Wygląda na to, że konsekwentne rozwijanie przez Toyotę napędu hybrydowego przynosi Japończykom coraz więcej korzyści. Widać to nie tylko w Polsce, lecz także na światowych rynkach. Teraz dane potwierdzające duże zainteresowanie Toyotą, a w szczególności jej miejskim Yarisem, dostarczył serwis analityczny focus2move.com.
Oszczędny napęd źródłem sukcesu Toyoty Yaris
W 2023 r. Toyota Yaris czwarty raz z rzędu została liderem globalnej sprzedaży w segmencie aut miejskich. Japońska konstrukcja święci tryumfy od momentu wprowadzenia obecnej, czwartej generacji modelu, czyli od 2020 r. Już wtedy nowość Toyoty została sprzedana w liczbie 458 tys. 578 egzemplarzy.
- Przeczytaj także: Przejechaliśmy po 100 tys. km ponad 100 autami. Zrobiliśmy wielki ranking najlepszych i najgorszych
W 2021 r. zanotowano rekordową sprzedaż czwartego Yarisa, osiągając poziom 540 tys. sztuk. W 2022 r. chętnych było nieco ponad 483 tys., a w ub.r. Yaris uzyskał wynik na poziomie 484 tys. 456 pojazdów i była o 35 proc. wyższa niż w przypadku Volkswagena Polo, który uplasował się na drugim miejscu pod względem liczby kupionych egzemplarzy (356 tys. 607). Serwis focus2move.com zwrócił uwagę na główne źródło sukcesu Toyoty, którym jest "przewaga technologiczna" uzyskana dzięki najlepszemu w klasie napędowi hybrydowemu. Na trzecim miejscu znalazło się Renault Clio (275 tys. 075 szt.), które także zyskało dzięki dostępności hybrydowego napędu.
Od 2024 r. dwie wersje napędu hybrydowego do wyboru
Do globalnego wyniku modelu dołożyły się także wyniki modelu uzyskane na polskim rynku. W naszym kraju Toyota Yaris jest liderem w segmencie B i równocześnie trzecim najpopularniejszym autem osobowym. Ponad połowa kupionych egzemplarzy tego miejskiego pojazdu miała napęd hybrydowy. Już wkrótce klienci zyskają kolejny powód do zainteresowania Yarisem, bo na rynek wjeżdża odświeżona wersja.
Teraz oferta napędów hybrydowych Yarisa będzie dostępna w dwóch wersjach. Bazową będzie dobrze znany układ z silnikiem benzynowym 1.5 i mocą systemową wynoszącą 116 KM. Nowością jest natomiast topowy układ hybrydowy, który dzięki przekładni hybrydowej piątej generacji, mocniejszemu silnikowi elektrycznemu i ulepszonej jednostce sterującej mocą (CPU) osiąga łączną moc 130 KM.