- Koncern Toyoty zajmuje drugie miejsce w Europie pod względem liczby sprzedanych samochodów
- Liderka japońskiego producenta wśród samochodów osobowych to Yaris Cross
- Sprzedaż aut japońskiego koncernu w Europie w pierwszym kwartale 2024 r. wzrosła w stosunku do analogicznego okresu 2023 r. o 10 proc.
Niedawno opublikowaliśmy wyniki sprzedaży Toyoty w Polsce, z których wynika, że japońska marka jest liderką na naszym rynku. Okazuje się, że marce dobrze wiedzie się na terenie całej Europy. Pod względem liczby sprzedanych osobowych samochodów Toyota zajmuje drugie miejsce, a liderem pozostaje Volkswagen.
Toyota Motor Europe w pierwszym kwartale 2024 r. dostarczyła do klientów 319 737 samochodów. Ten wynik jest o 10 proc. lepszy od osiągnięcia uzyskanego w analogicznym okresie 2023 r. Tym samym w Europie japoński koncern poprawił udział w rynku o 0,2 p.p. i wynosi on obecnie 7,3 proc.
Toyota – popularne zelektryfikowane modele
Dobre wyniki sprzedaży w pierwszych trzech miesiącach 2024 r. to przede wszystkim zasługa zelektryfikowanych modeli Toyoty i Lexusa. W pierwszym kwartale klienci zdecydowali się na 229 742 samochody z bez- lub niskoemisyjnymi napędami. To oznacza 10-procentowy wzrost zainteresowania w stosunku do analogicznego okresu sprzed roku.
W Europie Zachodniej, w tym w Polsce, takie samochody stanowią aż 75 proc. wszystkich pojazdów dostarczonych do klientów (Toyota i Lexus). W całej Europie udział zelektryfikowanych aut Toyota Motor Europe wynosi 72 proc.
Jesteśmy zachwyceni, że utrzymaliśmy tendencję wzrostową na początku 2024 roku. Mamy duży bank zamówień na hybrydy, hybrydy plug-in, auta z bateryjnym napędem elektrycznym oraz z napędem elektrycznym na wodorowe ogniwa paliwowe, co potwierdza, że klienci doceniają nasze wielotorowe podejście do redukcji śladu węglowego oraz świadczy to o sile naszych produktów, marek oraz dobrej pracy dealerów – powiedział Matt Harrison, Chief Corporate Officer w Toyota Motor Europe.
Toyota Yaris Cross – liderka w Europie
W przypadku samej Toyoty klienci zdecydowali się na 300 577 samochodów. To wynik o 8 lepszy od uzyskanego od stycznia do marca 2023 r. Najczęściej wybieranym autem japońskiego koncernu była w tym okresie Toyota Yaris Cross – 52 794 sprzedanych samochodów. Drugim najpopularniejszym autem z wynikiem 47 224 egzemplarzy okazała się Toyota Corolla (Hatchback, Sedan i TS Kombi).
Na trzecim miejscu uplasowała się Toyota Yaris (44 718 egz.), a dużą popularnością w Europie cieszą się także: Toyota C-HR (31 299 egz.), Toyota Aygo X (26 260 egz.) oraz Toyota RAV4 (25 717 egz.).
Toyota Professional – dostawczaki też są popularne
Toyota to nie tylko samochody osobowe, lecz także użytkowe modele. W przypadku sprzedaży pojazdów tego typu Toyota również odnotowała wzrost. Od stycznia do marca 2024 r. Toyota Professional dostarczyła do klientów 40 852 samochody, a to oznacza 22-procentowy wzrost w stosunku do trzech pierwszych miesięcy 2023 r.
Najpopularniejszym modelem okazała się Toyota Hilux (16 873 egz.), której sprzedaż wzrosła o 15 proc. Poprawiła się także popularność Toyoty Proace City (15 881 egz.) i Toyoty Proace (8098 sprzedanych sztuk). W przypadku pierwszego modelu wzrost sprzedaży wyniósł 40 proc., a drugiego – 7 proc.