Pierwszy projekt dwuosobowego auta sportowego pokazano na salonie we Frankfurcie w 1965 roku – pod nazwą Experimental GT. Był to model studyjny. Koncept został entuzjastycznie przyjęty przez publiczność, szefowie Opla podjęli wtedy decyzję o produkcji seryjnej.

Pierwsze egzemplarze modelu GT pojawiły się w 1968 roku. Produkcja była nietypowa – we Francji, w firmach karoseryjnych Chausson oraz w Brissoneau & Lotz powstawały karoserie i wyposażenie wnętrza. Potem taki „półprodukt" trafiał do Niemiec, do fabryki Opla w Bochum, gdzie montowano zawieszenie i zespół napędowy.

Opel GT oferowany był z dwoma rodzajami benzynowych silników 4-cylindrowych: o pojemności 1,1 litra i mocy 60 KM oraz 1.9/90 KM. Ten drugi pochodził w Rekorda. Napęd w obu wersjach był na koła tylne, skrzynia 4-biegowa (dostępny był też 3-stopniowy automat, ale w Europie nie zdobył popularności). Wersję z silnikiem 1.1/60 KM produkowano w latach 1968-70, a mocniejszą 1.9/90 KM w latach 1968-73. Słabsza wersja kosztowała 10 770 DM, mocniejsza – 11 880 DM.

Opel GT szybko trafił do sportu samochodowego. Wersja 1.9/90 KM zapewniała, jak na końcówkę lat 60., znakomite osiągi: prędkość maksymalną 185 km/h, a przyspieszenie do „setki" w 11,5 sekundy.

Opel GT produkowany był tylko przez 5 lat. W latach 1968-73 powstało 103 463 egz. Dziś jest uznanym klasykiem. Na szczęście nie jest przesadnie drogi, więc egzemplarze nawet w idealnym stanie są dostępne dla większości kolekcjonerów. GT w bardzo dobrym stanie kosztuje od 26 tys. euro (model 1.1/60 KM) do 28,5 tys. euro (model 1.9/90 KM). Auta jeżdżące, ale z wyraźnymi śladami zużycia, do lekkich poprawek, można kupić za ok. 12 tys. euro. Egzemplarze do kompletnej odbudowy kosztują ok. 5 tys. euro. Warto się zainteresować Oplem GT, gdyż ten model w ciągu kilku lat znacząco podrożeje.