Małe i duże, projektowane od podstaw bądź bazujące na podzespołach modeli wielkoseryjnych, za kilka, kilkanaście lub kilkadziesiąt tysięcy złotych – wybór wśród samochodów typu coupé jest duży! Owszem, nie tak ogromny, jak w przypadku cieszących się największą popularnością aut małych, kompaktowych czy klasy średniej, ale wystarczająco duży, żeby pojawiły się dylematy i pytania: które modele są szczególnie warte zainteresowania; który silnik wybrać; jakie pułapki czekają podczas zakupu?

Pamiętajcie, że pokusa jeżdżenia ładnie wyglądającym samochodem jest duża. Do zakupu coupé musicie więc podchodzić z dystansem, zwłaszcza gdy poszukujecie wersji z mocnymi silnikami. Ich żywiołowy charakter sprawia, że zwykle mają za sobą powypadkową przeszłość, a to właśnie one są najczęściej w kręgu zainteresowań potencjalnych nabywców. Przecież gdy kupuje się coupé, oprócz rasowego wyglądu mile widziane są i duży potencjał jednostki napędowej, i dobre wyposażenie.

Kluczowa jest też cena zakupu, ale zapewniamy: okazje w tym segmencie zdarzają się bardzo rzadko. Jeśli znajdziecie zadbany, niekatowany i doinwestowany egzemplarz, który nie uczestniczył w żadnej poważnej kolizji, to musicie uznać to za sukces. A cena? Bywa różna! Gdy przeglądaliśmy oferty rynkowe w obrębie jednego modelu w tym samym wieku i wersji, rozrzut cenowy sięgał niekiedy 30-40 proc.

Dlatego – podobnie jak w poprzednio opisanych segmentach aut – wytypowaliśmy po trzy naszym zdaniem najciekawsze propozycje w różnych przedziałach cenowych. Do ich wartości musicie jednak podejść elastycznie – większość prezentowanych aut bez kłopotu można umieścić w wyższych przedziałach cenowych.