Auto Świat Używane Audi A6 C4 (1990-1997) - majestat z Ingolstadt

Audi A6 C4 (1990-1997) - majestat z Ingolstadt

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Audi A6 oznaczone fabrycznie jako typ C4 miał co prawda wiele wspólnego z poprzednikiem o ponadczasowo aerodynamicznych kształtach, ale znaczący postęp w dziedzinie rozwoju silników wysokoprężnych i standardu bezpieczeństwa zapewniły temu modelowi spokojną egzystencję na rynku przez całych 7 lat

Audi 100/A6 (1990-1997) - majestat z Ingolstadt
Auto Świat
Audi 100/A6 (1990-1997) - majestat z Ingolstadt

W 1994 r. doszło do zmiany nazwy, ponieważ Audi postanowiło przemianować tradycyjne, cyfrowe oznaczenia swych samochodów na symbole rozpoczynające się literą A+cyfra (w tym przypadku A6), ale zmiany samego samochodu miały charakter czysto kosmetyczny. Konstruktorzy z Ingolstadt mieli niełatwe zadanie. Ulepszyć nowoczesne Audi 100 trzeciej generacji było nie lada wyzwaniem. Przypomnijmy sobie ulepszoną pod każdym względem aerodynamikę klasycznej, trójbryłowej karoserii. Pod koniec 1990 r., po ośmiu latach produkcji, nadeszła pora na zmianę warty i zaprezentowano jednak nową setkę. Designerzy uszanowali wygląd poprzednika i tylko rozwinęli tę koncepcję. Utrzymano optymalne z punktu widzenia aerodynamiki szyby boczne wkomponowane w obrys karoserii oraz charakterystyczne stopniowanie nadwozia, nieustannie klasycznej limuzyny. Ten znak rozpoznawczy marki producent porzucił wraz z nadejściem piątej generacji A6, wprowadzonej na rynek w 1997 r. Czwarte wcielenie przejęło wiele rozwiązań swego poprzednika. Podwozie, niektóre elementy wnętrza, a na początku także silniki.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: