Auto Świat Klasyki Youngtimer Alfa Romeo Brera kontra Mazda RX-8 - z archiwum Auto Świata

Alfa Romeo Brera kontra Mazda RX-8 - z archiwum Auto Świata

Klasyka kontra egzotyka – tak zatytułowaliśmy w lutym 2006 r. test porównawczy Alfy Romeo Brery i Mazdy RX-8. Klasyka to Brera, egzotyka to RX-8 z silnikiem Wankla pod maską. Zresztą, oba auta były w Polsce dość egzotyczne i poza tym bardzo drogie. Brera z silnikiem 2.2/185 KM kosztowała wówczas 146 tys. zł, a RX-8 – 120 tys. zł. Brera pachniała nowością – produkowano ją od roku, a RX-8 od 3 lat.

Alfa Romeo Brera kontra Mazda RX-8Żródło: Auto Świat

Dziś i Brera, i RX-8 to poszukiwane klasyki. Ceny obu modeli są przystępne – Brerę można kupić za 25-30 tys. zł, a RX-8 za 25-40 tys. zł. Co ciekawe – więcej ofert jest na Mazdę. Przestanie to dziwić, gdy spojrzymy na wielkość produkcji – W latach 2005-2010 wyprodukowano 21 786 Alf Romeo Brera, a w latach 2003-2012 aż 192 tys. RX-8. Na pewno warto zainteresować się oboma modelami. To piękne youngtimery i ciągle wzbudzają pożądliwe spojrzenia innych kierowców, a właścicielom dają wielką frajdę z jazdy.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
RD