Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
Ogłoszenia
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Audi 80

Audi 80

10 aut za 5 tys. zł. Co dziś można kupić za jedną pensję?
Używane

10 aut za 5 tys. zł. Co dziś można kupić za jedną pensję?

Najlepsze i najgorsze silniki TDI, czyli diesle Volkswagena
Co warto kupić

Najlepsze i najgorsze silniki TDI, czyli diesle Volkswagena

Protoplasta Audi A4 był ćwierć metra węższy, pierwsza Skoda Octavia miała tylko dwoje drzwi. Zdziwisz się jak wyglądali przodkowie obecnych hitów
Wiadomości

Protoplasta Audi A4 był ćwierć metra węższy, pierwsza Skoda Octavia miała tylko dwoje drzwi. Zdziwisz się jak wyglądali przodkowie obecnych hitów

Pierwszego Volkswagena Passata sprzedawano w USA jako Audi, Toyota Corolla I miała 12-calowe koła, a pierwsza Honda Civic była o przeszło metr krótsza niż dziś. Najwcześniejsze generacje doskonale znanych modeli wywołują dziś sensacje.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Auta na całe życie - czyli niezniszczalne samochody lat 80. i 90.
Youngtimer

Auta na całe życie - czyli niezniszczalne samochody lat 80. i 90.

Najbardziej wytrzymałe współczesne samochody produkowano pod koniec lat 80. i w latach 90. Co sprawiało, że auta z tego okresu są aż tak długowieczne?

Audi 80 B3: rdza nie była mu straszna
Youngtimer

Audi 80 B3: rdza nie była mu straszna

Są samochody, które szturmem zdobywają serce. Inne bierze się przede wszystkim rozumem. Jednym z nich jest Audi 80. Jest tak rozsądne i wierne, że prawie je pokochasz.

Klasa średnia lat 70. - Audi 80 kontra Volkswagen Passat, Opel Ascona i Ford Taunus
Youngtimer

Klasa średnia lat 70. - Audi 80 kontra Volkswagen Passat, Opel Ascona i Ford Taunus

Z dzisiejszej perspektywy aż trudno uwierzyć, że 40 lat temu Audi i Volkswagen były traktowane jako marki, które dopiero aspirowały do klasy średniej i próbowały wygryzać zasiedziałe firmy. Audi 80 i VW Passat zabiegały o zainteresowanie klientów nowoczesną techniką i postępowym designem. Jak na ich tle wypadały modele marek Opel i Ford, uchodzących za tradycyjnie mieszczańskie? Czy rzeczywiście Volkswagen i Audi zasłużyły na sukces?

TDI – w którym modelu pracuje najlepiej? (Z archiwum Auto Świata)
Porównania samochodów

TDI – w którym modelu pracuje najlepiej? (Z archiwum Auto Świata)

Cudowny silnik Audi i Volkswagena. Oszczędny i dynamiczny. Idealny wybór dla zimno kalkulujących nabywców kombi. Na które spośród czterech ubrań najlepiej się zdecydować?

Samochodowe legendy lat 80. W PRL były marzeniami, dziś są często w zasięgu ręki
Aktualności

Samochodowe legendy lat 80. W PRL były marzeniami, dziś są często w zasięgu ręki

Walkman, sweter w romby, Modern Talking, buty na rzepy: każdy z tych rekwizytów równie trafnie oddaje i podsumowuje lata 80., jak te dziewięć samochodów, które z nieosiągalnych cacek stały się całkiem przystępnymi cenowo youngtimerami.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Kosztowało majątek i było marzeniem polskich kierowców
Używane

Kosztowało majątek i było marzeniem polskich kierowców

Audi jako trzecia firma dołączyła do niemieckich producentów aut premium – po Mercedesie i BMW. Modele z lat 60. i 70. były udane, ale niczym szczególnym się nie wyróżniały, podobne produkowały Ford czy Opel. Dopiero w latach 80. pojawiły się takie modele jak: Quattro, 100 i 200 (C3), 80/90 (B3) oraz V8. Szczególnie udany był model 80, oferowany w kilkunastu wersjach w latach 1986-91. Tu już można mówić o segmencie premium.

Czy da się kupić youngtimera za 10 tys. zł? Przyglądamy się rynkowym ofertom
Youngtimer

Czy da się kupić youngtimera za 10 tys. zł? Przyglądamy się rynkowym ofertom

Podobają Ci się youngtimery, ale martwisz się o to, że na żaden z tego typu pojazdów Cię nie stać? Mamy dla Ciebie kilka propozycji klasycznych aut, którymi przejdziesz selekcję na większości spotów youngtimerów. Wszystkie są dostępne za naprawdę rozsądne pieniądze.

Niezniszczalne auta z lat 90. Dziś nadal warto je kupić!
Aktualności

Niezniszczalne auta z lat 90. Dziś nadal warto je kupić!

