- W pierwszym kwartale 2024 r. Toyota sprzedała 30 232 auta osobowe i dostawcze
- W stosunku do pierwszych trzech miesięcy 2023 r. sprzedaż wzrosła o 10 proc.
- Toyota Corolla, która jest najpopularniejszym modelem w Polsce, trafiła w 2024 r. już do 8051 kierowców
Toyota potwierdza dominację na polskim rynku. Samochody japońskiej marki okazały się najpopularniejsze zarówno w marcu, jak i w pierwszym kwartale 2024 r.
W marcu do klientów trafiło 9497 Toyot, a to oznacza pozycję lidera zarówno wśród firm, jak i osób prywatnych. We flotach przybyło 6262 pojazdów, natomiast klienci indywidualni odebrali z salonów marki 3235 samochodów.
Toyota dominuje w marcu i w pierwszym kwartale 2024 r.
W okresie styczeń-marzec 2024 r. zarejestrowano 30 232 egzemplarze osobowych i dostawczych Toyot, co w stosunku do analogicznego okresu 2023 r. oznacza poprawę o 10 proc. Toyota osiągnęła udział w rynku na poziomie 19,5 proc.
Toyota dominuje również w przypadku samochodów osobowych. W pierwszym kwartale zarejestrowano 28 301 aut, a marka osiągnęła 20,4 proc. udziału w rynku. Tegoroczny wynik jest o 8 proc. lepszy od ubiegłorocznego.
Najpopularniejszym modelem osobowy w Polsce pozostaje Corolla. Od początku roku kupiono już 8051 sztuk tego samochodu, czyli o 61 proc. więcej niż w pierwszych trzech miesiącach 2023 r.
- Czytaj także: Polacy kupują drogie auta premium. Gustują w niemieckich markach, ale hitem jest SUV Volvo
W samym tylko marcu na drogi wyjechało 2448 tych kompaktów. Corolla jest zdecydowanym liderem całego rynku, a ponadto prowadzi w segmencie C z udziałem wynoszącym aż 29,1 proc.
Toyota – sukces w kilku klasach
Czołowe pozycje w najważniejszych segmentach rynku utrzymują także inne modele japońskiej marki. Toyota Aygo X okazała się najchętniej wybieranym pojazdem w segmencie A. W pierwszym kwartale zarejestrowano już 1010 sztuk najmniejszego crossovera Toyoty, który ma 42,1 proc. udziału w klasie.
Toyota Yaris to liderka wśród miejskich aut (3433 egz., 27,2 proc. udziału), Toyota Yaris Cross to najczęściej wybierany SUV klasy B (5056 szt., 26,4 proc. udziału), a Toyota C-HR przewodzi wśród SUV-ów klasy C – 3686 sprzedanych aut i udział w segmencie na poziomie 15,9 proc.