Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Nissan 100NX

Nissan 100NX

Ikona samochodu

Nissan 100NX to kompaktowy samochód osobowy produkowany przez japoński koncern motoryzacyjny. Auto pojawiło się w 1990 roku jako następca modelu Sunny Coupe oraz Pulsar EXA. Co ciekawe, został on zaprojektowany w USA, w tamtejszym oddziale Nissana.

100NX w momencie prezentacji wywołał spore emocje w świecie motoryzacji. Wszystko za sprawą bardzo oryginalnego nadwozia. 2-drzwiowe coupe lub targa wyróżniało się mocno wysuniętym pasem przednim, praktycznie pozbawionym grilla w jego górnej części, z owalnymi reflektorami i wyraźnie zarysowaną linią maski. Z tyłu również dominowały obłe kształty.

Wnętrze było typowe dla japońskich samochodów z tamtych lat – szare, dominujące w twarde plastiki, ale solidne i trwałe. W zależności od rynku zbytu, 100NX różniło się od siebie oferowanym wyposażeniem – w jego skład wchodziły m.in. elektrycznie sterowane szyby, klimatyzacja, ABS, elektroniczne zegary czy mechanizm różnicowy LSD (amerykańska odmiana NX2000).

W 1993 roku przeprowadzono drobny lifting, który obejmował głównie zmiany mechaniczne oraz modernizację wnętrza. Z zewnątrz zmieniono jedynie listwy boczne, a w zasadzie ich kolor. Do napędu stosowano benzynowe jednostki 4-cylindrowe o pojemności 1.5, 1.6, 1.8 oraz 2.0, które w zależności od rynku rozwijały kolejno 94, 90/102, 140 oraz 143/153 KM. Moc kierowana była na przednią oś za pomocą 5-biegowej skrzyni manualnej lub 4-stopniowej przekładni automatycznej.

W 1995 roku zakończono produkcję Nissana 100NX.

Nissan 100NX - generacje

Ikona samochodu

Nissan 100NX (1991 - 1997)

Nissan 100NX - powiązane artykuły

Jak ten czas leci, te auta już są zabytkami

Jak ten czas leci, te auta już są zabytkami

Kto by pomyślał, że te auta mają już 30 lat? Zebraliśmy 20 samochodów, które od tego roku mogą być wpisane do ewidencji wojewódzkiego konserwatora zabytków, czyli po prostu otrzymać żółte tablice rejestracyjne.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech