- Czasy sedanów i coupé produkowanych przez europejskie firmy
- Samochody z Anglii, Włoch, Francji, Niemiec i Szwecji
- Wiele modeli i marek, które nie wytrzymały próby czasu
- Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onetu
Europejskich marek było w tamtych czasach zresztą o wiele więcej niż teraz. Brytyjczycy mieli swoje Jaguary, Bentleye i Rolls Royce'y, ale także MG, Rovery, Triumphy i Austiny. Włosi – Alfy Romeo, Fiaty i Lancie, Ferrari, Lamborghini i Maserati, ale także Autobianchi. Francuzi – oprócz Citroënów, Peugeotów i Renault – Simcę, Facela i Panharda, a Niemcy – Audi, BMW, Mercedesa i Volkswagena, ale także Borgwarda i NSU. Holendrzy produkowali DAF-y, a Szwedzi — Volvo i Saaby.
W latach 60. XX w. do Europy docierały już także pierwsze samochody japońskie – Hondy, Datsuny i Toyoty. O "koreańczykach" nikt jeszcze nie słyszał. Po drugiej stronie oceanu motoryzacja rozwijała się bardzo dynamicznie i to właśnie z USA pochodzi wiele najwspanialszych samochodów tamtych czasów. Ciekawe auta znajdziecie w naszej sekcji klasyków, a także w cyklu: "Marki samochodowe, których już nie ma".
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo
W naszej galerii ograniczyliśmy się do europejskich marek i to tylko tych, które przetrwały. To były czasy sedanów i zgrabnych coupé. Pierwsze hatchbacki zaczynały się nieśmiało pojawiać, ale ich czas nadejdzie w następnej dekadzie. Na vany i SUV-y trzeba będzie poczekać jeszcze dłużej.
Oto nasz uporządkowany alfabetycznie subiektywny wybór najfajniejszych samochodów z lat 60. XX wieku. Niemal każdy z tych samochodów ma solidny opis w naszym portalu, dlatego przy większości modeli znajdziecie odnośnik do obszernych artykułów z galeriami.