Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > Wiadomości > Aktualności > Ferrari 250 GTO - zbuduj swoją replikę!

Ferrari 250 GTO - zbuduj swoją replikę!

Autor Andrzej Jakubaszek
Andrzej Jakubaszek
| Aktualizacja

Ferrari 250 GTO to jeden z najbardziej pożądanych przez kolekcjonerów klasycznych samochodów sportowych. W minionym roku jedno z takich aut osiągnęło na aukcji cenę ponad 38 milionów dolarów. Teraz można zbudować idealną replikę legendarnego Ferrari. Unikalny szkielet z drutu modelu 250 GTO, na którym przygotowywano elementy z aluminium jest na sprzedaż

Ferrari 250 GTO
Ferrari 250 GTOŹródło: Auto Świat
  • Aby kupić oryginalne Ferrari 250 GTO musiał dać zgodę sam Enzo Ferrari
  • Istnieją dwie klatki do budowy legendarnego Ferrari

Ferrari 250 GTO - unikalny szkielet na aukcji

Przeczytaj też:

Przy budowie Ferrari 250 GTO stosowano dwie takie klatki. Jedną z nich w latach 80 ubiegłego wieku odkupił od firmy obecny właściciel. Teraz trafia ona na aukcję firmy Aguttes. Sprzedający spodziewa się uzyskać za historyczną pozostałość 100-150 tysięcy euro. Ten druciany model używał projektant Sergio Scaglietti na początku lat 60. XX wieku.

To właśnie na nim powstawał pojazd uważany przez wielu za najlepszy sportowy samochód wszech czasów. Oznaczenie auta wywodzi się od pojemności każdego z dwunastu cylindrów (250 ccm), a GTO to Gran Turismo Omologato. Trzylitrowy silnik osiągał maksymalną moc 300 KM. Nowy samochód kosztował wówczas 18 tysięcy dolarów, a jego sprzedaż osobiście musiał zatwierdzić Enzo Ferrari.

W latach 1962-63 wyprodukowano 36 sztuk Ferrari 250 GTO, a w roku 1964 powstały jeszcze trzy według zmodyfikowanego projektu.

Szkielet do budowy Ferrari 250 GTO
Szkielet do budowy Ferrari 250 GTOŹródło: Auto Świat
Szkielet do budowy Ferrari 250 GTO
Szkielet do budowy Ferrari 250 GTOŹródło: Auto Świat
Ferrari 250 GTO
Ferrari 250 GTOŹródło: Auto Świat
Andrzej Jakubaszek
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków