Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auto Świat Pit Stop
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Fiat 128

Fiat 128

Fiat 128

Fiat 128 to samochód osobowy klasy średniej niższej produkowany przez włoski koncern. Auto zadebiutowało w 1969 roku jako następca modelu 1100. Co ciekawe, 128 było pierwszym przednionapędowym modele Fiata. Auto bardo szybko zdobyło popularność i już rok po debiucie osiągnęło tytuł Samochodu Roku.

Fiat 128 występował w wielu wersjach nadwoziowych – jako 2- oraz 4-drzwiowy sedan, 3-drzwiowe kombi a także 2- lub 3-drzwiowe coupe. Co ciekawe, obie wersje coupe 128-ki było montowane także w warszawskich zakładach FSO na Żeraniu, skąd auta wyjeżdżały z dopiskiem „p”. W 1978 roku dokonano faceliftingu 128-ki, zmieniając jej nieco pas przedni.

Od 1971 roku, Fiata 128 na licencji produkowali także Jugosłowiańczycy pod znaczkiem Zastavy jako model 1100. Zmienili oni jednak nico nadwozie pojazdu, czyniąc z niego 5-drzwiowego hatchbacka.

Do napędu Fiata 128 służyły silniki benzynowe o pojemności 1,1 oraz 1,3 litra, które generowały kolejno 45, 55 i 65 KM oraz 60, 67 i 75 KM. Moc kierowana była na przednią oś za pomocą 4-biegowej skrzyni manualnej.

W 1985 roku zakończono produkcję Fiata 128, a jego następcą został abstrakcyjny Ritmo.

Fiat 128 - generacje

Fiat 128 (1969&nbsp-&nbsp1985)

Fiat 128 (1969 - 1985)

Fiat 128 - powiązane artykuły

Artykuły o Fiat 128

Tom Hanks sprzedał swojego Fiata zmodyfikowanego na potrzeby znanego filmu

Tom Hanks sprzedał swojego Fiata zmodyfikowanego na potrzeby znanego filmu

Tom Hanks uszczuplił swoją kolekcję samochodów o kolejnego Fiata. Tym razem aktor wystawił na aukcję perełkę, która zagrała w filmie "Czwarta władza". Podobnie jak w przypadku Malucha, cały dochód ze sprzedaży trafił na cele dobroczynne.
Od A jak Alfa Romeo do V jak Volvo – tak wyglądały auta znanych marek 60 lat temu

Od A jak Alfa Romeo do V jak Volvo – tak wyglądały auta znanych marek 60 lat temu

Jakimi samochodami jeździli Europejczycy w latach 60. XX w.? My, Polacy, wiadomo, Syrenkami, Warszawami, potem pierwszymi "dużymi Fiatami". Z zagranicy, tej po wschodniej stronie żelaznej kurtyny, docierały do nas Trabanty, Wartburgi, Skody, Wołgi i Moskwicze. Ale Europa Zachodnia żyła całkiem inną motoryzacją.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech