Było tak nie tylko z powodu wymiarów (3912/1524/1448 mm), ale także ceny – Citroen Ami 6 kosztował w latach 60. równowartość 5 tys. marek niemieckich, podczas gdy cena 2 CV wynosiła ok. 4 tys., a DS-a – 12 tys. marek.
Aby zmniejszyć koszty w Citroenie Ami 6 zastosowano wiele elementów z 2 CV, m.in. podwozie i silnik o pojemności 602 ccm i mocy początkowo 22 KM, a nieco później 26, 28, a nawet 35 KM.
Citroen Ami 6 - cechy szczególne
Charakterystycznym dla Citroena Ami 6 elementem była "podcięta" tylna szyba. Po części wynikało to z konstrukcji, po części z praktyczności (tak ustawiona szyba nie brudziła się), a po części z mody – podobne rozwiązanie zastosowano np. w Fordzie Anglia czwartej generacji (1959-67). Drugim elementem wyróżniającym Ami 6 z masy innych modeli były duże, prostokątne reflektory (inne modele miały wówczas okrągłe światła).
Auto było bardzo wygodne, a firmowa reklama określała je jako drugi samochód w rodzinie – dla pani domu.
Mimo ekstrawaganckiego rozwiązania ze wspomnianą już "podciętą" szybą, Citroen Ami 6 nie od razu zyskał dużą popularność. Ta przyszła dopiero po wprowadzeniu w 1964 r. wersji kombi. Ami 6 produkowano do 1969 roku, a wersję kombi do 1971 r. W sumie powstało ponad milion sztuk tych pojazdów.
Citroen Ami 6 - zacny oldtimer
Dziś Citroen Ami 6 to szacowny klasyk. Egzemplarze odrestaurowane, w stanie idealnym wyceniane są na ok. 20 tys. euro, w stanie dobrym na 15 tys. euro, a jeżdżące, ze śladami zużycia – na 8,5 tys. euro. Kombi (prod. od 1964 r.) są nieco tańsze: w stanie idealnym – 14 tys. euro, w dobrym – 10 tys. euro, ze śladami zużycia – 6 tys. euro.
Kto chciałby znaleźć egzemplarz w dobrym stanie, powinien szukać Ami 6 we Francji.