Tym razem szukamy "pancernych" samochodów z lat 90., które w większości przypadków można kupić w rozsądnej cenie – od kilku do kilkunastu tysięcy złotych. Naszym kryterium była przede wszystkim trwałość. Oto dziesięć niezniszczalnych, naszym zdaniem, aut z końca zeszłego stulecia.

Niemieckie auta lat 80. – wiele z nich stało się już klasykami
Youngtimer

Niemieckie auta lat 80. – wiele z nich stało się już klasykami

W efektownej dekadzie neonowej powstały fajne modele, takie jak Audi Quattro czy BMW M3 (E30) oraz spokojniejsze auta dla szerszego grona kierowców – Ford Fiesta, Volkswagen Golf czy Mercedes 190. Oto najważniejsze niemieckie samochody z lat 80. A na koniec naszej galerii dwa auta, które zamknęły drzwi pewnej epoki.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
BMW 316i kontra Audi 80. Przypominamy porównanie z 1997 r.
Używane

BMW 316i kontra Audi 80. Przypominamy porównanie z 1997 r.

W styczniowym numerze "Auto Świata" z 1997 r. w dziale "Używane" porównaliśmy dwa wówczas bardzo popularne i pożądane na polskim rynku samochody: BMW 316i oraz Audi 80. Oba z rocznika 1990, a więc już siedmioletnie.

Te samochody w 2022 r. zasłużą na zabytkowe tablice rejestracyjne
Youngtimer

Te samochody w 2022 r. zasłużą na zabytkowe tablice rejestracyjne

Samochody, które zasługują na miano klasyka i mogą mieć przynależne im żółte tablice rejestracyjne muszą mieć ukończone 30 lat. W 2022 r. kolejne modele zyskają status youngtimerów. Wśród pojazdów, które przedstawiamy są zarówno tanie miejskie wozidełka, jak i modele sportowe czy luksusowe.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Jak ten czas leci, te auta już są zabytkami
Youngtimer

Jak ten czas leci, te auta już są zabytkami

Kto by pomyślał, że te auta mają już 30 lat? Zebraliśmy 20 samochodów, które od tego roku mogą być wpisane do ewidencji wojewódzkiego konserwatora zabytków, czyli po prostu otrzymać żółte tablice rejestracyjne.

Najpopularniejsze klasyki na polskich drogach
Aktualności

Najpopularniejsze klasyki na polskich drogach

Jeden z zakładów ubezpieczeniowych sprawdził jakie klasyki najczęściej ubezpieczają Polacy. Okazało się, że w 2020 roku wśród Fiatów 126p i 125p raz Mercedesów wysoko znalazły się też... Volkswageny Golfy i Passaty.

Porzucone auta w Białymstoku sprzedane. Wielu chętnych na miejskiej licytacji
Aktualności

Porzucone auta w Białymstoku sprzedane. Wielu chętnych na miejskiej licytacji

Druga miejska licytacja porzuconych aut w Białymstoku zakończyła się sukcesem. Miasto pozbyło się przejętych pojazdów zalegających na parkingu strzeżonym. Zwycięzca zapłaci 22 tys. zł za 31 samochodów i jeden skuter.

Audi 80 B1 - klasyk, który tworzył historię
Youngtimer

Audi 80 B1 - klasyk, który tworzył historię

Gdy w 1972 roku Audi rozpoczęło sprzedaż modelu 80, był to najnowocześniejszy wówczas samochód całego koncernu Volkswagena. Od tego auta zaczęła się też dobra passa firmy.

Niezwykła aukcja - Audi 80 księżnej Diany na sprzedaż
Aktualności

Niezwykła aukcja - Audi 80 księżnej Diany na sprzedaż

Mały przebieg, świetny stan techniczny i bardzo znany właściciel - czy potrzeba lepszej rekomendacji w przypadku używanego auta? Na sprzedaż trafia Audi 80 kabriolet, z którego przed laty korzystała Diana, księżna Walii.

Fury z Pol'and'Rock Festival 2019
Youngtimer

Fury z Pol'and'Rock Festival 2019

Zapraszamy do galerii samochodów, z rozpoczynającego się festiwalu Woodstock. Oczywiście, on się już nie nazywa Woodstock, a Pol'and'Rock Festival 2019, ale patrząc jak dużo tu youngtimerów Volkswagena, stara nazwa była jak najbardziej na miejscu. Ale nie tylko busy tutaj znajdziecie.

Top 10 - trwałe i niedrogie kabriolety. Przegląd rynku
Co warto kupić

Top 10 - trwałe i niedrogie kabriolety. Przegląd rynku

Na rynku nie brakuje używanych kabrioletów. Pytanie: które z nich są trwałe i niedrogie w utrzymaniu? Polecamy 10 takich modeli o różnym charakterze i w różnej cenie

Top 5: limuzyny za dwie pensje
Używane

Top 5: limuzyny za dwie pensje

Zakup samochodu klasy średniej za kilka tysięcy złotych jest dość mocno ryzykowny. W tym przypadku musimy wybierać wśród mocno wyeksploatowanych aut. Nasza piątka pokazuje jednak, że jest to jak najbardziej możliwe.

Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.