Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Audi 100

Audi 100

Chwila prawdy dla Mercedesa. Porównujemy klasyczne sedany
Oldtimer

Chwila prawdy dla Mercedesa. Porównujemy klasyczne sedany

Sprawdzamy klasyczne taksówki. Która okaże się najlepsza?
Youngtimer

Sprawdzamy klasyczne taksówki. Która okaże się najlepsza?

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Te modele kiedyś były dla nas nieosiągalne - teraz są klasykami
Youngtimer

Te modele kiedyś były dla nas nieosiągalne - teraz są klasykami

Przełom lat 60. i 70. był bardzo ciekawym okresem wśród samochodów klasy średniej. Do tego czasu w tej grupie aut niepodzielnie rządził Mercedes ze swoim modelem W114/115. Jednak konkurencja postanowiła to zmienić i rzuciła firmie ze Stuttgartu wyzwanie w postaci swoich nowych modeli. To wówczas do sprzedaży trafiły m.in. Audi 100 (C1), BMW 520 (E12), Opel Rekord D oraz Peugeot 504.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Niemieckie auta lat 80. – wiele z nich stało się już klasykami
Youngtimer

Niemieckie auta lat 80. – wiele z nich stało się już klasykami

W efektownej dekadzie neonowej powstały fajne modele, takie jak Audi Quattro czy BMW M3 (E30) oraz spokojniejsze auta dla szerszego grona kierowców – Ford Fiesta, Volkswagen Golf czy Mercedes 190. Oto najważniejsze niemieckie samochody z lat 80. A na koniec naszej galerii dwa auta, które zamknęły drzwi pewnej epoki.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Od A jak Alfa Romeo do V jak Volvo – tak wyglądały auta znanych marek 60 lat temu
Oldtimer

Od A jak Alfa Romeo do V jak Volvo – tak wyglądały auta znanych marek 60 lat temu

Jakimi samochodami jeździli Europejczycy w latach 60. XX w.? My, Polacy, wiadomo, Syrenkami, Warszawami, potem pierwszymi "dużymi Fiatami". Z zagranicy, tej po wschodniej stronie żelaznej kurtyny, docierały do nas Trabanty, Wartburgi, Skody, Wołgi i Moskwicze. Ale Europa Zachodnia żyła całkiem inną motoryzacją.

Jak ten czas leci, te auta już są zabytkami
Youngtimer

Jak ten czas leci, te auta już są zabytkami

Kto by pomyślał, że te auta mają już 30 lat? Zebraliśmy 20 samochodów, które od tego roku mogą być wpisane do ewidencji wojewódzkiego konserwatora zabytków, czyli po prostu otrzymać żółte tablice rejestracyjne.

Audi A6 C4 (1990-1997) - majestat z Ingolstadt
Używane

Audi A6 C4 (1990-1997) - majestat z Ingolstadt

Audi A6 oznaczone fabrycznie jako typ C4 miał co prawda wiele wspólnego z poprzednikiem o ponadczasowo aerodynamicznych kształtach, ale znaczący postęp w dziedzinie rozwoju silników wysokoprężnych i standardu bezpieczeństwa zapewniły temu modelowi spokojną egzystencję na rynku przez całych 7 lat

Audi A5 Sportback - długa droga
Testy

Audi A5 Sportback - długa droga

1000 km z Warszawy do Ingolstadt można szybko pokonać gładką jak stół autostradą. Droga Audi do segmentu premium była znacznie bardziej mozolna...

Audi 100 Coupé S - włoski styl z Bawarii
TV

Audi 100 Coupé S - włoski styl z Bawarii

Przez lata ten samochód uchodził za najładniejsze auto w palecie Audi. Dzięki nowoczesnej technice udało mu się też niemal w ostatniej chwili uratować firmę przed zamknięciem.

Audi 100 C3 - Rozmiar robi robotę
Youngtimer

Audi 100 C3 - Rozmiar robi robotę

Mówią, że rozmiar się nie liczy, ale to nieprawda. Długie i przestronne „cygaro” czyli Audi 100 C3 mimo braku finezyjnych rozwiązań do dziś zachwyca komfortem

Dziesięć sposobów na...tanie kombi
Używane

Dziesięć sposobów na...tanie kombi

Wiele osób marzy o pojemnym i solidnym kombi za małe pieniądze. Przedstawiamy „Top Ten” lat 90. Które z tych aut ma więcej zalet, a które okaże się prawdziwą skarbonką podczas eksploatacji?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Audi 100 2.1 - Ciągle na chodzie
Używane

Audi 100 2.1 - Ciągle na chodzie

W Niemczech opisywane Audi 100 występują jako oldtimery. W Polsce czasem spełniają zwykłe codzienne zadania. W jakiej roli szacowny jubilat (najmłodsze egzemplarze kończą 20 lat) sprawi się lepiej? Przypomnieć należy trochę historii. W powojennych czasach Auto Union (spadkobierca tradycji Audi z początku wieku) zmuszony był do produkcji małych, pozbawionych prestiżu aut. Po przejęciu kontroli przez Volkswagena (1964 rok) firma zaczęła odbudowywać image. Efekt działań można było oglądać już w 1968 roku, kiedy zaprezentowano pierwszą niemiecką limuzynę z przednim napędem i konwencjonalnym silnikiem (wcześniej produkowane było Ro80 z silnikiem Wankla). Samochód był bezpieczny i nowoczesny, o czym świadczyły np. dwuobwodowe hamulce z tarczami z przodu (umieszczonymi przy skrzyni).

Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.