

Toyota Yaris - generacje

Toyota Yaris I (1999&nbsp-&nbsp2005)

Toyota Yaris I (1999 - 2005)

Toyota Yaris II (2005&nbsp-&nbsp2011)

Toyota Yaris II (2005 - 2011)

Toyota Yaris III (2011&nbsp-&nbsp)

Toyota Yaris III (2011 - )

Toyota Yaris - powiązane artykuły

Były filarem każdego producenta, dziś trzydrzwiowe hatchbacki znikają jeden po drugim. Dlaczego?

Były filarem każdego producenta, dziś trzydrzwiowe hatchbacki znikają jeden po drugim. Dlaczego?

Kiedyś trzydrzwiowe hatchbacki były takim hitem, że trafiały nie tylko do gam Forda Focusa bądź Hondy Civic, ale nawet VW Passata. Dziś w Europie oferują je już zaledwie cztery marki, przy czym 12 wycofało się w ciągu ostatnich czterech lat! Dlaczego auta, które miały być tanie dla klientów, raptem stały się za drogie dla producentów?

Trwałe i oszczędne auto do miasta – 10 najlepszych propozycji za 20-25 tys. zł

Trwałe i oszczędne auto do miasta – 10 najlepszych propozycji za 20-25 tys. zł

Popyt na miejskie auta nie słabnie. Wytypowaliśmy 10 ciekawych propozycji, trwałych i oszczędnych, ale tym razem nieco droższych – za 20-25 tys. zł.

Typowy samochód z nietypowym sprzętem na dachu. Do czego jest wykorzystywany?

Typowy samochód z nietypowym sprzętem na dachu. Do czego jest wykorzystywany?

Na ulicach Warszawy można ostatnio spotkać samochód z nietypowym sprzętem zamontowanym na dachu. Wbrew pozorom nie jest to samochód Google’a rejestrujący obraz do usługi Street View ani samochód ZDM-u służący do automatycznej kontroli poboru opłat w strefie płatnego parkowania. Po co mu zatem skaner?

Jedna marka zdominowała rynek nowych aut w Polsce. Ma aż sześć modeli w TOP 10

Jedna marka zdominowała rynek nowych aut w Polsce. Ma aż sześć modeli w TOP 10

W lutym 2023 r. wzrosła sprzedaż nowych aut w Polsce — i to solidnie. Najpopularniejsza marka zanotowała ponad dwa razy więcej rejestracji niż druga w rankingu i prawie trzy razy więcej niż trzecia, umieszczając jednocześnie aż sześć modeli w czołowej dziesiątce.

Samochody, których osiągi nie nadążają za wyglądem. Wielkie rozczarowania

Samochody, których osiągi nie nadążają za wyglądem. Wielkie rozczarowania

Design tych aut zapowiada tony emocji, ale na tonę przypada w nich tak mało koni mechanicznych, że drugie wrażenie okazuje się znacznie gorsze niż pierwsze. No bo co powiedzieć o Ferrari, które ma mniej KM na tonę niż 125-konna wersja Toyoty Yaris...

Auta hybrydowe mało palą, są niezawodne i możesz je kupić już za 30-50 tys. zł. Które warto wybrać?

Auta hybrydowe mało palą, są niezawodne i możesz je kupić już za 30-50 tys. zł. Które warto wybrać?

Rosnące ceny paliw i coraz większa świadomość ekologiczna sprawiają, że kierowcy szukający oszczędnych aut zwracają uwagę na hybrydy. Które modele można (i warto) kupić. Przyjrzeliśmy się ofertom Toyoty, Lexusa, Hondy i Peugeota.

Oszczędne i trwałe samochody za 20-30 tys. zł, które warto kupić!

Oszczędne i trwałe samochody za 20-30 tys. zł, które warto kupić!

Mały samochód to małe koszty eksploatacji – nie zawsze tak jest, ale są wersje, na których można polegać. Wybraliśmy 10 aut wartych uwagi za 20-30 tys. zł, które są i trwałe, i oszczędne, i niedrogie w eksploatacji.

Top 5 – oszczędne maluchy z benzyniakami

Top 5 – oszczędne maluchy z benzyniakami

Jeśli koszty eksploatacji są dla was naprawdę ważne, warto zastanowić się nad najmniejszymi samochodami. Oczywiście, jazda nie będzie tak komfortowa, jak w przypadku większych modeli, ale po pierwsze, można liczyć na znacznie lepszą kondycję techniczną i młodsze roczniki, a po drugie, silniki (szczególnie te podstawowe) są naprawdę oszczędne!

Małe, trwałe i za rozsądne pieniądze – 10 najlepszych miejskich aut za 10-20 tys. zł

Małe, trwałe i za rozsądne pieniądze – 10 najlepszych miejskich aut za 10-20 tys. zł

W ostatnim czasie popyt na niedrogie małe auta jest duży. Wytypowaliśmy 10 samochodów segmentu B w cenie od 10 do 20 tys. zł, które w polecanych przez nas wersjach powinny jeździć długo i bez poważnych awarii.

Auta miejskie z prostymi silnikami. Tanie i bez ryzyka?

Auta miejskie z prostymi silnikami. Tanie i bez ryzyka?

Trudne czasy zachęcają do oszczędzania. Zatem stawiamy na mały, ale funkcjonalny segment B oraz – wydawałoby się pewne – proste silniki benzynowe 1.3-1.4. Co oferują Fiat Punto, Seat Ibiza i Toyota Yaris? Który jest najpewniejszy?

W Polsce króluje Toyota Corolla, a jakie auta są hitami w USA, Niemczech czy Brazylii?

W Polsce króluje Toyota Corolla, a jakie auta są hitami w USA, Niemczech czy Brazylii?

Jakie modele w 2022 r. sprzedawały się najlepiej w 10 krajach na pięciu kontynentach? Czy VW Golf jest liderem w Niemczech? Czy Amerykanie nadal najbardziej uwielbiają pewnego gigantycznego pick-upa? Sprawdźmy.

Miejskie auta w ryzykownych wersjach. Na nie musisz uważać!

Miejskie auta w ryzykownych wersjach. Na nie musisz uważać!

Małe samochody z założenia nie powinny generować dużych kosztów. Niestety, bywa z tym różnie. Oto ryzykowne wersje popularnych modeli za 20-25 tys. zł. Auta te mogą narazić was na duże wydatki!

Małe, ale mocne auto za 20-25 tys. zł. Oto najlepsze propozycje

Małe, ale mocne auto za 20-25 tys. zł. Oto najlepsze propozycje

Myślisz: "hot hatch" – mówisz: "Volkswagen Golf GTI" albo "Honda Civic Type R"? Słusznie. Ale tym razem zajrzymy o segment niżej, bo wśród aut miejskich też trafiają się nieźli wariaci. Poza tym można liczyć na niższe ceny zakupu i tańszą eksploatację. Oto nasz Top 10 mocnych aut za 20-25 tys. zł w segmencie aut miejskich.

Czy Skody są produkowane tylko w Czechach? Uwaga, niektóre pytania są podchwytliwe!

Czy Skody są produkowane tylko w Czechach? Uwaga, niektóre pytania są podchwytliwe!

Jak Skoda, to z Czech? Jak Toyota, to z Japonii? Dziś już nie jest to takie proste. Nie zawsze samochód powstaje w ojczyźnie jego producenta. Zapraszamy do naszego quizu o miejscach wytwarzania doskonale znanych modeli aut!

Niedrogie, proste i dobre - 10 miejskich aut z benzyniakiem

Niedrogie, proste i dobre - 10 miejskich aut z benzyniakiem

Pandemia COVID-19 wpłynęła też na zachowanie klientów szukających aut na rynku wtórnym – w cenie są nieduże samochody z benzyniakiem, tanie w zakupie i utrzymaniu. Oto 10 interesujących modeli za 10-15 tys. zł.

Małe i dynamiczne samochody za 10-20 tys. zł. Top 10

Małe i dynamiczne samochody za 10-20 tys. zł. Top 10

Nie zawsze potrzeba multum koni. Są takie auta, w których robotę robią zawieszenie i niska masa, a każdy kolejny zakręt to większy błysk w oku kierowcy. Oto 10 modeli w atrakcyjnej cenie – raczej dla młodych, ale nie tylko! Pamiętaj, że przy zakupie auta należącego do tej grupy, należy sprawdzać każdy element.

Kajetanowicz w Rajdzie Nowej Zelandii: momentami czuliśmy się jak na ślizgawce

Kajetanowicz w Rajdzie Nowej Zelandii: momentami czuliśmy się jak na ślizgawce

Kajetan Kajetanowicz w łącznej klasyfikacji Rajdu Nowej Zelandii zajmuje ósme miejsce ze stratą 10.55,7 do lidera. W tegorocznej edycji prowadzi Fin Kalle Rovanpera (Toyota Yaris Rally), który już w niedzielę może zdobyć tytuł mistrza świata.

Sprawdziliśmy ponad 100 modeli w 11 klasach. Które samochody najmniej tracą na wartości? Jedyny taki ranking!

Sprawdziliśmy ponad 100 modeli w 11 klasach. Które samochody najmniej tracą na wartości? Jedyny taki ranking!

Dobrze kupić i jeszcze lepiej sprzedać to marzenie każdego użytkownika samochodu. Podpowiadamy jak je zrealizować. Przeanalizowaliśmy wartość ponad 100 modeli w przeszło 22 tys. konfiguracji. Oto wyniki rankingu Mistrz Wartości 2022!

Ósma runda mistrzostw świata. Znamy triumfatorów Rajdu Finlandii

Ósma runda mistrzostw świata. Znamy triumfatorów Rajdu Finlandii

Tegoroczna edycja Rajdu Finlandii, która stanowi ósmą rundę mistrzostw świata, została już zakończona. Gospodarze znów muszą uznać wyższość zagranicznego kierowcy, który pokonał trasę w Hyundai i20 Rally1. Na podium uplasowały się także załogi w dwóch Toyotach Yaris.

Rejestracje nowych aut w Polsce – wyniki pierwszego półrocza 2022 r.

Rejestracje nowych aut w Polsce – wyniki pierwszego półrocza 2022 r.

Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) przedstawił rejestracje aut osobowych w ciągu pierwszych sześciu miesięcy roku. W tym okresie do ewidencji trafiło 212 405 pojazdów, podczas gdy w analogicznym czasie zeszłego roku były to 242 123 sztuki. To oznacza spadek o 12,3 proc. Także w samym czerwcu 2022 r. do klientów trafiło mniej osobowych pojazdów – 39 585 szt. wobec 43 249 egzemplarzy w czerwcu 2021 r. (spadek o 8,5 proc.).
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech