Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Alfa Romeo Brera

Alfa Romeo Brera

Alfa Romeo Brera

Alfa Romeo Brera to kompaktowe sportowe coupe, którego nadwozie określane jest także jako „coupe shooting brake”. „Włoszka” zawdzięcza nazwę galerii sztuki w Mediolanie (Pinacoteca de Brera). Auto pojawiło się w 2005 roku zastępując model GTV.

Dzięki zarówno stylowej, eleganckiej jak i sportowej stylistyce, Brera szybko zdobyła uznanie i otrzymała wiele nagród w „konkursach elegancji”, nawet jeszcze w przedprodukcyjnej fazie. Ojcem projektu nadwozia był słynny Giorgetto Giugiaro. Początkowo fabryki opuszczało jedynie 3-drzwiowe coupe (lub jak kto woli – coupe shooting brake), natomiast już po roku świat ujrzała także wersja cabrio – Spider Nuova.

Konstrukcyjnie Brera powiązana była z sedanem 159 – odziedziczyła po niej m.in. płytę podłogową, stylistykę przedniego pasa oraz elementy wnętrza. A skoro o wnętrzu mowa, to było ono dosyć przestronne, jednak tylko w przedniej części kabiny. 2 miejsca w drugim rzędzie były jedynie symboliczne, a o wygodną pozycję było trudno m.in. przez opadającą linię dachu.

Początkowo montowano pod maską 2 benzyniaki JTS i 1 turbodiesla JTDm. W pierwszym przypadku mieliśmy do czynienia z 2,2-litrową rzędową „czwórką” generującą 185 KM oraz z 3,2-litrową V6-ką o mocy 260 KM, która występowała tylko w wersji Q4 (napęd na 4 koła). Natomiast w drugim przypadku, mieliśmy do czynienia z 2,4-litrową jednostką 5-cylindrową, która rozwijała 200, a od 2007 roku – 210 KM.

W 2009 roku, sportowa Alfa otrzymała 2 nowe silniki – pierwszy benzynowy doładowany TBi o pojemności 1,75 litra i mocy 200 KM (chwalony a kulturę pracy i przyzwoite spalanie) a drugi – wysokoprężny JTDm o pojemności 2 litrów (R4) rozwijający 170 KM. Moc przekazywana była na przednią oś (oprócz 3.2 V6 JTS) za pomocą 6-biegowej przekładni manualnej lub automatycznej.

Produkcja atrakcyjnej „Włoszki” dobiegła końca w 2010 roku, z wynikiem niespełna 22 tys. egzemplarzy. Zarząd nie przewidział dla niej następcy.

Rywalem Alfy Romeo Brera jest m.in. Volkswagen Scirocco.

Alfa Romeo Brera - generacje

Alfa Romeo Brera (2005&nbsp-&nbsp2010)

Alfa Romeo Brera (2005 - 2010)

Alfa Romeo Brera - powiązane artykuły

Sprawdzamy silniki Alfy Romeo. Jest w czym wybierać!

Sprawdzamy silniki Alfy Romeo. Jest w czym wybierać!

Inżynierowie Alfy Romeo mają duże doświadczenie w konstruowaniu rozwiniętych technicznie, a także trwałych jednostek napędowych. Nie brakuje wśród nich zarówno benzyniaków, jak i turbodiesli, silników o małej pojemności i dużej, współpracujących z różnymi skrzyniami biegów.

Piękne prototypy i przeciętne seryjne samochody. Oto największe rozczarowania

Piękne prototypy i przeciętne seryjne samochody. Oto największe rozczarowania

Najgorzej to rozbudzić oczekiwania. Nissan Qashqai, Dacia Duster, a nawet Alfa Romeo Brera wyglądały szaro przy zapowiadających je pięknych prototypach. Oto subiektywne zestawienie największych rozczarowań.

Alfa Romeo Brera kontra Mazda RX-8 - z archiwum Auto Świata

Alfa Romeo Brera kontra Mazda RX-8 - z archiwum Auto Świata

Klasyka kontra egzotyka – tak zatytułowaliśmy w lutym 2006 r. test porównawczy Alfy Romeo Brery i Mazdy RX-8. Klasyka to Brera, egzotyka to RX-8 z silnikiem Wankla pod maską. Zresztą, oba auta były w Polsce dość egzotyczne i poza tym bardzo drogie. Brera z silnikiem 2.2/185 KM kosztowała wówczas 146 tys. zł, a RX-8 – 120 tys. zł. Brera pachniała nowością – produkowano ją od roku, a RX-8 od 3 lat.

Sportowe auto już za 5 tys. zł. Radzimy, jak wybrać dobre coupe?

Sportowe auto już za 5 tys. zł. Radzimy, jak wybrać dobre coupe?

Zakup coupé nie jest łatwym zadaniem, bo choć ofert na rynku nie brakuje, trudno o dobry egzemplarz!

Uważajcie na te modele Alfy Romeo i Audi!

Uważajcie na te modele Alfy Romeo i Audi!

Alfa Romeo i Audi jako pierwsze znalazły się na naszym celowniku, bo tym razem postanowiliśmy przyjąć klucz alfabetyczny i opisać najbardziej ryzykowne auta popularnych marek!i

Prawdziwa Włoszka

Prawdziwa Włoszka

Kobiecy wdzięk plus potężny męski bas. To może być tylko Brera!

Alfa Romeo Brera Cabrio nagrodzona!

Alfa Romeo Brera Cabrio nagrodzona!

Alfa Romeo Brera Cabrio została nagrodzona w kategorii najlepszego samochodu typu kabriolet na 76. Targach Motoryzacyjnych w Genewie.

Alfa Romeo Brera: Ceny w Polsce

Alfa Romeo Brera: Ceny w Polsce

Znane są już ceny długooczekiwanej na polskim rynku Alfy Romeo Brera. Ultra-sportowy model dostępny będzie w trzech wersjach wyposażenia, a cena za bazową wersję wynosić będzie 139 000 PLN.

Alfa Romeo Brera w Genewie

Trzeciego marca rozpoczyna się 75. Międzynarodowy Salon Samochody w Genewie. Na tę okazję należąca do Fiata Alfa Romeo zaprezentuje produkcyjną wersję swojego najnowszego coupe - następcy GTV i Spider.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test