Logo
KlasykiYoungtimerJak ten czas leci, te auta już są zabytkami

Jak ten czas leci, te auta już są zabytkami

Dla wielu z nas rok 1991 nie wydaje się być zamierzchłą przeszłością, ale 30 lat to jednak kawał czasu. Dokładnie wtedy w FSO z taśmy zjeżdżał ostatni Fiat 125p, a w NRD zakończono krótką produkcję Wartburga 1.3. Na Zachodzie o prym wśród kompaktów walczył Golf z Astrą i Escortem, a pojawienie się nowej klasy S – W140 – spowodowało niemały zamęt wśród wiernych miłośników marki.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Oczywiście, nowy Mercedes Klasy S, który szybko otrzymał w Polsce przydomek "czołg", nie był jedynym samochodem, który na początku lat 90. zwrócił na siebie uwagę. Japońska Mazda na przykładzie modelu 121 pokazała, na czym polega tzw. design organiczny, którego motywem przewodnim są krągłości.

Na salonie we Frankfurcie liczni producenci zaprezentowali też pojazdy jutra z ekologicznymi napędami – w związku z agresją Iraku na Kuwejt ceny ropy poszybowały w górę i oszczędzanie znów stało się modne. Niestety, mody mają to do siebie, że szybko przemijają i tylko nieliczne pojazdy dalej rozwijano. Jednym z niech był elektryczny Peugeot 106, który trafił do produkcji cztery lata później. Przy dobrych wiatrach na jednym ładowaniu baterii auto mogło przejechać ok. 100 km – a jednak aż tak wiele się od tamtego czasu nie zmieniło...

Udostępnij:
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium