- Aby kupić oryginalne Ferrari 250 GTO musiał dać zgodę sam Enzo Ferrari
- Istnieją dwie klatki do budowy legendarnego Ferrari
Ferrari 250 GTO - unikalny szkielet na aukcji
Przeczytaj też:
Przy budowie Ferrari 250 GTO stosowano dwie takie klatki. Jedną z nich w latach 80 ubiegłego wieku odkupił od firmy obecny właściciel. Teraz trafia ona na aukcję firmy Aguttes. Sprzedający spodziewa się uzyskać za historyczną pozostałość 100-150 tysięcy euro. Ten druciany model używał projektant Sergio Scaglietti na początku lat 60. XX wieku.
To właśnie na nim powstawał pojazd uważany przez wielu za najlepszy sportowy samochód wszech czasów. Oznaczenie auta wywodzi się od pojemności każdego z dwunastu cylindrów (250 ccm), a GTO to Gran Turismo Omologato. Trzylitrowy silnik osiągał maksymalną moc 300 KM. Nowy samochód kosztował wówczas 18 tysięcy dolarów, a jego sprzedaż osobiście musiał zatwierdzić Enzo Ferrari.
W latach 1962-63 wyprodukowano 36 sztuk Ferrari 250 GTO, a w roku 1964 powstały jeszcze trzy według zmodyfikowanego projektu.