- Zachęcamy do oddawania głosów w specjalnej ankiecie, która znajduje się pod artykułem
Toyota Motor Europe (TME) świętuje kolejny sukces. Chociaż w wielu krajach Europy modele japońskiego koncernu nie rzucają się w oczy tak bardzo, jak w Polsce, to dane wyraźnie pokazują, że są to jedne z najchętniej kupowanych aut na Starym Kontynencie. Od stycznia do czerwca br. Toyota sprzedała 626 tys. 572 auta, o 9 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2023 r., i dzięki temu utrzymała pozycję drugiej najpopularniejszej marki wśród producentów aut osobowych.
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoNajchętniej wybieraną Toyotą w Europie jest...
Jak można było się spodziewać, swoją pozycję Japończycy zawdzięczają zelektryfikowanym modelom Toyoty i Lexusa. W pierwszym półroczu koncern sprzedał 461 tys. 911 aut z takim napędem. W Europie Zachodniej, w tym także w Polsce, rozwiązanie to znajdziemy w 75 proc. pojazdów, które wyjechały z salonów obu marek.
Polski hit sprzedaży, czyli Corolla, w Europie cieszy się mniejszym zainteresowaniem i znalazła się na trzecim miejscu wśród wszystkich modeli Toyoty. Japoński kompakt sprzedał się w liczbie 87 tys. 820 egzemplarzy i mówimy tu zarówno o hatchbacku, jak i sedanie oraz kombi.
Większym zainteresowaniem cieszyły się miejskie Toyoty. Dzięki wynikowi 93 tys. 857 sprzedanych aut na drugie miejsce awansował Yaris. Niekwestionowanym liderem był natomiast Yaris Cross. Klienci kupili 103 tys. 567 egzemplarzy tego modelu.
Yaris Cross rządzi także wśród aut ze zelektryfikowanymi napędami. W pierwszym półroczu 2024 r. najpopularniejszymi modelami z tej kategorii były Yaris Cross Hybrid (98 tys. 807 egz.), Yaris Hybrid (83 tys. 772 egz.), Corolla Hybrid (75 tys. 231 egz.), Toyota C-HR Hybrid/Plug-in Hybrid (62 tys. 504 egz.) oraz RAV4 Hybrid/Plug-in Hybrid (49 tys. 889 egz.).