Volvo C70 to sportowy samochód osobowy, który był uznawany za jeden z najładniejszych aut lat 90. Pojazd pojawił się w 1997 roku jako następca dla modelu 780. Początkowo C70 występował jedynie jako 2-drzwiowe coupe, natomiast rok po debiucie pojawiła się także odmiana cabrio z miękkim dachem. Było to pierwsze cabrio od Volvo od czasów modelu P1900 z lat 50.
C70-tka wyróżniała się elegancką i harmonijną linią nadwozia, która na dobre zerwała z kanciastymi kształtami Volvo z lat 80. Za karoserię odpowiedzialny był Peter Horbury, natomiast konstrukcyjnie auto bazowało na modelach S70/V70. Wnętrze wykończone było w ekskluzywny sposób, choć brakowało mu nieco przestronności. C70-tka mogła pomieścić 4 pasażerów, natomiast bagażnik miał pojemność aż 400 litrów.
W 2002 roku modyfikacji uległ grill, reflektory, a do oferty dołączyły nowe lakiery oraz wzory felg. W tym samym roku zakończono produkcję odmiany coupe. Do napędu służyły wyłącznie 5-cylindrowe jednostki benzynowe. Najmniejsza miała pojemność 2 litrów, wyposażona była w turbosprężarkę i generowała 163, 180 lub 225 KM. Większa, 2,4-litrowa jednostka występowała w odmianie wolnossącej (170 KM) oraz turbodoładowanej 193 lub 200 KM. Najmocniejsza odmiana T5 napędzana była silnikiem 2.3 Turbo o mocy 240 lub 245 KM. Napęd przekazywany był na przednią oś za pośrednictwem 4- lub 5-stopniowej skrzyni automatycznej bądź 5-biegowej skrzyni manualnej.
W 2005 roku pojawiła się II generacja Volvo C70. Tym razem zdecydowano się tylko na jeden wariant nadwoziowy – coupe-cabrio, czyli kabriolet ze sztywnym dachem. Ów dach łamał się w trakcie składania w 3 miejscach, dzięki czemu nadwozie zyskało bardziej płynną linię. Konstrukcyjnie auto bazuje na płycie podłogowej Forda – P1. Wnętrze zostało urządzone w elegancki sposób, na wzór innych modeli Volvo.
Co ciekawe, mimo iż C70 II generacji był autem 4-osobowym, to w II rzędzie siedzeń było więcej miejsca niż można się było tego spodziewać po aucie tej klasy, a podróże z kompletem pasażerów nie były udręką. W 2009 roku przeprowadzono lifting – zmianie uległ pas przedni, którego boku zostały nieco rozciągnięte i pociągnięte do tyłu. Oprócz tego zmianie uległy także tylne lampy.
Do napędu posłużyły benzynowe silniki R5 (2.4 140/170 KM oraz 2.5 turbo 220/230 KM) oraz turbodiesle. Przed liftingiem występowały jednostki R4 (2.0/136 KM) oraz R5 (2.4/180 KM), a po modernizacji – wyłącznie 2.0 R5 o mocy 150 lub 177 KM. Moc kierowana była na przednie koła za pomocą 5- lub 6-stopniowego „automatu” bądź 6-biegowej skrzyni manualnej. W 2013 roku zakończono produkcję Volvo C70, a następca nie został przewidziany.