Kombi występowało również w odmianie familiale z siedmioma miejscami. Do wyboru oferowano silniki benzynowe oraz wysokoprężne. Benzynowe jednostkibyły zasilane gaźnikiem lub wtryskiem mechanicznym. Napęd na tylne koła przekazywany był za pomocą skrzyni 4-biegowej manualnej lub 3-biegowej automatycznej. Dźwignię zmiany biegów zamontowano przy kolumnie kierowniczej.We Francji Peugeot 404 powstawał do 1975 roku. Tylko pikapa produkowano do 1980 r. Po tym okresie był produkowany jeszcze na licencji w innych państwach do 1988 roku. Łącznie powstało 2 885 377 egzemplarzy.Opisywany samochód pochodzi z 1969 roku. Jest wyposażony w silnik Diesla o mocy 51 KM. Przebieg pojazdu to tylko 112 tys. km. Pomimo znacznego wieku podczas jazdy docenimy komfortowe zawieszenie oraz niezbyt nadmierną paliwożerność silnika. Wnętrze bardzo przestronne, a siedzenia wystarczająco wygodne. Duży jest też bagażnik. Podczas prowadzenia przeszkadza brak wspomagania kierowniczego. Odczuwalne jest to przede wszystkim w czasie manewrowania. W zależności od rocznika trzeba uważać na układ hamulcowy. Przez 9 lat stosowano bębny i skuteczność hamowania nie jest dobra. Dopiero w 1969 r. z przodu zastosowano tarcze. Częstsze użytkowanie samochodu wymaga regulacji hamulców.Jazda Peugeotem 404 jest przyjemna ze względu na komfortowo zestrojony układ jezdny. Miękkie zawieszenie w połączeniu z oponami o wysokim profilu doskonale sprawdza się na naszych dziurawych drogach. Kierowcy zainteresowani tym modelem więcej informacji mogą znaleźć przede wszystkim w internecie. W roku 1982 powstał Club 404, który skupia miłośników Peugeota 404.Peugeot 404 to nie tylko sedanWprawdzie najbardziej popularną i najdłużej oferowaną odmianą 404 był sedan, ale powstawały również inne wersje nadwoziowe. W latach 1962-1971 produkowano praktyczne kombi, a w okresie 1962-1968 klienci mogli kupić pięknie wyglądające coupé oraz kabriolet. Dla osób potrzebujących większej części ładunkowej przewidziano pikapa, którego produkowano do 1980 roku. Łącznie w różnych wersjach nadwoziowych oraz wyposażeniowych powstało 2 885 377 samochodów. Poza Francją 404 było produkowane jeszcze na licencji do 1988 r. i popularne stało się w wielu krajach afrykańskich.Ile to kosztuje?Rozrusznik – nowy, nigdy nieużywany.384 złKable zapłonowe – komplet nowych, oryginalnych kabli. 130 złŚwiatło cofania – lampa nieużywana.20 złPompa hamulcowa – część nieużywana, jedna sztuka. 195 złUszczelka pokrywy zaworowej – nowa część. 25 złManszeta drążka układu kierowniczego – nowa. 33 złFiltr powietrza – używany filtr typu mokrego do silników wysokoprężnych. 50 złKomplet panewek – komplet zawierający panewki główne. Dotyczy części nowych, produkcji polskiej firmy Bimet. 69 złKomplet panewek korbowodowych – nowe elementy także produkcji firmy Bimet. 48 złPompa paliwa – nowy element do modelu benzynowego o pojemności skokowej 1,8 l. 100 złKomplet opon – nowe ogumienie firmy Michelin przeznaczone do samochodów zabytkowych. Rozmiar 165 SR 15. Cena razem z kołem zapasowym. 2000 zł

  • Silnik: prezentowany model ma wysokoprężną jednostkę napędową. Nie jest ona problematyczna w użytkowaniu nawet zimą. Silnik uruchamia się bez kłopotu także po kilku dniach postoju. Właściciel określa średnie zużycie paliwa na około 10 l/100 km. Natomiast producent podawał 8,3 l/100 km.Usterki: zadbany egzemplarz nie powinien być nadmiernie usterkowy, nawet pomimo znacznego wieku samochodu. Trzeba jednak zwrócić uwagę na uszczelkę pod głowicą, która może wymagać przedwczesnej wymiany. Często trzeba dokonywać regulacji hamulców. Nadwozie: korozja nie jest powszechnym problemem, ale może się zdarzyć na łączeniach blach. Najczęściej renowacji potrzebują chromy zdobiące karoserię. Materiały we wnętrzu są na tyle trwałe, że nawet po kilkudziesięciu latach prezentują się dobrze.Koszty: zadbane egzemplarze kosztują około 20 tys. zł. Na samochód do remontu trzeba wydać znacznie mniej, ale trzeba się liczyć ze znacznymi wydatkami przy renowacji. Niektóre części mają wysokie ceny. Przykładem są opony (odpowiedni rozmiar produkuje tylko Michelin).Kupno: auto trudno znaleźć. Nie jest to łatwo dostępny zabytek w naszym kraju. Z tego powodu na apli z boku podaliśmy ogłoszenia dotyczące Peugeota 304. Także zdobycie części do 404 może się okazać trudne. Na używane elementy blacharskie nie można liczyć z racji małej liczby pojazdów. Niektóre elementy mechaniczne są dostępne nowe lub używane.