Bo jest to pierwsze Renault z napędem na przednie koła, pierwszy osobowy hatchback na rynku (nie licząc dostawczego Citroena z 1954 roku) i drugie najwolniejsze auto w grze Need for Speed: Nitro. No dobra, to ostatnie chyba nie jest ważne…
Renault 4 wyjechało na drogi w 1961 roku, zjechało z nich w 1994 roku, produkowane było w 28 krajach i sprzedawane w ponad 100. Poza tym jest trzecim najpopularniejszym samodchodem świata (biorąc pod uwagę ilość wyprodukowanych egzemplarzy, o czym za chwilę).
Renault 4 to także przykład wyjątkowo efektywnie wykorzystanej przestrzeni i dowód na to, że auto z innym rozstawem osi po lewej i prawej stronie może jeździć. Inny rozstaw osi? Tak! Tylne zawieszenie miało taką dziwną konstrukcję, że prawy rozstaw osi jest dłuższy niż lewy. Nie mówcie, że to nie fascynujące.
Model 4 zasługuje także na pamięć, ponieważ wystąpił w wielu filmach (np. „102 dalmatyńczyki”, które może i filmowym arcydziełem nie jest, ale to przyjemny, rodzinny film), pozwolił Renault sporo zarobić (prawie 8,2 miliona sztuk powstalo w 35 lat) i było żegnane z honorami godnymi prezydenta. Gdy już Renault 4 wreszcie wyjechało z produkcji, słynna francuska gazeta Liberation poświęciła mu cały dodatek. Teraz takie rzeczy się nie dzieją.