Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auto Świat Pit Stop
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Fiat 125

Fiat 125

Fiat 125

Fiat 125 to samochód osobowy klasy średniej produkowany przez włoski koncern motoryzacyjny. Auto zadebiutowało w 1967 roku jako następca modelu 1300/1500.

W tym samym roku, na podstawie umowy licencyjnej z FSO, rozpoczęto także produkcję modelu 125p (które różniło się nieco od modelu 125) w warszawskich zakładach FSO. Montaż trwał aż do 1983 roku, kiedy to licencja wygasła – po tym roku produkcja trwała dalej pod nazwą FSO 125p.

Wracając jednak do włoskiego modelu 125, został on zaprojektowany na płycie podłogowej poprzednika, a niektóre podzespoły były dopasowywane z innych modeli. Auto miało elegancką linię i całkiem przestronne wnętrze przeznaczone dla 5 osób. Bagażnik z kolei miał aż 400 litrów pojemności. Rok po debiucie pojawiła się odmiana Special, która wyróżniała się 5-biegową, manualną skrzynią biegów, większą mocą silnika oraz innymi listwami bocznymi i wnętrzem. Wtedy też, 125 zajęło 2. miejsce w plebiscycie na Europejski Samochód Roku.

Od 1970 roku w ofercie dostępna była tylko odmiana Special, która w tym samym roku przeszła facelifting – zmodyfikowano pas przedni, oraz tylne lampy, a opcją był 3-stopniowy automat. Początkowo 125 dostępny był tylko jako 4-drzwiowy sedan, jednak w późniejszym czasie do salonów trafiło także 5-drzwiowe kombi Familiar.

Do napędu Fiata 125 służył 1,6-litrowy benzyniak DOHC, który generował 90 KM, a w wersji Special – 100 KM. Obok wcześniej wspomnianych przekładni, początkowo 125 wyposażany był jedynie w 4-biegową przekładnię manualną.

W 1972 roku zakończono produkcję Fiata 125, a jego następcą został model 132. Jego rywalami byli m.in. Volkswagen K70, Opel Ascona oraz Peugeot 404.

Fiat 125 - generacje

Fiat 125 (1967&nbsp-&nbsp1972)

Fiat 125 (1967 - 1972)

Fiat 125 - powiązane artykuły

Autosan H9-20 – klasyk, który tworzył historię

Autosan H9-20 – klasyk, który tworzył historię

Autosan H9 stał się jednym z symboli uprzemysłowienia Polski w latach 70. Przez długie lata pozostawał podstawowym autobusem międzymiastowym. Dziś, choć w sile wieku, wcale nie wybiera się na emeryturę i nadal można go spotkać „na służbie”.
Fiat 125p był chętniej wybierany od nowocześniejszego Poloneza

Fiat 125p był chętniej wybierany od nowocześniejszego Poloneza

W jednym z pierwszych numerów "Auto Świata" sprawdziliśmy, czy warto kupić używanego Fiata 125p. Jak się okazało ponad 20 lat temu, na samochodowych giełdach cieszył się on dużym zainteresowaniem. Klienci wybierali właśnie Fiata 125p zamiast nowocześniejszego Poloneza.
Polonez i Fiat 125p - te auta miały wozić zagranicznych turystów

Polonez i Fiat 125p - te auta miały wozić zagranicznych turystów

Przedłużane limuzyny kojarzone są zazwyczaj z międzypaństwowymi wizytami, prezydentami i koronowanymi głowami. Cel powstania dłuższych odmian Polskich Fiatów 125p i Polonezów był jednak zupełnie inny.
Czy te Fiaty produkowano w Polsce? 126p, 125p, Seicento, które jeszcze?

Czy te Fiaty produkowano w Polsce? 126p, 125p, Seicento, które jeszcze?

W tym roku mija 90 lat od zmontowania pierwszego Fiata w Polsce. Przez ten czas nad Wisłą wyprodukowano lub zmontowano mnóstwo różnych modeli tej włoskiej firmy. Czy rozpoznasz, który powstawał w Polsce, a który wyłącznie poza naszymi granicami?
Gdzie tu sens? Najbardziej nielogiczne nazwy samochodów

Gdzie tu sens? Najbardziej nielogiczne nazwy samochodów

Nazwa auta ma nie tylko dobrze brzmieć, łatwo zapadać w pamięć i nie budzić niewybrednych skojarzeń, ale jeszcze coś mówić o noszącym ją samochodzie. W tych dziewięciu przypadkach mówi niewiele, a nawet wprowadza w błąd. Dlaczego?
Auta z PRL opanowały Chicago. Wystąpiły w wielkim pochodzie. Mamy zdjęcia

Auta z PRL opanowały Chicago. Wystąpiły w wielkim pochodzie. Mamy zdjęcia

Święto Konstytucji 3 Maja w Polsce jest tradycją i nikogo nie dziwią imprezy, by je uczcić. Jednak także za granicą świętuje się to wielkie wydarzenie. W Chicago organizowana jest największa parada poza granicami Polski, w której biorą udział również popularne polskie samochody. Było na co popatrzeć.
Od A jak Alfa Romeo do V jak Volvo – tak wyglądały auta znanych marek 60 lat temu

Od A jak Alfa Romeo do V jak Volvo – tak wyglądały auta znanych marek 60 lat temu

Jakimi samochodami jeździli Europejczycy w latach 60. XX w.? My, Polacy, wiadomo, Syrenkami, Warszawami, potem pierwszymi "dużymi Fiatami". Z zagranicy, tej po wschodniej stronie żelaznej kurtyny, docierały do nas Trabanty, Wartburgi, Skody, Wołgi i Moskwicze. Ale Europa Zachodnia żyła całkiem inną motoryzacją.
Wczasy w Bułgarii, własne M3 i... duży Fiat

Wczasy w Bułgarii, własne M3 i... duży Fiat

Nazywane potocznie dużym Fiatem 125p to najtańszy sposób na chwile radości na ośnieżonych drogach.
Polski Fiat 125p Coupé - rok 1971

Polski Fiat 125p Coupé - rok 1971

Kiedy pod koniec maja 1971 roku po raz pierwszy odbyła się oficjalna dziennikarska prezentacja Fiata 125p Coupé, potraktowano go jako kolejną, dostarczoną przez Fiata propozycję kontynuacji współpracy licencyjnej.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech